Pfff ... A2 laat mij andermaal in de steek...

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Audi_gekkie

26 jan 2017, 20:41 0 x

Heel erg jammer @Mc.Didi dat je de A2 moet afschrijven. Ik verbaas mij dat ze de oorzaak niet kunnen vinden.

Hoe dan ook het heeft geen zin om nog meer geld in deze A2 te stoppen. Vergeet niet dat de A2 vaak meer waard dan een gemiddelde auto die wordt opgegeven.

Sterkte met het afscheid nemen.
luukske
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

26 jan 2017, 20:54 0 x

Nieuwe motor? Dat snap ik ja dat dat duur is maar je hebt er een voor 300 euro. Wel heel rigoreus allemaal stuurhuis 1000 euro zonder montage? https://www.rexbo.nl/trw/stuurhuis-jrp8 ... oC18vw_wcB

Tweedehands heb je er 1 voor 100 tot 150 euro . 
Mc.Didi

26 jan 2017, 21:50 0 x

@luukske

Ik snap wel dat men in een officiële garage/dealer ook enkel mag en kan nieuwe onderdelen verkopen...
Voor een aangename prijs voor het uurloon moet je er al evenmin zijn...

Anderzijds heb je inderdaad de tweedehandsmarkt maar daarmee is het probleem niet opgelost, ikzelf ben niet bij machte en heb ook niet de accomodatie om een nieuwe motor of stuurhuis te demonteren en te monteren... maw. daar eindigt mijn verhaal al voor tweedehandsmateriaal... en zoals jullie vermoedelijk al lang doorhebben is op het vlak van de A2 België verre van Nederland ... blijkt hiier geen kat te zijn die schijnbaar iets van die A2 afweet ofwel heb ik de persoon met de gouden handen en het verlichtte brein nog niet gevonden...

@Audi_gekkie Mijn verbazing is even groot, als ze het al bij een officiële VAG garage niet kunnen oplossen zonder een halve auto te vernieuwen ja... waar kan je dan terecht en wie kan het dan weten... vermoedelijk één van julllie maar daarmee is mijn huidig accuut verplaatsingsprobleem nu niet opgelost... Het blijft voor mij een onbegrijpelijk verhaal...

En de verloning van de "zoekuren" bij VAG zijn al evenmin aan "tweedehandstarief"... uit eerlijke schaamte zou in zo'n geval door VAG een "No Cure No Pain" regeling aan de klant moeten worden aangeboden... dat is in elk geval mijn oordeel... niets kunnen repareren maar wel de uren aanrekenen kan ik uit oogpunt van de werkgever wel begrijpen maar in mijn visie als klant lijkt dit nog nergens op...
Peter_Maathuis
Moderator
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

26 jan 2017, 22:23 0 x

Ja, als de dealer zaken als stuurbekrachtiging en motor moet vervangen staat er als snel een nul achter de prijs...

Juist omdat de A2 niet roest, heeft plaatsen van een andere motor meestal wel zin, maar je moet er wel de ruimte, tijd, handige kennis, ... voor hebben. Als je van je auto afhankelijk bent om op je werk te komen en alleen een A2 hebt, gaat dit niet lukken en ik snap dat je een andere auto overweegt.

Je hebt al het nodige geïnvesteerd in deze auto en een auto die niet wil starten gaat niet heel veel opleveren bij verkoop. Misschien toch aanhouden naast de woon-werk-auto en de tijd nemen om het probleem aan te pakken?
Een lastige beslissing. Sterkte daarbij!
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
Audi_gekkie

26 jan 2017, 23:17 0 x

...en zoals jullie vermoedelijk al lang doorhebben is op het vlak van de A2 België verre van Nederland ... blijkt hiier geen kat te zijn die schijnbaar iets van die A2 afweet ofwel heb ik de persoon met de gouden handen en het verlichtte brein nog niet gevonden...

Wat zijn dat voor monteurs in België? Ik dacht dat Frankrijk al erg was.

Een A2 met AMF motor is helemaal geen gecompliceerde auto, integendeel.
Wat doen ze dan met bijvoorbeeld VW Polo of Skoda Fabia? Die gebruiken dezelfde motoren en gelijkende elektronica. De A2 verschilt alleen in een aluminium koetswerk.

Mijn garage en vele andere garages, hebben geen moeite met 2e-hands onderdelen of zelf gekochte onderdelen. Ze rekenen alleen het uurloon en eventuele bijkomende kleine onderdelen.
Mc.Didi

27 jan 2017, 00:13 0 x

@Audi_gekkie

Geen flauw idee hoe dat komt dat niemand de oplossing heeft en stemt inderdaad tot nadenken... dat is nu werkplaats nummer vier en de laatste dan nog wel officiële VAG en toch slagen ze er niet in om dit te klaren...
wat het nog te erger maakt als inderdaad de A2, met AMF motor, zoals je zegt geen gecompliceerde auto is.

In officiële merkgarages mag je het hier vergeten met je eigen of 2e-handse onderdelen...
AudiFanSedert1971
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

27 jan 2017, 06:44 0 x

.Het is moeilijk te oordelen over de monteurs die bij de officiele dealer in belgie werkzaam zijn.
Het kan zijn.ze pas enkele jaren bij Audi werken en de A2 sporadisch in onderhoud hebhen op de werkplaats en de routine niet hebben.

In nederland zijn er ook verschillen in expertise en handige monteurs  tussen dealers van Audi of binnen de Vag groep.

Op deze wagen moet eigenlijk een gemotiveerde monteur met de benodigde expertise en  bekendheid problemen    van de A2 het oppakken.

Net als in nederland bepaalde bedrijven zich storten op de klassiekers en de sportievere Audi's zoals de TT's oer . Quattro's  etc.

Het voor Mc didi zo slecht uitpakt is teleurstellend.
Is er  ook bij de belgische Audi club geinformeerd  er zulke garage bedrijven ook in belgie zijn?

Succes mc didi enmet de A2 eventueel weer rijdend op de weg te krijgen.

Rolf 
Almere

"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :blush: 522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

27 jan 2017, 11:04 0 x

Is de compressie al eens gemeten?
Peter_Maathuis
Moderator
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

27 jan 2017, 19:53 0 x

Compressiemeting zal toch wel gedaan zijn - de garage suggereert drukverlies.

@Mc.Didi: hoe komt de garage op de verdenking "drukverlies", hebben ze dat gemeten? En gerapporteerd op welke cilinder(s) ze drukverlies hebben gemeten?

Dat drukverlies de oorzaak zou kunnen zijn, begrijp ik niet: als de motor eenmaal draait, is er geen probleem. Bij drukverlies zou je toch ook problemen hebben wanneer de motor eenmaal draait?
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
Mc.Didi

27 jan 2017, 21:49 0 x

@Peter_Maathuis
@rolf

De communicatie over dit alles gebeurde via telefoon en ik kreeg enkel te horen dat ze gezien het al de rest niet was dan maar in de richting van de verstuivers, de verstuiverdichtingen en ook de eventuele barst of scheur of weet ik veel dachten in de motor... dat er niet genoeg druk werd opgebouwd als gevolg van mogelijks slechte dichtingen of dus een euvel aan het blok...

Ik denk niet dat ze al een poging hadden ondernomen om dat uit te meten want anders waren het geen vermoedens geweest maar daadwerkelijke feiten dat er drukverlies was op plaats X...

Alles bleef behoorlijk vaag en heb mijn allergrootste twijfels over de kunde van de personen die er werken tenzij het er natuurlijk om te doen is om de klant op kosten te jagen en inderdaad zoals @luukske al in een persoonlijk bericht opmerkte dat zoeken naar een probleem aan het daadwerkelijke uurtarief tergend is en uiteraard op die manier de kosten van het zoeken binnen de kortste tijden de waarde van de auto overstijgen en je die kan afschrijven... een politiek zoals een andere want heb verschillende keren moeten aanhoren dat een auto van 15 jaar oud alleen voor problemen zorgt, niet meer betrouwbaar is en je portemonnee leegzuigt aan herstellingen... "t ja ... dat is natuurlijk een verkooptechniek zoals een andere om de klant te overhalen om dan maar in die garage een nieuwe aan te schaffen... ik kon hem dar zelfs laten en ze zouden een opkoper voor mij zoeken... ja ja... zo naief zijn we al lang niet meer !

Heb een paar keer te kennen gegeven dat mij een nieuwe wagen niet interesseert gezien geen enkele mij kan bieden wat die A2 heeft in het bijzonder volledig in aluminium zijn en zeker met alle opties de op de mijne zitten ... dat bijgevolg elke herstelling eraan het dus wel waard was...

Maar er zij natuurlijk grenzen en door het volle uurloon aan te rekenen draait de teller snel vooral als er geen oplossingen komen.

Zal proberen om hem binnen een week, volgende zaterdag terug naar huis te krijgen en vervolgens is het dan wachtten op betere tijden vooraleer hij terug op de operatietafel gaat...
Plaats reactie