ASR activeert in bocht

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
luukske
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

17 mar 2017, 09:46 0 x

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-01164.html
vagcom 01164 maar alles wat hier staat is al gedaan behalve de kabelboom van motor naar esp helemaal te controleren,  Er is ook wat geknoeid allemaal met die electrische verwarmings unit die achteraf is geplaatst , berg kabels daar allemaal voorin.
Frans928

17 mar 2017, 21:49 0 x

Hoi Luukske, ben dan toch niet helemaal zeker of dit dezelfde auto is waarover je hebt, er zit geen electrische verwarmingsunit in de auto (wel een diesel-standverwarming)
Verder zie ik dat de afkorting ASR in dit onderwerp eigenlijk niet goed is, dit moet ESP zijn. En als ik de link van jou helemaal lees zou het maar zo kunnen dat de stuurhoek sensor defect is. Ik ga alles stap voor stap (even) checken en laat hier mijn bevindingen weten. Ben in ieder geval een stuk verder dan een week geleden :-)
luukske
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

18 mar 2017, 01:22 0 x

stuurhoeksensor hebben we 2x  vervangen, daar zijn we mee begonnen.. Er ligt een blok met een hoop draden en twee koelslangen recht onder je hydraulische pomp. Ik zie daar geen diesel leiding heen lopen maar begreep dat het een standkachel was. Je auto komt uit leerdam toch? 
Frans928

18 mar 2017, 09:06 0 x

Klopt ....Dan heeft het inderdaad geen zin om de stuurhoeksensor voor de 3- keer te vervangen.
Ik heb wel een los dieselslangetje gevonden voor de standkachel, maar die is afgedopt, ik wil dit zeker nog eens optuigen voor de volgende winter. Wel zag ik dat de standkachel door een enorme hobbyist is gemonteerd, wat een prutswerk.
Maar goed, als jullie het ESP probleem niet hebben kunnen vinden, wordt het wel een uitdaging........draadjes doorpiepen dan maar...... 
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

21 mar 2017, 19:58 0 x

Het lijkt er op dat hij te veel toeren verschil ziet op 1 wiel.
Dit doet hij via het abs, wat je kan doen als je de mogelijkheid hebt is met een testkast in het abs en dan de meetwaardes van de wiel sensoren controleren, deze worden in km/h aangegeven.
Als er 1 bij rechtuit rijden al afwijking controleer dan je banden maten op alle wielen en banden spanning.
Mocht het in een bocht een te groot verschil worden op 1 sensor dan eens kijken of je geen speling hebt op wiellagers of dat de voorwiellagers en wel goed in geperst zitten, dit moet tot de ¨borg ring¨ die op dit lager zit (aan de flens kant) geheel vlak aansluitend met het lagerhuis (fuseestuk) er in zit.
Dit laatste een tijdje geleden meegemaakt bij een 3L, het lager was een keer vervangen maar niet met juiste gereedschap er in geperst waardoor hij er langzaam uit kwam zetten en afstand kreeg met de abs sensor.

Frans928

23 mar 2017, 19:16 0 x

Hallo Koop9, bedankt voor de info, dit is zeker een goede tip, Ik heb nu een hele lijst om te checken en af te vinken....
Liefst zou ik de ESP uitschakelen, die heb ik nooit nodig (tenminste dat hoop ik) en heb er nu alleen maar last van.
Mocht ik iets vinden, dan laat ik het hier weten. Komende week eerst originele maat banden monteren ......
Frans928

06 apr 2017, 17:36 0 x

Hallo, na verder onderzoek blijkt dat de wiellagers in orde zijn en ook de sensors ok. Tenminste de metingen aan de wielsensors geven goede waarden aan. Ook de stuursensor en gyro sensor zijn opnieuw ingeleerd, dus bedrading en sensors lijken goed te zijn. Inmiddels 4 nieuwe originele maat banden gemonteerd. 
ESP is bij A2 in tegenstelling tot Lupo niet uit te schakelen door de stekker van de schakelaar los te trekken. 
We zoeken verder ......
Plaats reactie