De sensor in het reservoir van de hoofdremcilnder van mijn FSI is waarschijnlijk stuk.
Ik kan hem bewegen en hij geeft een foutmelding op het dashboard.
De stekker eraf halen of de stekker doorverbinden geeft in beide gevallen een foutmelding.
Weg gaat de foutmelding in geen geval.
Nu heb ik gezien dat ik de hoofdremcilnder los kan kopen als niet origineel onderdeel.
Vervangen lijkt mij onnodig.
Het reservoir met of zonder sensor kan ik in de online ETK niet vinden.
Enkel de complete set.
Weet iemand wat de oplossing kan zijn?
Sensor hoofdremcilinder reservoir
- Ger964
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 26 mar 2014, 01:10
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Het probleem is opgelost.
De stekker van de slijtage indicator op het binnenste linker voorremblok was geoxideerd.
Even schoongemaakt, wat WD40 erin en klaar.
10 minuten werk en kosten 0,-
De garage wilde de hoofdremcilinder vervangen omdat dit 1 geheel vormt met het reservoir en de sensor die kapot zou zijn. Heb ik mij tenminste 250,- uitgespaard :-)
De stekker van de slijtage indicator op het binnenste linker voorremblok was geoxideerd.
Even schoongemaakt, wat WD40 erin en klaar.
10 minuten werk en kosten 0,-
De garage wilde de hoofdremcilinder vervangen omdat dit 1 geheel vormt met het reservoir en de sensor die kapot zou zijn. Heb ik mij tenminste 250,- uitgespaard :-)
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6369
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Dit probleem komt vaker voor maar ik had het niet gekoppeld aan het initiele probleem.
Mooi dat je het gevonden hebt!
Mooi dat je het gevonden hebt!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Berichten: 2325
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
- Locatie: Almere
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ger964,
Het zou opgelost zijn.
Voor toekomstige soortgelijke meldingen zou het handig zijn de onderstaande gegevens te vermelden.
1. Zou je ons kunnen vermelding wat je dan in display zag staan?
2. En had de garage de auto uitgelezen ?
Zo ja welke foutmelding code of omschrijving hadden ze dan geconstateerd met hun uitlees apparatuur?
_____
Tips en opmerking voor overige forum leden:
Sommige sensoren die gebruikt worden voor het motor en ook dus voor de diagnose apparatuur je aansluit kun je de contacten niet doorverbinden of niet aansluiten doordat deze soms een bepaalde weerstand nodig hebben in ruststand of bij bepaalde temperaturen of positie stand ,waardoor je juist onjuiste foutcodes opwekt .
Bij elke handeling die je verricht aan een onderdeel of aansluiting check of foutmelding weg gaat .
Sommige lossen passen op na de auto gestart te hebben.
ga nooit vele stekkers tegelijk loshalen en erop doen en dan pas checken of storing weg is ,je dan niet weet wat de oorzaak is geweest.
Zelfs kan een draadbreuk of dus zelfs oxidatie al een probleem zijn.,en bij los nemen stekker en weer erop doen het tijdelijk oplossen en dagen,weken later weer problemen veroorzaken.
Maak deze dus goed schoon,zoals in voorgaande bericht oplossing van Ger64.
Het zou opgelost zijn.
Voor toekomstige soortgelijke meldingen zou het handig zijn de onderstaande gegevens te vermelden.
1. Zou je ons kunnen vermelding wat je dan in display zag staan?
2. En had de garage de auto uitgelezen ?
Zo ja welke foutmelding code of omschrijving hadden ze dan geconstateerd met hun uitlees apparatuur?
_____
Tips en opmerking voor overige forum leden:
Sommige sensoren die gebruikt worden voor het motor en ook dus voor de diagnose apparatuur je aansluit kun je de contacten niet doorverbinden of niet aansluiten doordat deze soms een bepaalde weerstand nodig hebben in ruststand of bij bepaalde temperaturen of positie stand ,waardoor je juist onjuiste foutcodes opwekt .
Bij elke handeling die je verricht aan een onderdeel of aansluiting check of foutmelding weg gaat .
Sommige lossen passen op na de auto gestart te hebben.
ga nooit vele stekkers tegelijk loshalen en erop doen en dan pas checken of storing weg is ,je dan niet weet wat de oorzaak is geweest.
Zelfs kan een draadbreuk of dus zelfs oxidatie al een probleem zijn.,en bij los nemen stekker en weer erop doen het tijdelijk oplossen en dagen,weken later weer problemen veroorzaken.
Maak deze dus goed schoon,zoals in voorgaande bericht oplossing van Ger64.
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
523.200.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.570.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.570.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- Ger964
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 26 mar 2014, 01:10
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
De foutmelding die in de display te zien was was een (O) met een ! In het midden van de O en een regelmatig terug kerend waarschuwings geluidssignaal.
Auto is niet uitgelezen, betrof een universele garage/bandenboer.
Ik was er om de airco te laten vullen.
Funcioneert weer top.
Wat mij betreft is voor de foutmelding de verkeerde diagnose gesteld die mij onnodig veel geld had gekost.
Auto is niet uitgelezen, betrof een universele garage/bandenboer.
Ik was er om de airco te laten vullen.
Funcioneert weer top.
Wat mij betreft is voor de foutmelding de verkeerde diagnose gesteld die mij onnodig veel geld had gekost.