Ik heb sinds gisteravond een lastig probleem.
Gisteren geeft de computer aan dat er een lamp kapot is maar deze werkt nog als ik ze van kant wissel.
Vanochtend wil ik de auto starten, doen alle remlichten het niet.
Ook als de lampen aangaan doen de rode achterlichten het niet.
De achteruitrijd lampen doen het echter continu, zelfs als de verlichting uit staat(wel op contact)
Ik krijg de auto niet aan want hij kan niet in neutraal.
Ook de stadsverlichting rechts voor is er mee opgehouden.
Iemand een idee?
Auto start niet, remlichten gaan niet aan, achteruitrij lampen wel
- joost.cuijpers
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Hoe is de accu, met digitale meter kijken of deze nog tenminste 12,48 volt aangeeft of meer.
Of als je die niet hebt, word bij instappen de erg geel, dan is accu het probleeim.
Die plafond lampjes horen wit licht te geven en een beetje beige is voor mij al signaal binnenkort nieuwe accu kopen.
Of als je die niet hebt, word bij instappen de erg geel, dan is accu het probleeim.
Die plafond lampjes horen wit licht te geven en een beetje beige is voor mij al signaal binnenkort nieuwe accu kopen.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- stefan74
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Kan met die gecombineerde remlamp/achterlamp te maken hebben, dat combilampje van 5Watt/21Watt. (BAY15D)
Kan zijn dat 1 van deze lampjes gedeeltelijk kapot is.
Dit fenomeen krijg je ook als je een gewone 21W, zonder de 5W functie, in je rem/achterlicht zet, of een 21/5W lamp in een gewone 21W socket(Ik weet het niet meer precies)
Ik heb ooit hetzelfde euvel gehad tijdens een lampenwissel, gehele achterverlichting op tilt.
Al deze lampjes lijken op elkaar qua socket, maar het zijn verschillende sockets; als ik me niet vergis BA15S, BAU15S en BAY15D.
https://wiki.a2-freun.de/wiki/index.php/Leuchtmittel
Maar ik moet er bijzeggen dat ik geen problemen had met mijn koplampen; en ook wel vreemd dat de bak moeilijk doet, nergens vocht in de auto? het is nat geweest hé.
Kan zijn dat 1 van deze lampjes gedeeltelijk kapot is.
Dit fenomeen krijg je ook als je een gewone 21W, zonder de 5W functie, in je rem/achterlicht zet, of een 21/5W lamp in een gewone 21W socket(Ik weet het niet meer precies)
Ik heb ooit hetzelfde euvel gehad tijdens een lampenwissel, gehele achterverlichting op tilt.
Al deze lampjes lijken op elkaar qua socket, maar het zijn verschillende sockets; als ik me niet vergis BA15S, BAU15S en BAY15D.
https://wiki.a2-freun.de/wiki/index.php/Leuchtmittel
Maar ik moet er bijzeggen dat ik geen problemen had met mijn koplampen; en ook wel vreemd dat de bak moeilijk doet, nergens vocht in de auto? het is nat geweest hé.
- joost.cuijpers
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Ik heb het gevonden, het was deels een probleem met een zekering (voor en achterlicht)
Als de remschakelaar. Wel vreemd is het dat er vanalles gebeurd. Eerst de achteruitrij lampen. Vervolgens haal ik hem, na hem (tijdelijk) gemaakt te hebben eraf en krijg ik de radio niet meer uit.
Morgen komt er een nieuwe in en dan is het hopelijk gemaakt!
Als de remschakelaar. Wel vreemd is het dat er vanalles gebeurd. Eerst de achteruitrij lampen. Vervolgens haal ik hem, na hem (tijdelijk) gemaakt te hebben eraf en krijg ik de radio niet meer uit.
Morgen komt er een nieuwe in en dan is het hopelijk gemaakt!