OSS haken vervangen

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
advanced

13 okt 2018, 16:11 0 x

Ik wil aan de linker en rechter kant de voorste haken gaan vervangen waarmee het dak dicht gedrukt wordt. Op diverse fora lees ik dat er per haak 2 boutjes los gehaald moeten worden om de haak te kunnen verwijderen. Helaas waren alle foto's op de sites verdwenen.

Als ik bij mijn A2 kijk, zie ik die boutjes niet, omdat de hemel bekleding in de weg zit. Moet de hemel er eerst uit? Wie heeft tips om die haken te vervangen?
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

14 okt 2018, 16:36 1 x

Als je de Hemel verwijderde krijg je vermoedelijk nog meer punten te zien die matig zijn zoals zwakke plastic clips of vuil van de rails die je hopelijk voldoende smeerde maar nu even reinigen en de rest loopt dan ook gelijk beter.

Beter in 1x alles nalopen dan alleen maar haakje wisselen.
Ik neem een DVD set mee dus als je met laptop en DVD speler erin op Herfst Meeting komt heb je gelijk elke tekening + instructie + taalkeuze uit vele talen, Duits of Engels hoeft niet , NL kan ook....
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
advanced

16 okt 2018, 18:35 1 x

Op het Duitse forum e.a gelezen over het uitbouwen van de hemel, dat is aardig wat werk.
Plaats reactie