Oliedruk probleem
- vox1100
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Waarschijnlijk een vervuilde oliecarter.Heb het zelfde probleem gehad.
Je aanzuigbuis raakt door de vervuiling verstopt en de druk valt weg.
Heb mijn Carter gereinigd en de aanzuigbuis vervangen.
Hierna geen probleem meer gehad.
Je aanzuigbuis raakt door de vervuiling verstopt en de druk valt weg.
Heb mijn Carter gereinigd en de aanzuigbuis vervangen.
Hierna geen probleem meer gehad.
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Hoewel @Poltergeist zelf had moeten antwoorden...
Ik heb via persoonlijker contact foto gekregen,
de druk sensor was stuk, zelfs de kabels waren vol met olie en nu zou......
Er is een nieuwe gemonteerd, en het lijkt opgelost.
Nu nog zijn bodem even lassen... ja, niet de plaatselijke Focwa vragen zonder aluminium ervaring,
maar na loshalen plastic kokerbalk even de krik punt weer vast lassen.
Ook het gescheurde plastic van Kokerbalk kan ik prima met soldeerbout boetseren tot deze weer heel is.
Dat hij voor deze iets oudere AUA van ruim 200.000 de geadviseerde 5W30 kocht maakt niets uit.
Ik vermoed dat hij de rest voor Agregaat die nieuwer is gaat gebruiken en met 5W40 volgende keer gaat werken... en indien hij goede kwaliteit kan vinden is bij mengen met 10W40 om dikker te maken niet uitgesloten.
Op naar het volgende probleempje want het blijven oudere op leeftijd en daar is niets mis mee,
net als ik zelf ook niet meer perfect en jong ben.

Nu nog zijn bodem even lassen... ja, niet de plaatselijke Focwa vragen zonder aluminium ervaring,
Ook het gescheurde plastic van Kokerbalk kan ik prima met soldeerbout boetseren tot deze weer heel is.
Dat hij voor deze iets oudere AUA van ruim 200.000 de geadviseerde 5W30 kocht maakt niets uit.
Ik vermoed dat hij de rest voor Agregaat die nieuwer is gaat gebruiken en met 5W40 volgende keer gaat werken... en indien hij goede kwaliteit kan vinden is bij mengen met 10W40 om dikker te maken niet uitgesloten.
Op naar het volgende probleempje want het blijven oudere op leeftijd en daar is niets mis mee,
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- remco.elzinga
Bedankt voor de update.
Ik heb vandaag onder vissen nog over nagedacht wat het kon zijn. Vond de aanzuigbuis ook plausibel. Mooi dat het zo opgelost is!
Ik heb vandaag onder vissen nog over nagedacht wat het kon zijn. Vond de aanzuigbuis ook plausibel. Mooi dat het zo opgelost is!
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Wellicht een open deur, maar ik zou voor de zekerheid nog het oliepeil controleren.eekhoorntje schreef: ↑31 okt 2018, 08:59Hoewel @Poltergeist zelf had moeten antwoorden...![]()
Er lekt soms meer olie zo weg dan je denkt ...
- Poltergeist
Update:
Het was inderdaad de oliedruk sensor.
Bij het los trekken van de connector zag ik dat deze vol met olie zat.
Nieuwe sensor erin en de connector goed schoon gemaakt en ingespoten met contact spray.
Motor spint weer
als een tevreden katje.
Iedereen bedankt voor de hulp.
Het was inderdaad de oliedruk sensor.
Bij het los trekken van de connector zag ik dat deze vol met olie zat.
Nieuwe sensor erin en de connector goed schoon gemaakt en ingespoten met contact spray.
Motor spint weer

Iedereen bedankt voor de hulp.