Pfff ... A2 laat mij andermaal in de steek...
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 19 apr 2013, 02:36
- Locatie: Amsterdam
- Motortype: BHC (1.4 TDI 75pk)
Wellicht veel te laat, maar toch een eigen ervaring.
Mijn A2'tje is er ook een van "steeds even uitvallen", hoewel de laatste keer toch 6 maanden aan een stuk blijven lopen.
Dat dieselfilter is zo wie zo stap 1, immers diesel trekt bacterien aan, een beetje condenswater en het hele filter zit vol met zwarte zooi.
Maar vergeet ook de 'tandem pomp " niet, ook die kan verslijten en is dan niet krachtig genoeg om de brandstof aan te zuigen.
Ook een versleten EGR klep, een die bv open blijft staan, kan er voor zorgen dat de motor niet meer aan de praat te krijgen is.
Wat wel irritant is , dat het diesel systeem, na alle leidingen te hebben doorgeblazen ook weer actief gevuld moet worden, dus niet maar hopen dat na een half uur starten hij wel gaat lopen. Het drooglopen van de tandempomp veroorzaakt slijtage, dus te weinig aanzuig kracht en de startmotor is ook niet gemaakt om langer dan 5 - 10 minuten achterelkaar te draaien.
Komende woensdag gaat hij weer lopen
Het is nu zondag 11 november
Mijn A2'tje is er ook een van "steeds even uitvallen", hoewel de laatste keer toch 6 maanden aan een stuk blijven lopen.
Dat dieselfilter is zo wie zo stap 1, immers diesel trekt bacterien aan, een beetje condenswater en het hele filter zit vol met zwarte zooi.
Maar vergeet ook de 'tandem pomp " niet, ook die kan verslijten en is dan niet krachtig genoeg om de brandstof aan te zuigen.
Ook een versleten EGR klep, een die bv open blijft staan, kan er voor zorgen dat de motor niet meer aan de praat te krijgen is.
Wat wel irritant is , dat het diesel systeem, na alle leidingen te hebben doorgeblazen ook weer actief gevuld moet worden, dus niet maar hopen dat na een half uur starten hij wel gaat lopen. Het drooglopen van de tandempomp veroorzaakt slijtage, dus te weinig aanzuig kracht en de startmotor is ook niet gemaakt om langer dan 5 - 10 minuten achterelkaar te draaien.
Komende woensdag gaat hij weer lopen
Het is nu zondag 11 november
- jos_br
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 01:20
- Locatie: Midden-Drenthe
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Ik heb dit topic nu pas (speelt dus al in 2017!) gelezen en zit met te verbazen dat er alleen gepraat wordt over de afdichtingen van de verstuivers en niet er daadwerkelijk iets mee doen.........Je kunt alleen conclusies trekken door deze te demonteren en de gaten te inspecteren, danwel glad maken en de boel weer monteren met nieuwe delen. Ook ben ik verbaasd over de prijzen/tijden die men schijnbaar nodig acht om bijv. alleen kabelboom (3/4 uur werk) te monteren. Verstuivers incl, ultrasoon reinigen hooguit 2 uur??
Je zult daar terecht komen met een redelijk gecompliceerde storing in bijv. een A6......
Jos.
Je zult daar terecht komen met een redelijk gecompliceerde storing in bijv. een A6......
Jos.
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 19 apr 2013, 02:36
- Locatie: Amsterdam
- Motortype: BHC (1.4 TDI 75pk)
Ha Jos,
Dat was ook precies mijn gevoel. Vandaar ook mijn (zeer late) reaktie.
Ik weet niet of ik zou hebben betaald, in die 4 uur tijd hadden ze makkelijk alle losse componenten van de lage druk kant kunnen testen, daar zitten de meeste geheel niet loop-oorzaken
Mijn kern boodschap is ook , begin bij het begin, niet per se met de computer erop
Maar is "er brandstof" bij de lagedruk tandem opvoerpomp. Dus retourleiding, onderste beetje losdraaien, als er daar dan geen diesel lekt , heb je daar een probleem.
En
- pomp verstuiverstuivers gaan bijna nooit kapot
- maar de opvoer tandem pomp soms wel, bij starten zonder diesel
- de rubberen slangetjes in de aanzuigkant van de pomp kunnen ook kapot, resultaat de pomp zuigt valse lucht door de poriën van de slangetjes ipv diesel door de leiding!!!!
Dus bij lang doorrijden met verstopt brandstof filter kan de opvoer pomp slechter worden enof kapot gaan, wat zich zal uiten in steeds slechter starten
Dat was ook precies mijn gevoel. Vandaar ook mijn (zeer late) reaktie.
Ik weet niet of ik zou hebben betaald, in die 4 uur tijd hadden ze makkelijk alle losse componenten van de lage druk kant kunnen testen, daar zitten de meeste geheel niet loop-oorzaken
Mijn kern boodschap is ook , begin bij het begin, niet per se met de computer erop
Maar is "er brandstof" bij de lagedruk tandem opvoerpomp. Dus retourleiding, onderste beetje losdraaien, als er daar dan geen diesel lekt , heb je daar een probleem.
En
- pomp verstuiverstuivers gaan bijna nooit kapot
- maar de opvoer tandem pomp soms wel, bij starten zonder diesel
- de rubberen slangetjes in de aanzuigkant van de pomp kunnen ook kapot, resultaat de pomp zuigt valse lucht door de poriën van de slangetjes ipv diesel door de leiding!!!!
Dus bij lang doorrijden met verstopt brandstof filter kan de opvoer pomp slechter worden enof kapot gaan, wat zich zal uiten in steeds slechter starten
- eekhoorntje
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
@jos_br is voor dit een beetje ver slepen maar @Lucas zit toch redelijk dicht bij in Waalwijk, ik weet dat vele dealers meer Kwik Fitters hebben lopen, vers opgeleide en leren olie verversen, bougies en remmen schoon spuiten en uitlezen op computer en doen alleen maar wat die zegt.
Er zijn ook goede dealers zoals in Haarlem, maar daar kunnen ze gelijk doorsturen naar @koop9
En jammer dat we dit niet eerder zagen, soms is vele KM door België slepen goedkoper dan een VW Audi garage die ze ooit soms wel eens verkocht en sommige nooit.
Ze denken vaak aan gelijk aan Polo, Ibiza of Fabia maar @rolf weet hoe je in zak en AS kunt zitten als ook SKF een verkeerde complete en dure AS leverde!
Ja, ik adviseerde een losse Homo te bestellen en deze retour, want ik zag dat vele andere ook de foute leverde.
teHet probleem is dat de huidige jonge monteurs wel de 4 uren mogen schrijven maar geen zoek en puzzel ervaring hebben in storingen als de computer uitdraai niet het gewenste resultaat gaf.
Vooral de Dealers die nu 13 jaren terug de laatste verkochten en ze nauwelijks tegen komen....
Dan is een specialist in A2 toch beter dan hoge facturen zonder oplossingen.
Ik zie verder geen 2017 maar 2013 eerste problemen... dus ga niet naar de Dealer, maar zoek een vakman gespecialiseerd in....
Natuurlijk enkele dealers uitgesloten zoals Martin Schilder, mits je de vestiging Haarlem bezocht en niet een van de anderen...
Er zijn ook goede dealers zoals in Haarlem, maar daar kunnen ze gelijk doorsturen naar @koop9
En jammer dat we dit niet eerder zagen, soms is vele KM door België slepen goedkoper dan een VW Audi garage die ze ooit soms wel eens verkocht en sommige nooit.
Ze denken vaak aan gelijk aan Polo, Ibiza of Fabia maar @rolf weet hoe je in zak en AS kunt zitten als ook SKF een verkeerde complete en dure AS leverde!
Ja, ik adviseerde een losse Homo te bestellen en deze retour, want ik zag dat vele andere ook de foute leverde.
teHet probleem is dat de huidige jonge monteurs wel de 4 uren mogen schrijven maar geen zoek en puzzel ervaring hebben in storingen als de computer uitdraai niet het gewenste resultaat gaf.
Vooral de Dealers die nu 13 jaren terug de laatste verkochten en ze nauwelijks tegen komen....
Dan is een specialist in A2 toch beter dan hoge facturen zonder oplossingen.
Ik zie verder geen 2017 maar 2013 eerste problemen... dus ga niet naar de Dealer, maar zoek een vakman gespecialiseerd in....
Natuurlijk enkele dealers uitgesloten zoals Martin Schilder, mits je de vestiging Haarlem bezocht en niet een van de anderen...
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- JJR
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 08 jun 2017, 22:38
- Locatie: Haarlem
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Je bedoelt de Martin Schilder garage? Die heeft geen idee van de A2 meer. Koop9 zit nu bij de volkswagen garage en toen ik de A2 met brandstof problemen daar stalde werd koop9 in consult gevraagd, echter had ik ook al direct contact met koop9.... En vervolgens tegen mij zeggeneekhoorntje schreef: ↑11 nov 2018, 17:04
Er zijn ook goede dealers zoals in Haarlem, maar daar kunnen ze gelijk doorsturen naar koop9
"wij vinden het de auto niet waard om verdere diagnostiek te doen, we weten het niet, zou wel eens de verstuivers kunnen zijn, vervang die maar. Wel nu graag 127 euro voor het uitlezen van de computer aub.."
Het bleek de hoge druk brandstofpomp te zijn en die 127 euro heb ik natuurlijk niet (volledig) betaald.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3867
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik denk dat de meeste garages geen idee meer hebben van auto's die meer dan 10 jaar geleden uit productie zijn gegaan.JJR schreef: ↑11 nov 2018, 17:13Je bedoelt de Martin Schilder garage? Die heeft geen idee van de A2 meer. Koop9 zit nu bij de volkswagen garage en toen ik de A2 met brandstof problemen daar stalde werd koop9 in consult gevraagd, echter had ik ook al direct contact met koop9.... En vervolgens tegen mij zeggen
"wij vinden het de auto niet waard om verdere diagnostiek te doen, we weten het niet, zou wel eens de verstuivers kunnen zijn, vervang die maar. Wel nu graag 127 euro voor het uitlezen van de computer aub.."
Het bleek de hoge druk brandstofpomp te zijn en die 127 euro heb ik natuurlijk niet (volledig) betaald.
De techniek ontwikkelt zich steeds sneller en voor hen zijn deze auto's alweer oude meuk ...
Ik heb zelf voor de hobby nog een oldtimer Golf GTI uit de vorige eeuw staan.
De monteurs die daar aan de brandstofinjectie hebben gewerkt,
zijn grijs/kaal of met pensioen. De huidige monteurs gaan zoeken naar de aansluiting voor de diagnosetester ...

- eekhoorntje
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
Ik bedoelde bij @koop9 ook.... je kunt voor volle prijs naar Dealer gaan maar Zaterdags is het...... maar dat weten vele al dat je dan niet de dealer prijs hoeft te geven, vandaar dat hij vrijwel geen enkele zaterdag tijd heeft voor het te grote aanbod....@koop9
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Florian
- Audi A2 clublid
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 22 mar 2018, 18:36
- Locatie: Nijmegen
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Sterkte hoor!
Toen ik me ging oriënteren op een A2, heb ik bewust gekozen voor eentje zonder OSS. Ik las veel te vaak over problemen en hoge reparatiekosten daarmee. Ik heb mijn OSS-loze A2 nu 1,5 jaar en heb nooit iets gehad... Behalve dat ik enkele maanden geleden de stuurbekrachtigingspomp moest laten vervangen (over dure reparaties gesproken!)
Persoonlijk ga ik altijd voor alles naar de Audi-dealer. Goed, de prijzen - vooral het uurloon - liggen hoger, maar daar heeft men wel alle noodzakelijke apparatuur en kennis in huis - en je hebt garantie op de uitgevoerde reparaties. Met de vervanging van de stuurbekrachtigingspomp dacht de dealer met me mee, door ook het plaatsen van een reproductie-exemplaar aan te bieden. Dat scheelde me toch een paar honderd euro.
Toen ik me ging oriënteren op een A2, heb ik bewust gekozen voor eentje zonder OSS. Ik las veel te vaak over problemen en hoge reparatiekosten daarmee. Ik heb mijn OSS-loze A2 nu 1,5 jaar en heb nooit iets gehad... Behalve dat ik enkele maanden geleden de stuurbekrachtigingspomp moest laten vervangen (over dure reparaties gesproken!)
Persoonlijk ga ik altijd voor alles naar de Audi-dealer. Goed, de prijzen - vooral het uurloon - liggen hoger, maar daar heeft men wel alle noodzakelijke apparatuur en kennis in huis - en je hebt garantie op de uitgevoerde reparaties. Met de vervanging van de stuurbekrachtigingspomp dacht de dealer met me mee, door ook het plaatsen van een reproductie-exemplaar aan te bieden. Dat scheelde me toch een paar honderd euro.