Als je eerst de linker stoel eruit haalde, kun je soms een beetje links rechts heen en weer bewegen en komt deze vermoedelijk een beetje scheef erin geramde wel los.
Heb het bij een afgebroken hendel ook zo gedaan, die kwam er anders ook niet uit.
Dus eerst de linker eruit voor je rechts eruit kunt halen.
Motor valt stil.....
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
- Audia2
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Dank voor jullie meedenken. Vanmorgen met zijn tweeen staan duwen en trekken zonder resultaat. 1 kant klikt los, andere kant muurvast
. Lijkt erop dat ontgrendeling van 1 pin niet werkt......nu wd40 erbij gespoten en zien of dat helpt....
Goed weekend iedereen!

Goed weekend iedereen!
- Audia2
Korte update:
Het lijkt erop dat de pin aan 1 zijde helemaal vastgeroest zit.....kruipolie er nu maar bij gedaan en fingers crossed
Iemand misschien idee hoe stoel anders uit bodemplaat te ‘forceren’?
Het lijkt erop dat de pin aan 1 zijde helemaal vastgeroest zit.....kruipolie er nu maar bij gedaan en fingers crossed

Iemand misschien idee hoe stoel anders uit bodemplaat te ‘forceren’?

- eekhoorntje
Ik denk aan ijzerzaag, als die foute eraf is, kun je die stoel later op 3 punten vast zetten.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
- Peter_Maathuis
- Moderator
Forceren zal niet meevallen zonder de stoel en/of de vloer te beschadigen. Dan zou ik kiezen voor het slopen van de stoel, die is relatief eenvoudig te vervangen.
Ik weet niet waar Dirck die ijzerzaag wil inzetten: tussen de stoel en de bagageruimte-bekleding zal het niet lekker zagen! Lang, dun metaalzaagblad in de reciprozaag?
En daarna de stoel op 3 punten vastzetten? In de beugels vooraan zit de stoel niet echt vast... dus eigenlijk maar op één punt vastgezet? En de gordel zit ook aan de stoel. In mijn ogen onverantwoord.
Als je toch overweegt te zagen met alle schade van dien, zou ik de stoel afschrijven. Dan kun je de zitting slopen om van bovenaf de pen, die de 3 kogels naar buiten drukt, omhoog te trekken. Dan kunnen de kogels naar binnen en de stoel komt los van de versterkte ring op de vloer.
Kun je de niet-vastzittende pen netjes vergrendelen in de bodem (zodat de stoel naar behoren geïnstalleerd is)? Misschien de stoel lekker zo laten zitten tot de eerstvolgende club-bijeenkomst en daar de verzamelde A2-intelligentie inzetten?
Ik weet niet waar Dirck die ijzerzaag wil inzetten: tussen de stoel en de bagageruimte-bekleding zal het niet lekker zagen! Lang, dun metaalzaagblad in de reciprozaag?
En daarna de stoel op 3 punten vastzetten? In de beugels vooraan zit de stoel niet echt vast... dus eigenlijk maar op één punt vastgezet? En de gordel zit ook aan de stoel. In mijn ogen onverantwoord.
Als je toch overweegt te zagen met alle schade van dien, zou ik de stoel afschrijven. Dan kun je de zitting slopen om van bovenaf de pen, die de 3 kogels naar buiten drukt, omhoog te trekken. Dan kunnen de kogels naar binnen en de stoel komt los van de versterkte ring op de vloer.
Kun je de niet-vastzittende pen netjes vergrendelen in de bodem (zodat de stoel naar behoren geïnstalleerd is)? Misschien de stoel lekker zo laten zitten tot de eerstvolgende club-bijeenkomst en daar de verzamelde A2-intelligentie inzetten?
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Nee dat zal niet gaan want de brandstof pomp en filter kontrole is de eerste stap in de reeks om van het stil val probleem af te komen.
Maar Almere en Lelystad liggen toch bijna naast elkaar? Misschien wil 🐿wel even ter plekke bijstand verlenen en gelijk een reserve pomp meenemen?.
Maar Almere en Lelystad liggen toch bijna naast elkaar? Misschien wil 🐿wel even ter plekke bijstand verlenen en gelijk een reserve pomp meenemen?.
- eekhoorntje
Goede tip Rolf...
Gewoon even zonder filter en je weet of de pomp goed is, en dan het vermoedelijk totaal verstopte en nooit gewisselde brandstof filter vervangen... zou kunnen.....
En dat kan op je rug liggende onder de auto op mini brug.....
Gewoon even zonder filter en je weet of de pomp goed is, en dan het vermoedelijk totaal verstopte en nooit gewisselde brandstof filter vervangen... zou kunnen.....
En dat kan op je rug liggende onder de auto op mini brug.....