Ik begrijp dat hij de transponder kennelijk niet kon inlezen maar dat probleem is toch opgelost als de transponders uit de oude sleutels worden overgezet naar de klapsleutels?
Correct
De sleutels die ik nu bij de auto heb bevatten alleen maar een transponder en geen electronica.
Een transponder is een RFiD-chip en een chip is elektronica.
En wat is het probleem als ik een kastje met een gecodeerd signaal voor de c.v laat installeren?
Geen probleem, alleen weggegooid geld.
Ik heb al gekeken op onderdelenlijn en daar kwam ik een module plus 2 klapsleutels en een contactslot tegen. ben ik daar wijzer mee?
Dat is een mooie combinatie om in een keer aan te schaffen. Het contactslot heb je niet nodig (aannemend dat je de huidige sleutelbaard blijft gebruiken zodat je ook de deur met een sleutel kunt openen). De comfort module moet wel bij je auto passen.
De sleutelbaard kun je gemakkelijk overzetten, de afstandsbediening zou meteen moeten werken, en na overzetten van de transponders kun je weer starten (of je moet de transponders die nu in de klapsleutels zitten (laten) koppelen aan het instrumentenpaneel).
universele afstandbediening sleutel inbouwen
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
- edje13
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heeft het niks met je contactslot te maken. Je transponder is voor je startonderbreker, dus als je deze (heel) uit je werkende sleutel haalt en in je nieuwe handzender plaatst en je laat een nieuwe sleutelbaard bij de sleutelboer maken dan kan je gewoon starten. De handzender (elektronica)werkt op de comfortmodule. Deze kan je met behulp van de vcds(Vagcom)inleren,of via de handleiding wat op dit forum te vinden is.
Mocht dit niet kloppen dan moet iemand mij maar verbeteren
.
Al het andere zoals de sleutelboer en contactslot met handzender, is mijn inziens geld weggooien
.
Mocht dit niet kloppen dan moet iemand mij maar verbeteren

Al het andere zoals de sleutelboer en contactslot met handzender, is mijn inziens geld weggooien

- dickster
Net even de sloop gebeld. Deze vraagt 225 euro voor de module en de twee klapsleutels plus het contactslot. Das een hoop geld of niet?
Kan ik ook alleen de module kopen en twee losse klapsleutels?
Of met mijn auto naar de audiodealer?
Wat is wijsheid heren? De code van de comfortmodule in de auto is 8Z0 959 433 N.
Wat is wijsheid heren? De code van de comfortmodule in de auto is 8Z0 959 433 N.
- Peter_Maathuis
- Moderator
Ik denk dat wij een en andermaal duidelijk hebben gemaakt wat wijsheid is: een ander contactslot heb je niet nodig. Met een comfort module ...N in je auto kun je er alleen op achteruit gaan, dus je betaalt € 225 voor twee klapsleutels. Lijkt mij geen wijsheid...dickster schreef: ↑09 feb 2019, 15:37Net even de sloop gebeld. Deze vraagt 225 euro voor de module en de twee klapsleutels plus het contactslot. Das een hoop geld of niet?