Elektrische raam bestuurderskant werkt niet

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
SerdalGulhan
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

03 jul 2019, 22:03 0 x

Beste allen,
Wie kan mij uit de nood helpen. Sinds een paar weken gaat mijn raam van de bestuurderskant niet open. Ik ben op de sloopgeweest en heb al een andere motor geprobeerd, een andere drukknoppen set geprobeerd, maar niks heeft geholpen.

Als ik de raam opendruk, dan hoor ik wel een klik, maar gebeurt vervolgens niks. Wie weet hoe ik kan uitlezen? Of waar het nog meer aan kan liggen. De bedrading heb ik bekeken en op eerste zicht zie ik nergens beschadiging. In bijlage heb ik een paar fotos en een videotje met de klik.
Ik merk ook op, zodra ik op de schakelaar druk om te openen, dan gaat de verlichting van de drukknoppenschakelaar uit...(soort van kortsluiting??? )
Hiernaast heb ik nog andere problemen, maar eerst dit maar eens oplossen ;-)
20190703_191439.jpg
20190703_191439.jpg (3.33 MiB) 5282 keer bekeken
20190703_191434.jpg
20190703_191434.jpg (3.5 MiB) 5282 keer bekeken
20190703_191425.jpg
20190703_191425.jpg (4.5 MiB) 5282 keer bekeken
20190703_191454.mp4
Videootje van de "klik"
(19.09 MiB) 174 keer gedownload
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

03 jul 2019, 22:14 0 x

Stekkers?

Ja, als je een stekker niet goed vastgezet hebt kan dit ook al zo storen.
Ik zocht rechts en bleek dat linker niet goed vastgezet.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

03 jul 2019, 23:45 0 x

Eens met @eekhoorntje, stekkers goed aandrukken is van belang maar ik vermoed dat je dat met alle pogingen wel hebt gecontroleerd.

Met een nieuw schakelpaneel en regelunit/motor blijft er weinig over dan de bekabeling. De uitval van de verlichting lijkt op sluiting. Heb je de kabeldoorvoer van portier gecontroleerd? Probeer deze eens te "masseren" en tegelijkertijd schakelaar te bedienen? Zekeringen?

Tenslotte: wat voor aanslag zit er op het aluminium paneel? Maak je profiel ook compleet zodat we gericht antwoord kunnen geven.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
SerdalGulhan

04 jul 2019, 00:02 1 x

Masseren heb ik ook al gedaan... :-) Ik heb alle kabels gemasseerd en tegelijkertijd schakelaar bediend.

Aanslag op de aluminium portier is vocht neem ik aan. De paneel is al 3 maanden niet erop gemonteerd geweest. Doordat ik al veel heb geprobeerd heb ik de paneel er maar af gelaten.
De probleem is dat ik ook moet laten keuren en als de raam niet open gaat, dan word die niet goed gekeurd...
eekhoorntje

04 jul 2019, 10:29 0 x

Kun je hem met motor eraf soepel draaien?

Als de overbelasting beveiliging werkte hoor je ook ratel.
Goed alle punten smeren en ooit had ik een Honda die bij werkgever dagelijks open moest voor scannen in en uit en die had zelfde probleem....

En werken de andere ramen wel, dan denk ik aan de versleten draai punten en die smeren of vervangen is niet zo lastig.

En zoals Hans Jan al aangaf, ik mis woonplaats en zo, want enkele hebben sloop auto voor onderdelen staan maar moet wel redelijk in jou buurt zijn.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
SerdalGulhan

04 jul 2019, 11:02 1 x

Met motor eraf draaien gaat niet heel soepel maar met een punt tang draaien lukt wel. Maar de motor eraf werkt de motor ook niet.
Ik woon in Zemst in Belgie, maar ben uit Nederland en kom dus ook rechtmatig in Zuid-Holland.
eekhoorntje

04 jul 2019, 12:31 0 x

Probeer rechts of achter eens na verwijderen motor.....

Als die lichter gaan is smeren of vervangen door sloop de makkelijkste oplossing.
De ratel is dus een beveiliging.

Jammer, net bij Colruyt geweest voor Bier hamsteren dus tot volgende jaar.....
Maar er zijn voldoende sloperijen die raam frame kunnen leveren.

en is dat Cafe in houten kasteel er nog? Zou leuk zijn voor de vele Belgen daar een Meeting te houden!
kwam er langs richting Mechelen.

Was er voor zaken en bij Colruyt Apen Bier hamsteren.... niet de lichte soorten dus!
SerdalGulhan

04 jul 2019, 14:54 1 x

Cafe in Houten bestaat nog altijd. Er zijn veel kastelen in Belgie. En natuurlijk als er vraag naar is, kan ik wel wat organiseren in Belgie.

Betreft mijn probleem.. Normaal als ik de motor van de raammechanisme heb afgehaald en kabels nog altijd heb aangesloten... moet in feite mijn motor draaien als ik de knoppen bedien. Als dat niet zo is, dan is het :
1. mijn motor --> nagekeken met de motor van de pasagierskant en een van de sloop --> dat is het niet
2. knoppenbediening --> op de sloop ook nagekeken en zelfde probleem. Ik kan met de knoppen ook alle andere ramen bedienen...vanaf de bestuurderskant, behalve zichzelf... :-(
4. connectoren --> goed gekeken of ze vast zitten, geen probleem gevonden
3. bedrading --> gemasseerd op vele plaatsen terwijl ik de knop aan het bedienen was... --> ook geen resultaat...

Ik moet dus in feite kunnen meten op de raambediening knoppen...welke voor welke raam is.... dus het word nog dieper... meten...

iemand die de bedrading kent, welke voor wat is?
eekhoorntje

04 jul 2019, 18:42 0 x

Knop Links voor en Links achter wisselen?

Als je dan een defect achterraam hebt weet je het....

die horen gelijk te zijn als je het los kreeg.

Maakt de motor nog ergens massa, of is dat een draad.
Net als losse koplamp op fiets niets doet als het frame ontbreekt....
De massa kan via een schroefje gaan.... maar weet het niet uit mijn hoofd.
eekhoorntje

04 jul 2019, 18:50 0 x

Na knop indrukken een klik en verlichting valt uit.....
Dat lijkt op sluiting maar geen zekering die plofte.....
Dus zou het een beschadigde draad moeten zijn die tekort stroom geeft.

De draden tussen motor en schakelaar doormeten en daar moet dan de draadbreuk zitten.
Ik zoek nog naar schema met kleuren maar dat kan even duren.
Plaats reactie