nieuwe remmen

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wil
Berichten: 209
Lid geworden op: 27 aug 2015, 13:05
Locatie: Heerhugowaard
Motortype: Weet ik niet

25 aug 2019, 09:35 1 x

Zaterdag nieuwe schijfremmen en blokken aan de voorzijde laten monteren.
De oude schijven waren krom en gaf wat ongemak bij het remmen.
Buiten het feit dat het misschien wel gevaarlijk kan worden.
Alles brembo (schijf en blokken)
Nu vroeg ik aan de garage of ik nog ergens rekening mee moet houden.
Advies was gewoon mee rijden en niet te gek remmen in het begin.
Op internet staat er van alles over te lezen.
Heeft iemand hier ervaring en tips hoe je je remmen het beste kunt inremmmen
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 1162
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

25 aug 2019, 09:45 2 x

Wat de garage zegt, normaal remmen.
Proberen de eerste 1000 km een noodstop te voorkomen.
Als je wel een keer fors geremd hebt, daarna niet de voet op het rempedaal houden, remschijven zijn nogal gevoelig voor kromtrekken door plaatselijke afkoeling.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3344
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Belgie
Motortype: A2 met motorombouw

25 aug 2019, 10:07 0 x

2 verhalen;

1 Bij alleen nieuwe blokken moeten ze inslijten op de oude schijven en duurde dat 1000 Km.

2 Bij ook nieuwe schijven is het maar net hoe vlak die geleverd zijn, meestal is na 50Km en 5x stevig remmen het patroon op de schijf ook op de blokken zichtbaar en kun je gewoon vol in de remmen.

De blokken moeten dus op schijven inslijten, blokken zijn vaak perfect vlak, schijven iets minder maar
bij echte Brembo die geslepen zijn zou ik na 2x flink remmen al het maximale verwachten.

En het krom trekken, dat komt vaak bij dunne schijven die hun hitte minder kwijt komen voor,
zoals je die eraf liet halen, nieuwe zijn zoveel dikker dat die minder snel warm worden.
Alleen in berg gebieden kun je bij regelmatig hard en veel remmen ook nieuwe laten hobbelen...
maar hier in Nederland is dat alleen bij extreme hard rijders mogelijk.

En als je toch kromme schijven wilde, de VW Up, Seat Mii en Skoda Citygo hebben daar last van,
en daar worden om die reden vaak liever andere merken gemonteerd dan origineel...
Erg dunne schijfjes en te zwak gemaakt!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
stefan74
Berichten: 748
Lid geworden op: 07 sep 2013, 21:40
Locatie: Breda
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

25 aug 2019, 14:08 1 x

Zorg er ook voor dat je remklauwen goed functioneren, schoon zijn, evt. geleidehulsen vervangen enz.
Je zal niet de eerste zijn die de schijven en blokken vervangt om er na een paar weken achter te komen dat ze weer krom zijn omdat de klauw niet goed vrij komt als je stopt met remmen.
Ik rijd op dit moment ook met 1 kromme schijf na een noodstop op de snelweg in de stortregen; inderdaad erg irritant.
'Coated' en 'High Carbon' is wat een goede schijf onderscheid van een slechte in het algemeen, maar als de blokken niet goed vrijkomen, blijven ook deze krom trekken.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3344
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Belgie
Motortype: A2 met motorombouw

25 aug 2019, 15:36 0 x

Tip; Vraag je kleinkinderen of je ze met water pistool willen spuiten, ik heb telefoon velgen dus kleine gaatjes maar als er stoom komt na kort ritje 1 kant zie die vast en is warmgelopen.

Kon ik schoonmaken en nogmaals reinigen en met kopervet ingesmeerd 2e keer wel goed.

Had dus 1 erg hete en andere koude.
Ja de rem klauwen waren vol met fijn stof en ik had dus niet goed schoongemaakt.
Bij montage en paar keer remmen op de brug ging goed maar rondje industrieterrein en ze waren warm aangelopen.

Prima waarschuwing maar nooit je vingers gebruiken en zelf voelen!
En als je toch alles controleerde, ik weet van versleten remschoenen achter, ongeveer zelfde verhaal, en die zijn iets lastiger te wisselen, mag de hele werkplaats doorzoeken als er een veertje weg springt.

Als ze achter aan 1 kant warm aanlopen die trommels, gelijk doen want nieuwe monteren is meer werk!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Plaats reactie