Ik rijd al jaren verschillende Audi's en VW's (begonnen met DKW F102 en kever) en had enige tijd geleden een A2 van 01-01-2006 die op dat moment aan het einde van zijn twee jarige fabrieksgarantietermijn was (net 20.000 op de teller toen).
Ik ben naar mijn toenmalige Audidealer gegaan (DAGO in Duiven) om naast de einde garantie inspectie ook de 1e km-beurt uit te laten voeren.
Nu is het zo dat bij deze twee inspecties een aantal controlepunten bij zowel de einde garantie inspectie als de km-beurt overeenkomen. Ik was dan ook van mening dat die punten die de dealer al moest controleren vanwege zijn einde garantieinspectie ik uiteraard niet zou gaan betalen bij de KM-beurt! Echter die mening deelde de "servicemanager" aldaar niet met mij!
Gevolg ik heb alleen de vloeistoffen laten vervangen (olie/rem) en de diverse filters.
Ik kreeg toen omdat zij dus de deurscharniertjes en alle andere kleine controlepunten die niet waren gedaan geen mobiliteitsgarantiestempel!!
Ben dus toen voor het laats (na vele jaren waarin diverse aankopen waaronder één nieuwe) met een kater vertrokken (nadat ik de servicemanager heb uitgelegd wat die benaming eigenlijk betekent).
Ik ben nu 5km verder klant bij Auto Zenna (grote Audi/VW dealer voor regio Arnhem, in de regio Arnhem zitten op een afstand van hemelsbreed 5 km 2 grote Audidealers).
Tot nu toe zeer goede service (zowel voor mijn A4(Audi A-selectie) als mijn A2 (inmiddels een andere van bwj. 2001).
Overigens doe ik bijna alle reparaties (voorzover er iets te repareren valt) zelf, alleen indien er een storing uitgelezen moet worden dan rijdt ik even naar Zenna.
Thck
Onderhoud aan Audi

Het is een mooie verkooppraatjes die eigenlijk gericht op lease-bakken....we als particulieren zijn we helaas de dupe van hun slimme marketing.
Immers bijna iedereen hebben een wegenwacht-kaart in hun portemonee.....waarom??? :lol:
Voor mij hoeft dat niet meer

Bij lokale goeie garage met oude rotten die veel van wanten weten van VAG levert een betere prestatie en zit niet opgeschoteld met dure "yuppens".
Tuurlijk is het verschil maar een garantie van een nieuwe auto is meestal na drie jaar verlopen dus de Audi A2 is sinds 2006 niet meer gemaakt vandaar de garantie beetje dubbelop om de klanten tevreden stellen en veilig gevoel te geven.
Een echte liefhebber die aan de semi-klassieker verzorgen zult meer liefde en aandacht geven.
Die vervangt eerder de versletend onderdelen en verversen vaker motorolie.
Een echte liefhebber die aan de semi-klassieker verzorgen zult meer liefde en aandacht geven.
Die vervangt eerder de versletend onderdelen en verversen vaker motorolie.