Ruitenwisser en strepen
- postzegellikker
- Motortype: BHC (1.4 TDI 75pk)
Dag forumleden,
Ik heb al ff gezocht maar zo niet kunnen vinden.
Het ruitenwisser mechanisme laat strepen achter op mijn ruit. (dus niet de wisser zelf)
Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
Alvast dank.
Luc
Ik heb al ff gezocht maar zo niet kunnen vinden.
Het ruitenwisser mechanisme laat strepen achter op mijn ruit. (dus niet de wisser zelf)
Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
Alvast dank.
Luc
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Als de klinknagels ruim worden dan kan de metalen arm je raam raken en strepen veroorzaken die moeilijk of niet verwijderbaar zijn.
Zowel de eerste als tweede generatie wis armen hebben hier last van.
Voorzichtig knijpen met waterpomptang is meestal voldoende,
maar niet te hard en teveel knijpen want dan draaien deze punten niet en heb je doorgebrande ruitenwisser motor.
Voorzichtig zelf doen of vakman vragen, nieuwe wis arm indien nog leverbaar is kost vrij veel.
Ik heb er al meerdere geknepen.
Verder is plastic blokje op onderkant lijmen een oplossing om schade te voorkomen.
Het oude plastic van de fabriek is vaak verdwenen helaas.
Succes en ik hoor wel of lukte, lichte krassen kun je met Commandant 4 vaak wegpoetsen.
Zowel de eerste als tweede generatie wis armen hebben hier last van.
Voorzichtig knijpen met waterpomptang is meestal voldoende,
maar niet te hard en teveel knijpen want dan draaien deze punten niet en heb je doorgebrande ruitenwisser motor.
Voorzichtig zelf doen of vakman vragen, nieuwe wis arm indien nog leverbaar is kost vrij veel.
Ik heb er al meerdere geknepen.
Verder is plastic blokje op onderkant lijmen een oplossing om schade te voorkomen.
Het oude plastic van de fabriek is vaak verdwenen helaas.
Succes en ik hoor wel of lukte, lichte krassen kun je met Commandant 4 vaak wegpoetsen.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
-
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik heb de arm zelf wat gebogen (getordeerd dus eigenlijk), tip van koop9 die ik had gelezen. Dat scheelt bij mij een centimeter hoogte en geen geschraap meer. Maar de vorige eigenaar had al een tijdje rondgereden met het aanlopen van het plastic, dus ik heb een aardige streep....
- postzegellikker
- Motortype: BHC (1.4 TDI 75pk)
ik kwam nog een filmpje tegen van iemand die zelf nieuwe ringen tussen heeft gezet...
https://youtu.be/7wyCPurvJrw
Een andere tip war om er tie wraps tussen te doen als oplossing.
https://youtu.be/7wyCPurvJrw
Een andere tip war om er tie wraps tussen te doen als oplossing.
- eekhoorntje
Heb je wel een BHC, de AMF is van eerste serie en heeft deze wisser!
Beide 1.4 Tdi 75 pk maar iets andere onderdelen.
De plastic kap verwijderen en aandraaien bankschroef lijkt me sneller,
Deze bussen vervangen is veel werk en de plastic ringen, ik weet niet hoe de levensduur is.
Erg lange film met veel werk.
Beide 1.4 Tdi 75 pk maar iets andere onderdelen.
De plastic kap verwijderen en aandraaien bankschroef lijkt me sneller,
Deze bussen vervangen is veel werk en de plastic ringen, ik weet niet hoe de levensduur is.
Erg lange film met veel werk.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Beste remedie is het vervangen van de ruitenwisserarm, herstel is bijna niet mogelijk. Als het mechanisme al zover heen is dat je krassen over de ruit hebt zou ik niet al te lang wachten.
Ik heb nog een paar nieuwe liggen (inclusief benodigde moeren en kapjes), geef maar een PB als je interesse hebt.
Ik heb nog een paar nieuwe liggen (inclusief benodigde moeren en kapjes), geef maar een PB als je interesse hebt.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Daan86
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Goed om dit te lezen.
Mijn ruitenwisser maakte wat krakend geluid. Heb even gekeken, maar bij mij is dus precies hetzelfde aan de hand. Vanmiddag maar even kijken of ik dit kan verhelpen zonder iets te vervangen.

- eekhoorntje
Herstel bijna niet mogelijk?
Ik heb zowel de eerste Haak als de 2e generatie al hersteld, busjes gemaakt, blokje onder gelijmd voor nooit meer krassen, zoek nog ringen die langer mee gaan dan plastic dat na 10 jaren weg is....
Ik heb een stapel armen gekregen van de sloop, meeste te ruim, en ga die opmeten en uittesten voor
revisie sets.
Na de deurvangers nu de koperen busjes maken en pennen persen, en betere verf zoeken,
want de Action zwart kost niets maar mag je elk half jaar herhalen!
Even knijpen en ze hangen weer een jaartje, word aan gewerkt.
Tot volgende jaar een Wisser Arm Ruil Meeting?
Omdat niet iedereen alle gereedschap en handigheid heeft wil ik zowel sets als armen aanbieden.
Daar komen ook rubbers bij voor de motor as waar wel eens water in lekte!
Dus iets meer als Arm alleen!
Ik heb zowel de eerste Haak als de 2e generatie al hersteld, busjes gemaakt, blokje onder gelijmd voor nooit meer krassen, zoek nog ringen die langer mee gaan dan plastic dat na 10 jaren weg is....
Ik heb een stapel armen gekregen van de sloop, meeste te ruim, en ga die opmeten en uittesten voor
revisie sets.
Na de deurvangers nu de koperen busjes maken en pennen persen, en betere verf zoeken,
want de Action zwart kost niets maar mag je elk half jaar herhalen!
Even knijpen en ze hangen weer een jaartje, word aan gewerkt.
Tot volgende jaar een Wisser Arm Ruil Meeting?
Omdat niet iedereen alle gereedschap en handigheid heeft wil ik zowel sets als armen aanbieden.
Daar komen ook rubbers bij voor de motor as waar wel eens water in lekte!
Dus iets meer als Arm alleen!
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik houd je niet tegen, op de mijne zit een nieuwe.
Ziet er weer fris en strak uit, geen geknutsel.
Ziet er weer fris en strak uit, geen geknutsel.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- eekhoorntje
Op E bay voor €80 tot €120 gezien maar als ze op zijn worden ze vermoedelijk niet meer gemaakt voor A2... zeker als ik met revisie sets ga komen, net als de deurvangers 5 maanden lang niet meer leverbaar waren, en ook een van de koplampen 4 maanden wachttijd opleverde, dus zelf maken zal binnenkort noodzaak worden helaas!