[quote="Thck"]Hallo,
Persoonlijk vind ik bij een km-stand van 68000 dit olieverbruik aan de hoge kant!
Er rijzen bij wel een paar vragen, b.v. was dit olieverbruik er ook al voordat de a2 naar de dealer is geweest?
Wat voor een soort kilometers zijn die 300 geweest, stads, lange afstand of gemiddels?
Als laatste (en niet onbelangrijk), had de dealer de nieuwe olie wel op het juiste peil gebracht (dus voldoende olie erin)???? Je zult niet de 1e zijn die na een bezoek aan de dealer dit ondervindt! Gewoon nu op juiste peil brengen en alles in de gaten houden, ook eventule lekkage en mogelijk blauwe rookpluimen m.n. bij plotseling gas geven of direkt na het starten nadat hij even stilgestaan heeft.
Theo[/quote]
hey theo bedankt voor je reactie,
even als reactie op je bericht hierboven,
het waren niet 300 maar 3000 kilometers
- het oliepijl heb ik na het bezoek aan de dealer
niet zelf gecontroleerd.
- van de vorige eigenaar, die zowel bij mijn familie als de dealer bekend is,weet ik dat de A2 olie verbruikte.
- de kilometers die gereden zijn met de A2 zijn voormamelik naar mijn werk 27KM heen, 27KM terug, over de snelweg.
- verder is de motor kurke droog, hij rookt niet, stinkt niet en heeft een mooie (constante) trekkracht
groeten!