achterbank niet om te klappen
- BokkieAndijk
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Ik weet dat dit een topic is uit een ver verleden maar misscbien kan iemand mij de juiste tip geven. Mijn rechter achtebank zat vast in de bodemplaat. Linkerzijde ontgrendelde wel prima. Bij de rechterzijde moest ik de bekleding wat loshalen om bij de pennen te komen. De hevel is denk ik uit het viekante gaatje. Dit moet ik nog checken maar kan bijna niet anders. Mijn vraag is of er iemand een simpele fix weet die voorkomt dat de hevel zijn gaatje in de toekomst wederom verlaat. Als niemand dit mij kan vertellen dan zal ik zelf iets verzinnen en daar een tutorial van maken voor op deze mooie site.
Greetz, Bokkie
Greetz, Bokkie
A2 3L met climate control en elektrisch verstelbare en verwarmde spiegels en elektrische ramen.
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Het losmaken is door Peter Maathuis vorig jaar beschreven.
De veer herstellen od de handgreep voor ontgrendelen kan, maar Lucas heeft meestal nog een stoel liggen.
De 3 zits en 2 losse stoelen zijn ietsje anders....
De veer herstellen od de handgreep voor ontgrendelen kan, maar Lucas heeft meestal nog een stoel liggen.
De 3 zits en 2 losse stoelen zijn ietsje anders....
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Spinazie
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Welke post bedoel je eekhoorntje?
Op het Engelse forum is er draadje gewijd aan niet-meewerkende achterbank stoelen: https://www.a2oc.net/community/index.ph ... ead.16655/
Op het Engelse forum is er draadje gewijd aan niet-meewerkende achterbank stoelen: https://www.a2oc.net/community/index.ph ... ead.16655/
- BokkieAndijk
Eh, misschien heb ik het niet helmaal duidelijk uitgelegd maar de zitting van de achterbank die muurvast zat was met 5 minuten los. Het ontgrendel meganisme in de zitting is gedeeltelijk los gekomen. Dit kan ik weer in elkaar zetten maar dan zal hij in de toekomst waarschijnlijk wederom los schieten. Mijn vraag is dus of iemand een kleine aanpassing weet die voorkomt dat hij nogmaals los zal schieten.
A2 3L met climate control en elektrisch verstelbare en verwarmde spiegels en elektrische ramen.
- BokkieAndijk
Ga ik zaterdag ff maken. Het zou een vierkant asje moeten zijn die uit een vierkant gat in een ronde ring/bus moet steken. Ik hoop dat het mogelijk is om het asje er ff helemaal uit te halen en dan met een Dremel op het einde van het asje op de hoeken een inkepingkje er in te slijpen zo dat er een zegerring overheen past. Dan zou het asje in principe niet meer uit het gaatje getrokken kunnen worden. Dit wil ik aankomend weekend gaan uit puzzlen en als het lukt, maak ik ff een zo duidelijk mogelijke tutorial versierd met duidelijke foto's.
- kobus1978
- Audi A2 cluborganisatie
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Had dus ook het probleem dat de pin van de rugleuning niet meer los wilde. Via de tip van onze Engelse vrienden is het uiteindelijk gelukt.
Heb de A2 een goede knuffel gegeven en de pin kwam los. Hoe?
Nou, als volgt. Achter portier en klep open en andere helft van de bank neer geklapt. Dan pak je de rugleuning vast en druk je je borst stevig tegen de zijkant van je A2 aan. (Zorg dat je vrouw je niet ziet want dan weet ze zeker dat je meer op de A2 geeft
) Met je vrije hand kan je dan de hendel omhoog trekken en komt de pin vrij als het goed is.
Suc6
Heb de A2 een goede knuffel gegeven en de pin kwam los. Hoe?
Nou, als volgt. Achter portier en klep open en andere helft van de bank neer geklapt. Dan pak je de rugleuning vast en druk je je borst stevig tegen de zijkant van je A2 aan. (Zorg dat je vrouw je niet ziet want dan weet ze zeker dat je meer op de A2 geeft

Suc6
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.