A2 3L staat vast

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

29 sep 2020, 11:07 0 x

Naast enkele gepensioneerden komen hier ook Nachtwerkers...

Wegens Covid 19 zijn enkele werkplaatsen op 3 ploegendienst over gegaan, en dan werkte je gewoon en doe 't Forum dan erbij.... in je pauze.
Ja, de 1½M was alleen bij 1/3 personeel goed handhaafbaar en nu 24 uren service.
Alleen in weekend niets.

Ik heb het nu over een Forum lid dat ik rond 3.17 bezocht wegens problemen... en even ECU uitlezen.
Ook is zo het parkeerprobleem daar opgelost, elke wissel van 1/3 naar 2/3 gevuld en afgelopen nacht had ik ruimte zat daar!

En naast een Forum lid helpen gelijk even een Draaibank geleend.
De voorraad Revisie sets raakte op voor de deurvangers!
Geen Directie en na schoonmaken weten ze niets, bedankt wederzijds.

Dus als je je afvraagt of sommige niet slapen... ik ben als een kat en bepaal zelf wanneer ik slaap of niet.
En nu 5 jaren hier actief weet ik dat ik niet de enige ben die zo leefde...
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
koop9
Berichten: 1285
Lid geworden op: 20 aug 2012, 20:19
Locatie: Zandvoort
Motortype: (nog) geen Audi A2

29 sep 2020, 18:12 6 x

"Vriendje" stond stil met de 3L.

De alarmcentrale van het A2 forum kwam in werking en via HansJan kwam de melding bij mij binnen.
"Kan je hem even uitlezen" werd me gevraagd.
Ik Vriendje gebeld en wat denk je...... we kennen elkaar al jaren!!!
Via mijn werk waar hij vroeger regelmatig kwam met zijn rode Lupo 3L , elke keer als ik hem zag stond er weer een TON!! aan km's meer op!!!!
Gelukkig werd hij een hele goede dag wakker en heeft de Lupo er uit gedaan (met 8 ton erop!!!) en een mooie A2 3L gekocht.
Ook daar zullen de kilometers weer snel op komen hem kennende. Haha

Probleem was snel gezien, de koppelingskabel was dus gebroken...
Deze zit aan de cilinder vast en is niet los te krijgen, een nwe is duur maar een gebruikte kan met zo veel rijden als hij doet weer snel voor problemen zorgen.
Gelukkig is er een grote 3L club in binnen en buitenland die oplossingen voor veel voorkomende problemen hebben.
Zo is er via via ook een gemodificeerde cilinder te krijgen waar een andere potentiometer op zit, deze geeft geen storingen.
Hij moet alleen anders worden afgesteld qua waardes. 1,6 volt ipv 1,8 Tot 2,0 volt anders start hij dus niet.
Na deze gemonteerd te hebben (de hydraulische pomp met regeleenheid moest er uit om er bij te komen en dan kom je bij de cilinder) de cilinder afgesteld en de basis afstelling gedaan.
Hierbij word de koppelingcilinder ingeleerd , aangrijppunt van de koppeling ingeleerd en de versnellingen afgesteld.
Daarna de koppeling adaptie gecontroleerd en deze werkte goed.
Hij liep er zo doorheen en reed goed zonder schokken bij optrekken of schakelen.
Ik blij en Vriendje nog meer!
Missie geslaagd.
Handig hoor zo'n A2NWB meldkamer :joy:
Gebruikersavatar
Johan 3L
Berichten: 1203
Lid geworden op: 21 aug 2011, 23:26

29 sep 2020, 20:24 0 x

Mooie terugkoppeling van een bijzonder probleem van een 3l met wel heel hoge km stand.
Ook goed te zien dat ze dus gewoon 8 ton meegaan, ook de 3L.
Gebruikersavatar
Vriendje
Berichten: 120
Lid geworden op: 06 feb 2020, 18:32
Locatie: Haarlem
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

29 sep 2020, 23:27 1 x

koop9 schreef:
29 sep 2020, 18:12
"Vriendje" stond stil met de 3L.
...
Handig hoor zo'n A2NWB meldkamer :joy:
Doorverwijzing (al eens geprobeerd, HansJan?)
Zie ook het verhaaltje van Vriendje zelf.
Plaats reactie