lekke koplamp vervangen
Hallo,
ik ben sinds een week in het bezit van een mooie a2 uit 2001. Het is een perfecti ding, alleen is 1 van de koplampen lek. Ik wist dat dit een zwak piunt was maar dan is er vast ook een goede oplossing voor.. Hoe maak ik hem weer droog en waterdicht? Of is vervangen de enige optie? Waar kan ik dan een lamp vinden?
Grt, Edwin
ik ben sinds een week in het bezit van een mooie a2 uit 2001. Het is een perfecti ding, alleen is 1 van de koplampen lek. Ik wist dat dit een zwak piunt was maar dan is er vast ook een goede oplossing voor.. Hoe maak ik hem weer droog en waterdicht? Of is vervangen de enige optie? Waar kan ik dan een lamp vinden?
Grt, Edwin
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Tja vervangen is een makkelijke oplossing maar hoeft lang niet altijd. Is het water wat er in staat of condens ? Indien condens heeft dit te maken met de wisselende temperatuursverschillen met dag en nacht en lamp aan of uit, dit is een tijdelijk probleem en kan verholpen worden door er bijvoorbeeld gaten bij te boren waarbij de warmte in de lamp weg kan. zie bjgaande foto,s. inden er druppels inzitten zou ik hem ook vervangen.

Als het condens is; gewoon voorlopig altijd met je licht aan gaan rijden (doe ik uit veiligheidsoverweging sowieso altijd). Waarschijnlijk heeft de auto een poosje stil gestaan en is het condens ontstaan (is het niet een garantiepuntje?).
Mocht het aanhouden, is er een ander probleem (lek).
Succes.
Mocht het aanhouden, is er een ander probleem (lek).
Succes.
[quote="chipsoer"]Tja vervangen is een makkelijke oplossing maar hoeft lang niet altijd. Is het water wat er in staat of condens ? Indien condens heeft dit te maken met de wisselende temperatuursverschillen met dag en nacht en lamp aan of uit, dit is een tijdelijk probleem en kan verholpen worden door er bijvoorbeeld gaten bij te boren waarbij de warmte in de lamp weg kan. zie bjgaande foto,s. inden er druppels inzitten zou ik hem ook vervangen.[/quote]
Helemaal mee eens, condens is wel op te lossen. Lekkage kan hardnekkig zijn, in dat geval is vervangen van de koplamp de beste oplossing.
Helemaal mee eens, condens is wel op te lossen. Lekkage kan hardnekkig zijn, in dat geval is vervangen van de koplamp de beste oplossing.
Ook ik zag vandaag nadat ik een ritje heb gemaakt van 100 km met bakken van regen dat er condens in beide koplampen zit. De wagen heeft een week stil gestaan. Heb dit nog nooit gezien. Als je de koplampen met een vocht afstotend middel onder de motorkap in zou spuiten zal dan het probleem niet opgelost zijn?! Blijkbaar is dit probleem bekend, maar is de oorzaak daarvan ooit gevonden!!! Weet daar iemand iets van. Het vocht moet toch ergens langs binnen komen!!
Sjors
Sjors
Ook ik had in het begin problemen met vocht in de koplampen. Deze heb ik volledig uitgebouwd en drooggemaakt waarna ik alles netjes weer heb ikgebouwd. De afdichtrubbers en klemmetjes hebben nog wel eens de neiging om niet lekker aan te sluiten. Kijk daar dus goed naar. Bij mij was het na 2 keer goed inspecteren en rechtzetten weer helemaal OK.
- strikethebell
op het Duitse forum is een draadje met dezelfde vraag en ook een oplossing. Het heeft te maken met het niet goed sluiten van de rubbers. Als ik het me goed herinner kun je het zelf verhelpen.
succes
Albert
succes
Albert
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Hoi Albert, hier moet ik effe op reageren, klopt niet helemaal wat je beweert, het kan o.a aan de afdichting liggen, hoeft niet. er zijn diverse topics op de duitse site over dit onderwerp. Zoals beschreven heb ik er juist gaten bijgeboord om de warmte weg te krijgen en bij mij heeft dit geholpen en tot op heden geen last meer van gehad
- strikethebell
http://www.a2-freun.de/forum/showthread.php?t=19757
http://www.a2-freun.de/forum/showthread ... 360&page=3
Hier twee links voor de geïnteresseerden over vocht in de koplampen. Voor zover ik begrijp gaat het in een aantal gevallen om de rubberpakkingen, die lekken. Ingesmeerd met vaseline of siliconen en de problemen zijn voorbij. Ik heb het niet geprobeerd en dus geen ervaring. Als dat de oplossing is, hebben zij dus geen condensvorming door warmte die niet wegkan. Als gaatjes boren voor jou de problemen met vocht in de koplampen oplost is dat een goedkope oplossing. Ik ga het als ik tijd heb eerst eens invetten of zo en dan eerst eens afwachten.
http://www.a2-freun.de/forum/showthread ... 360&page=3
Hier twee links voor de geïnteresseerden over vocht in de koplampen. Voor zover ik begrijp gaat het in een aantal gevallen om de rubberpakkingen, die lekken. Ingesmeerd met vaseline of siliconen en de problemen zijn voorbij. Ik heb het niet geprobeerd en dus geen ervaring. Als dat de oplossing is, hebben zij dus geen condensvorming door warmte die niet wegkan. Als gaatjes boren voor jou de problemen met vocht in de koplampen oplost is dat een goedkope oplossing. Ik ga het als ik tijd heb eerst eens invetten of zo en dan eerst eens afwachten.