Negatieve ervaringen met de A2

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
a2briana2

21 feb 2010, 16:41 0 x

[quote="kleinbakkie"] ;) .
Iemand nog goede tips voor een betrouwbare garage in Den Haag?

Groeten vanuit Den Haag[/quote]

In Den Haag ga ik altijd naar Garage Dennis, Goudlaan 63 in Den Haag (zichtenburg)
Deze is reeel met de kosten en vervangt niet wat niet vervangen moet worden.
Uitlezen vind ik nog wel prijzig (35 euro per keer).

Groetjes
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

21 feb 2010, 19:34 0 x

Voor iets meer (€ 49) koop je een uitleesapparaat met software.
http://www.diagnoseapparatuur.nl/scanto ... 0/u280-vag
Theo
j.hoeben1

21 feb 2010, 19:58 0 x

[quote="a2briana2"][quote="kleinbakkie"] ;) .

In Den Haag ga ik altijd naar Garage Dennis, Goudlaan 63 in Den Haag (zichtenburg)

Groetjes[/quote]

Ik weet niet of dat een dealer is maar waar ik met mijn wagen ga (geen dealer) en zij moeten iets uitlezen tijdens een beurt kost het niets. Moeten ze iets uitlezen buiten de beurt betaal ik €13,50 incl.BTW. Ik vind €35,- veel te duur. Dan ga je denken dat ze met het reguliere onderhoud ook te duur zijn. Is het een dealer, mag je dat wel aannemen.

Sjors
Peter

22 feb 2010, 08:56 0 x

[quote="j.hoeben1"][quote="a2briana2"][quote="kleinbakkie"] ;) .

Groetjes[/quote]

Ik weet niet of dat een dealer is maar waar ik met mijn wagen ga (geen dealer) en zij moeten iets uitlezen tijdens een beurt kost het niets. Moeten ze iets uitlezen buiten de beurt betaal ik €13,50 incl.BTW. Ik vind €35,- veel te duur. Dan ga je denken dat ze met het reguliere onderhoud ook te duur zijn. Is het een dealer, mag je dat wel aannemen.

Sjors[/quote]

Op de nota voor het vervangen van de bobine stond het uitlezen en wissen van de foutcode apart vermeld: 12,50 euro. Volgens mij een redelijk tarief. 35 euro is te duur. Dat was trouwens bij Vakgarage Stadman in Annen.
@lf

22 feb 2010, 10:56 0 x

Ik betaalde voor het uitlezen in Hoogeveen bij Audi / VW dealer Brink een bedrag van € 12,50. Dat is een redelijk bedrag echter heb ik zelf in de tijd dat mijn lampje van het motormanagement regelmatig brandde een kabeltje aangeschaft en lees nu zelf de codes uit met de VAG-COM software.
tom28nl

15 mar 2010, 23:09 0 x

hoi,

ik heb mn A2 nu bijna 5 jaar! ik heb nog nooit een auto zo lang gehouden! komende week moet hij zn eerste grote beurt hebben en moeten er 2 banden vervangen worden. nog de originele banden. verder in al die jaren ruitewissers gehad, en 2 keer een kapotte ruit. en een bumper die door iemand aangort was gereden. De remschijven zijn een keer vervangen, maar ik stond van alle reparaties best wel te kijken dat de prijzen erg meevielen.

Misschien ligt het ook aan je garage. Ik heb een hele goeie garage in Steenbergen in Braband, een officiele audi service garage, echt super. Sorry ik mag vast geen reclame maken
kleinbakkie

17 mar 2010, 13:19 0 x

Beste mensen,
Na een lange strijd met de Audi A2 heb ik uiteindelijk besloten het wagentje in te ruilen en mijn keuze is deze keer niet meer op Audi gevallen. Ongetwijfeld zijn er ook hele goede Audi's, maar na al deze teleurstellingen was ik wel klaar met het werk. Ik ben weer overgestapt naar een degelijke Japanner en ik voel me nu al veel veiliger. Geen stuurbekrachtiging die steeds uitvalt, geen knipperende lichten, geen vreemde bromtonen. Ik voel me weer prettig op de weg en daar gaat het voor mij om.

Ik wens jullie allemaal heel veel plezier en geluk met jullie Audi, moge de wagens nog maar lang en zonder problemen op de weg blijven.
Overigens wil ik nog één tip met jullie delen: voor hele betrouwbare Audi's (daarom weet ik dat die er ook zijn) schijn je bij het Mega Occasion Centrum in Utrecht te moeten zijn. Daar hoor ik alleen maar positieve berichten over. Goede afleverservice en betrouwbare verkopers, die je geen onzin verkopen.

Groeten,
Klein Bakkie ;)
@lf

17 mar 2010, 18:51 0 x

Hoi Kleinbakkie, bedankt voor je bijdragen aan het forum en veel plezier in de japanner!
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

17 mar 2010, 20:53 0 x

Hallo allen,

Vandaag was ik even met mijn A4 onderweg, ondanks dat het buiten mooi was (16 graden) en ik derhalve de verwarming heel laag had staan werd het bloed heet in de auto. Ik constateerde dat de rechterzijde (gescheiden climacontrol) alleen hete lucht blies!!
Was in de beurt van de Audidealer en dacht (bij wijze van uitzondering) ik rijd er maar eens even langs en vraag of hij even aan de diagnosekast kan.
Dit werd vrijwel onmiddelijk gedaan (ben er zelf even bij gebleven) en er kwam de foutmelding
stelmotor rechterverwarmingskleppen geblokkeerd c.q. geen spanning
Tot mijn verbazing hoefde ik niets te betalen!!!
Thuis het handschoenenkastje eruit gehaald en kon toen bij de stelmotor komen. Deze eruit gehaald en uit elkaar geprutst (waarbij natuurlijk een bevestigingsoogje afbrak).
Stelmotor werkt na wat heen en weer frumelen aan de tandwieltje en wat nieuw vet (was zeer schaars gesmeerd dus moest wel vast gaan zitten) doet hij het weer. oogje eraan gelijmd en morgen weer monteren, ben benieuwd.

Waar het om gaat is dat de wagen dus is uitgelezen en ik er niets voor hoefde te betallen, dat vond ik wel heel frapant.

Theo
pionok

03 apr 2010, 20:35 0 x

Een accu valt idd niet onder de bovag garantie. De EGR klep, valt over te twisten. Maar desondanks is het niet netjes van de garage dat ze jou voor alle kosten op laten draaien.
Een beetje garagebedrijf zal je er zeker in tegemoed komen.
Als voorbeeld, mijn broertje kocht een vw polo, daar bleek de toerentalsensor stuk van te zijn na 2 weken.
Deze is ,ondanks dat er geen bovag garantie was, toch netjes vervangen zonder kosten.

Wat de anderen ook aangeven, koop je banden niet bij de kwik-fit. Ik las dat je in den haag zocht. Je hebt bijvoorbeeld in scheveningen op de schokkerweg, weet even de naam niet meer, een bandenbedrijfje, daar ben je vaak goedkoper uit dan bij de kwikfit.

Wat ook een nadeel is , is dat de kwik fit gelijk begint, mijnheer, dit is ook niet goed, en daar moet je ook naar kijken, pfff ,als je daar gevoelig voor bent draai je vaak ook voor die kosten weer op.

groetjes rene
Plaats reactie