wat verwarrend allemaal zeg wat ik hier zo lees forumleden .
Welk logo als melding kreeg je eenpuntvier ? *) tip zie onderaan mijn post.
Laat anders eerst uitlezen..
Het betreft een benzine versie 1.4 toch ?
Kan olieniveau sensor zelf het probleem zijn,heb je wel eerst gecheckt of oliepeil degelijk gezakt was,nadat motor meer dan 15 min uit stondbij warme motor en pijlstok eruit is getrokken afgeveegd en terug geplaatst en dan peilen?
Maar check altijd ook op olie lekkage!.
Ben bang je te veel met olie afgevuld had,en daardoor nu olie rookt.
Het kan ook de oliedruksensor die defect was ,dat zit aan voorzijde rechtsvoor tegen de cilinderkop voorzijde aan ,deze lekt dan vaak ook olie bij connector ....deze zijn rond 10 -20 euro ?
Maar laat dit zo snel mogelijk door garage checken cq uitlezen ,als je dit niet zelf kunt.
De oliesensoren zijn origineel van Audi gelijk als het merk Hella bij dealer bijna dubbele prijs,zonder montage..
Dat is al eens eerder gepost op dit forum overigens ,zoals vele meldingen op dit forum.
Deze olieniveau sensoren zit bij de 1.4 en 1.6 benzine onderaan het carter..
Pas zichtbaar als eerst bodemplaat te verwijderen en dan zie je bij een defecte module met stekker vaak dan ook met olie aan connector druppelend..hij zit met 3 x m6 boutjes .
Bij demontage moet olie afgetapt worden
De immitates zijn rond 25 - circa 30 euro.
Ik zou gaan voor de benzine motoren voor de Hella .
Bijvoorbeeld te koop bij .
Sensor, motoroliepeil HELLA 6PR 008 079-041 - Audi, Ford, Seat | motointegrator"
https://m.motointegrator.nl/producten/2 ... Y8QAvD_BwE
De carter ventilatie kan ook wel eens verstopt raken ( ja als je niet weet waar die zit is hij goed voor je verstopt

grapje hoor ..) zijn met smurrie ,waarvan foto gepost is door eenpuntvier foto 1.
Maar meestal zal je wel rond die carterventilatie lekkage zien bij die geribbelde slang of lekken bij bevestiging carterventilatie aan het blok .
Denk niet dat bij jou het geval is hij verstopt is ,checken schoonmaken altijd beter.kan geen kwaad .
RON47 ,
Bij de 1.2 dieselversies ja daarvan zijn de olieniveau sensoren kostbaar ,dat klopt...
Succes
*)
Forumleden post alsjeblieft eerst welke motor type het betreft benzine of diesel etc.soms gaan men vanuit je profiel je proberen te helpen.
En gebruik de zoekactie eerst ,vaak je je probleem oplossing kunt vinden...