Als ik toch bezig ben met de koppeling ... Advies!
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Niets meer aan toe te voegen @jaapje, dank! 

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
Ziet er toch anders uit?
Of niet ? ..
Of niet ? ..
- Bijlagen
-
- 20210924_182231.jpg (2.32 MiB) 1569 keer bekeken
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- StefanvM
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Ik heb net even met mijn glazen timmermans oog

A2 CS Rood 1.4 TDI 2004 | ATL | OSS | S-line Plus | FIS | Concert | CC | PDC | AHK
A2 CS Geel 1.6 FSI 2005 | BAD | OSS | S-line Plus | FIS | RNS-e | CC | PDC | AHK
A2 CS Geel 1.6 FSI 2005 | BAD | OSS | S-line Plus | FIS | RNS-e | CC | PDC | AHK
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Dan ben ik wel benieuwd van welk merk die hoge zuigers zijn ...
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Hoe schakelt de versnellingsbak nu?
Versnellingsbak controleren op lekkage(s).
Olie verversen van de versnellingsbak.
Rare schokken/getik bij ver insturen?
Wellicht goed om dan de aandrijfassen ook even te controleren.
Wat betreft olieverbruik:
Heb je het oliebijvullen op basis van de pieeeeeep en vervolgens te laag oliepeil constateren gedaan?
Ik zie dat je de auto nog niet zo lang in bezit hebt.
Zoals al aangegeven is het goed om de carterventilatie na te lopen op vervuiling.
Vervuiling komt vooral voor bij het maken van korte ritjes waarbij de motor amper warm wordt (hoe heeft de vorige eigenaar de auto gebruikt?)
Ook kan hierdoor condenswater in de olie terechtkomen die bij een langere rit er weer uit wordt verdampt (en daarmee een schijnbaar olieverbruik).
-
- Audi A2 clublid
Versnellingsbak schakelt prima, maar heb de olie al in huis om te vervangen.
Ver insturen en luisteren heb ik nog niet gedaan, ga ik ook even doen. Heb geen idee van de vorige eigenaren, alleen dat er bij mijn eerste oliewissel veel te veel olie in zat. Heb nu net geen 4000km gereden met de auto en hij rijdt verdee prima eb zuinig. In die tijd twee keer een half litertje bijgevuld op de pijlstok. Waarbij ik gepijld heb door de stok eruit te halen en dan weg te leggen en een kwartier later gekeken heb. Dan is het niveau prima af te lezen.
Wanneer gaat de piep precies af als het via de sensor gaat? Ik had nu twee keer op het minimale niveau op de stok maar geen piep gehad. Weet dus (nog) niet of de sensor het doet.
Ik rij zelf zowel kleine stukjes als hele lange afstanden met de auto. Hij komt vaak goed op bedrijfstemperatuur.
Carter ventilatie pak ik gewoon mee als ik er dan toch goed bij kan. Ga de 16e oktober de koppeling doen en wil een dezer dagen even onder de auto gaan liggen om te kijken of er nog ergens olie lekt oid
Ver insturen en luisteren heb ik nog niet gedaan, ga ik ook even doen. Heb geen idee van de vorige eigenaren, alleen dat er bij mijn eerste oliewissel veel te veel olie in zat. Heb nu net geen 4000km gereden met de auto en hij rijdt verdee prima eb zuinig. In die tijd twee keer een half litertje bijgevuld op de pijlstok. Waarbij ik gepijld heb door de stok eruit te halen en dan weg te leggen en een kwartier later gekeken heb. Dan is het niveau prima af te lezen.
Wanneer gaat de piep precies af als het via de sensor gaat? Ik had nu twee keer op het minimale niveau op de stok maar geen piep gehad. Weet dus (nog) niet of de sensor het doet.
Ik rij zelf zowel kleine stukjes als hele lange afstanden met de auto. Hij komt vaak goed op bedrijfstemperatuur.
Carter ventilatie pak ik gewoon mee als ik er dan toch goed bij kan. Ga de 16e oktober de koppeling doen en wil een dezer dagen even onder de auto gaan liggen om te kijken of er nog ergens olie lekt oid
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Op het moment dat de sensor een te laag peil meet (een harde piep en een geel oliekannetje) ...
Dat kan dus zo maar onderweg onder het rijden gebeuren, en als je niet bijvult, zal hij dat elke keer na het op contact zetten herhalen.
Ik heb zelf de indruk dat het olie dan al onder peil is, de stok is dan nog net wel/niet niet nat bij mijn A2.
Het is mij onderweg wel eens overkomen, ik gooi er dan ongezien een halve liter bij en de piep blijft dan weg.
Later vul ik dan bij gelegenheid de olie weer aan en controleer met de peilstok.
Bij het op contact zetten worden alle componenten gecheckt, dus als er geen meldingen zijn, werkt de oliepeilsensor dus blijkbaar ook goed.
-
- Audi A2 clublid
Net even onder de auto gaan liggen en de carterventilatie lijkt olie te lekken. Er hangen wat druppels en de onderkant van de carterventilatie is nat van de olie. Die pakken we dus zeker even mee!
Kan ook zomaar zijn dat ik geen of minder verbruik heb en hier wat olie verlies
Kan ook zomaar zijn dat ik geen of minder verbruik heb en hier wat olie verlies