Inmiddels de sensor vervangen. Zoals het vooronderzoek al aanwees heb ik een gesplitte sensor waarbij de gier- en acceleratiesensor apart van elkaar op een bracket zitten. Mooi want zodoende paste de vervangende sensor uit een Polo.
De ingreep was redelijk eenvoudig op wat mysterieus zwart kristal achtige massa na. De sensor bracket was helemaal los maar zat alsnog muurvast op de bodem. Met een hamer losgekregen waarbij een soort zwarte substantie helemaal gekristaliseerd bleek te zijn. Ontzettend hard!
Na het opstarten geen melding gekregen maar de tijd moet het gaan leren. Ik heb in variërende mate last gehad van de abs ingreep en storing. Soms 100km niks en dan op het parkeerterrein van de Appie opeens wel. We gaan het meemaken!
Komend weekend even een grote beurt doen en dan kan ik hopelijk weer een tijd vooruit. Met de nieuwe banden eronder al een veel fijnere auto geworden.
Ik heb ook ontdekt dat mijn peilstok een stuk mist. Heeft iemand helder waar ik een degelijke vervanging kan krijgen?