Versnellingsbak geluiden
[quote="rolf"]Dat afstellen werkt dus zo: http://www.youtube.com/watch?v=tp9ggefOjAE[/quote]Precies, dus helemaal geen speciaal gereedschap nodig, slechts een grote spijker of boor om de pook in de juiste stand te borgen... Ik moet dat toch maar een keer gaan doen binnenkort, ziet eruit als een 15minuten klusje...
- rolf
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Nou, ff uitgevoerd, 10 minuten werk en m'n 2e knokkel van m'n duim afgeschaafd.
Op papier kun je overal makkelijk bij............. :lol:
Mocht niet baten, geruis is er nog, zal de garage even laten luisteren.
Zou het het druklager kunnen wezen?
Dacht dat je een defect druklager alleen hoort als je de koppeling intrapt?
Ik hoor geluid als de koppeling omhoog is.
Zou het dan in de bak zitten?
Zou het dan in de bak zitten?
[quote="rolf"]Nou, ff uitgevoerd, 10 minuten werk en m'n 2e knokkel van m'n duim afgeschaafd.
Zou het dan in de bak zitten?[/quote]
Dank voor 't terugkoppelen. Ik ben niet zo'n versnellingsbakkenner, dus ik hoor graag van je wat de diagnose v/d garage is!
Dank voor 't terugkoppelen. Ik ben niet zo'n versnellingsbakkenner, dus ik hoor graag van je wat de diagnose v/d garage is!
- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
[quote="falcon"][quote="rolfZou het het druklager kunnen wezen?
NMisschien een versleten toplager? Die hoor je dan stationair. Maar ik denk, dat de garage uitsluitsel moet kunnen geven. Ik vind "rare" geluiden beoordelen van een afstand (op een forum dus) altijd heel moeilijk.
NMisschien een versleten toplager? Die hoor je dan stationair. Maar ik denk, dat de garage uitsluitsel moet kunnen geven. Ik vind "rare" geluiden beoordelen van een afstand (op een forum dus) altijd heel moeilijk.
- Thck
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Indien de koppeling in ontkoppelde situatie staat is het druklager (indien alles juist is afgesteld en geen versleten plaat) los van de drukvingers en draait dus niet! Het is derhalve zeer onwaarschijnlijk dat het druklager dit geluid veroorzaakt.
In deze situatie zal ook het toplager geen geluid produceren aangezien ook hier nu een vaste verbinding is en de priceas dus niet draait in het toplager.
Een mogelijke dader hier kan het priceaslager zijn, aangezien via het vliegwiel-koppelingsplaat-drukgroep de priceas wel blijft draaien en dus het priceaslager draait.
Theo
In deze situatie zal ook het toplager geen geluid produceren aangezien ook hier nu een vaste verbinding is en de priceas dus niet draait in het toplager.
Een mogelijke dader hier kan het priceaslager zijn, aangezien via het vliegwiel-koppelingsplaat-drukgroep de priceas wel blijft draaien en dus het priceaslager draait.
Theo
- rolf
Geluid is er alleen in gekoppelde situatie, bak in z'n vrij, motor stationair.
Koppeling ingetrapt is het stil.
Edit; Mijn vrouw is bij de dealer geweest om te laten luisteren, volgens de monteur niets aan de hand.
Dit is niet de garage waar we hem gekocht hebben, dus ze hebben geen belang om haar af te schepen om van het gezeur af te zijn.
Tja, moet je daar nu mee? :?
Koppeling ingetrapt is het stil.
Edit; Mijn vrouw is bij de dealer geweest om te laten luisteren, volgens de monteur niets aan de hand.
Dit is niet de garage waar we hem gekocht hebben, dus ze hebben geen belang om haar af te schepen om van het gezeur af te zijn.
Tja, moet je daar nu mee? :?
- Thck
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Hier zul je dus zelf een inschatting moeten maken over hoe zwaar je de hinder van dat geluid vindt wegen! (er vanuit gaande dat er inderdaad niets aan de hand is).
Vindt je het geluid op die momenten dat het aanwezig is niet storend dan gewoon negeren.
Mogelijk wordt het in de toekomst wat erger en hindelijker dan kun je altijd nog overwegen om iets te ondernemen.
Is een beetje hetzelfde als het geluid van de startmotor van vele A2's, (blijft even doorgieren) op zich kan dit geen kwaad, maar je stoort je eraan of je accepteert het.
Ps: meestal bestaat er een sterke relatie tussen de acceptatiegrens en de te maken kosten om de ergernis weg te nemen! :lol:
Theo
Vindt je het geluid op die momenten dat het aanwezig is niet storend dan gewoon negeren.
Mogelijk wordt het in de toekomst wat erger en hindelijker dan kun je altijd nog overwegen om iets te ondernemen.
Is een beetje hetzelfde als het geluid van de startmotor van vele A2's, (blijft even doorgieren) op zich kan dit geen kwaad, maar je stoort je eraan of je accepteert het.
Ps: meestal bestaat er een sterke relatie tussen de acceptatiegrens en de te maken kosten om de ergernis weg te nemen! :lol:
Theo
- rolf
Als de ventilatie aanstaat en de radio speelt hoor je het niet, dus ik houd het de komende 3 maanden nog even extra scherp in de gaten voor de garantie afloopt.
In het pedaal voel je ook niks bijzonders, dussssss.
Ben denk ik een beetje allergisch voor mechanisch onfrisse geluidjes........ :lol:
In het pedaal voel je ook niks bijzonders, dussssss.
Ben denk ik een beetje allergisch voor mechanisch onfrisse geluidjes........ :lol: