info prijs/garage amsterdam distributie set
- rolf
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Zelfde ongeveer wat ik voor m'n Passat betaald heb, die heeft maar 1 riem, ook incl. pomp, rollen en multiriem.
Qua werk zal het niet veel uitmaken.
Prijsvergelijken kan je pas goed als je gespecificeerde rekeningen naast elkaar kan leggen, vindt ik altijd moeilijk.
Riempje en rolletje meer of minder, orgineel of niet orgineel kan al weer een heel verschil geven.
Duur?...................riem zit er weer op voor de komende 5-8 jaar, wat scheelt het dan per jaar.
Weet teminste zeker dat het goed gebeurt is.
Zeg niet dat een ander het ook niet goed kan, heb gewoon veel vertrouwen in zijn vakmanschap en dat is mij ook wat waard, zal wel tussen m'n oren zitten.
Als Hartog de boel flest of rotzooi levert is het snel gebeurt met z'n zaak...........daar is het Audiforum te sterk voor. (Daar is het de man overigens helemaal niet voor, uiterst bevlogen in zijn vak)
Qua werk zal het niet veel uitmaken.
Prijsvergelijken kan je pas goed als je gespecificeerde rekeningen naast elkaar kan leggen, vindt ik altijd moeilijk.
Riempje en rolletje meer of minder, orgineel of niet orgineel kan al weer een heel verschil geven.
Duur?...................riem zit er weer op voor de komende 5-8 jaar, wat scheelt het dan per jaar.
Weet teminste zeker dat het goed gebeurt is.
Zeg niet dat een ander het ook niet goed kan, heb gewoon veel vertrouwen in zijn vakmanschap en dat is mij ook wat waard, zal wel tussen m'n oren zitten.
Als Hartog de boel flest of rotzooi levert is het snel gebeurt met z'n zaak...........daar is het Audiforum te sterk voor. (Daar is het de man overigens helemaal niet voor, uiterst bevlogen in zijn vak)
- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ach, ik herken dat wel, hoor Rolf. Ik kom al meer dan 15 jaar bij mijn garage, en voordien mijn vader kwam er ook al. En daar lopen 2 zeer capabele oudere monteurs rond, die jarenlang gekneist zijn in het vak. Het zijn de enige, die ook aan mijn oldies mogen werken. Gewoon, omdat zij ook nog precies weten, hoe die apparaten in elkaar zitten. Die mesen kun je ook nog om een carburateur revisie vragen. Dat weet de jongere generatie echt niet meer
- rolf
Nee, inderdaad, kom je met een carb. aanzetten met de vraag: kan je die even afstellen? lopen ze zich een bult te zoeken waar ze hun compjoeter aan kunnen sluiten........... :lol:
Het gaat steeds meer naar diagnose, onderdelen vervangen, niet goed volgende diagnose, volgende onderdeel vervangen, etc etc.
Met dat soort werkplaatsen ben ik heel snel klaar.
Het gaat steeds meer naar diagnose, onderdelen vervangen, niet goed volgende diagnose, volgende onderdeel vervangen, etc etc.
Met dat soort werkplaatsen ben ik heel snel klaar.
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
[quote="floris schouten"]goedemorgen
zeg ik heb reeds een prijs opgave binnen....
deze is 650euro
voor: vervangen van beide distributieriemen, spanrollen, waterpomp en geribde riem (all in)
gratis leen auto
is dit een schappelijke prijs of is dit juist erg duur, of wellicht juist goodkoop...?
THX
[/quote]
Ik heb er net een jaar geleden €100,00 minder voor betaald, ook met leenauto, mijn A2 1.4 benzine. dit laten doen bij Bosch Car Service garage met Originele Audi onderdelen.

zeg ik heb reeds een prijs opgave binnen....
deze is 650euro
voor: vervangen van beide distributieriemen, spanrollen, waterpomp en geribde riem (all in)
gratis leen auto

is dit een schappelijke prijs of is dit juist erg duur, of wellicht juist goodkoop...?
THX

Ik heb er net een jaar geleden €100,00 minder voor betaald, ook met leenauto, mijn A2 1.4 benzine. dit laten doen bij Bosch Car Service garage met Originele Audi onderdelen.
Dit moet inderdaad minimaal 100 euro goedkoper kunnen. De mijne deze zomer laten doen bij mijn Bosch Car Service, is een standaard klusje voor monteurs die wel eens aan VAG producten sleutelen. Kostte mij 549,- incl leenauto, Conti riemen, spanrollen en nieuwe waterpomp, precies zoals de Audi stealer het doet (behalve de prijs dan). Ik zou nog ff verder kijken als ik jou was en dat geld in de zak houden, kunnen je mooi weer een paar keer voor tanken. Maar inderdaad, vertrouwen moet een garage verdienen door een goede prijs-kwaliteit verhouding te bieden en een goede service natuurlijk.
- floris schouten
er blijkt zo'n bosch garage bij mijn in de buurt te zitten...
dus ook bij hun een prijsopgave aangevraagd
dus ook bij hun een prijsopgave aangevraagd

- floris schouten
hahahaha
net de prijsopgave gehad van de audi dealer....
680 ex waterpomp a 200euro!!!!
dat gaat het dus zeker niet worden

- floris schouten
heb net te horen gekregen van de bosch garage, dat het bij hun 599.01 kost all in...
echter gebruiken zijn bosch onderdelen en niet audi onderdelen...? is dit een probleem??
Thx
echter gebruiken zijn bosch onderdelen en niet audi onderdelen...? is dit een probleem??
Thx
[quote="floris schouten"]hahahaha
[/quote]
Waterpomp kostte mij destijds 58,50! Ik heb ze via E-bay Duitsland ook wel eens voor minder gezien. Er is een verschil tussen kunststof schoepen en messing schoepen (=duurder vanwege vermeende langere levensduur). En vergeet niet dat als het uit een doosje komt met de 4 ringen erop de prijs omhoog gaat, terwijl het vaak bij dezelfde fabrikant gemaakt wordt als een universele leverancier. Zo zijn de originele 80 Ah A2 accu's met Audi logo erop gewoon door Varta gemaakt.
Dat geldt trouwens voor de meeste dealers, als ik voor mijn Volvo 240 onderdelen die uit het blauwe Volvo doosje komen koop ben ik beduidend meer kwijt als hetzelfde product uit een ander doosje. De merknaam alleen al kost geld, de kwaliteit is vaak gelijkwaardig aan een universele leverancier. Goedkoper hoeft niet altijd duurkoop te zijn. Dit hoeft niet altijd zo te zijn, met name onderdelen (kopien) uit Aziatische landen laat ik vaak links liggen want dan kan goedkoop wel eens duurkoop worden.

Waterpomp kostte mij destijds 58,50! Ik heb ze via E-bay Duitsland ook wel eens voor minder gezien. Er is een verschil tussen kunststof schoepen en messing schoepen (=duurder vanwege vermeende langere levensduur). En vergeet niet dat als het uit een doosje komt met de 4 ringen erop de prijs omhoog gaat, terwijl het vaak bij dezelfde fabrikant gemaakt wordt als een universele leverancier. Zo zijn de originele 80 Ah A2 accu's met Audi logo erop gewoon door Varta gemaakt.
Dat geldt trouwens voor de meeste dealers, als ik voor mijn Volvo 240 onderdelen die uit het blauwe Volvo doosje komen koop ben ik beduidend meer kwijt als hetzelfde product uit een ander doosje. De merknaam alleen al kost geld, de kwaliteit is vaak gelijkwaardig aan een universele leverancier. Goedkoper hoeft niet altijd duurkoop te zijn. Dit hoeft niet altijd zo te zijn, met name onderdelen (kopien) uit Aziatische landen laat ik vaak links liggen want dan kan goedkoop wel eens duurkoop worden.