Pfff ... A2 laat mij andermaal in de steek...

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3867
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

22 nov 2013, 19:44 0 x

Is inderdaad een fikse rekening, maar er is dan ook het nodige (achterstallige) onderhoud gedaan.

Bij aankoop van een particulier is het verstandig wat budget voor onderhoud achter de hand te houden,
of er moet aantoonbaar via rekeningen aangetoond kunnen worden dat tot het laatst regelmatig onderhoud
aan de wagen gedaan is.

Hopelijk valt de rekening van het startprobleem deze keer mee ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Gebruikersavatar
koop9
Berichten: 1285
Lid geworden op: 20 aug 2012, 20:19
Locatie: Zandvoort
Motortype: (nog) geen Audi A2

22 nov 2013, 22:25 0 x

wat mij opvalt in de rekening;

---er word geen specificatie gegeven van de olie en prijs doet mij vermoeden dat er wel eens niet de juiste voor jou motor in zou kunnen zitten.
vraag even welk type (merk en spec´s) en laat dit even weten.

--- er staat ATF olie op geboekt!?! dit zit niet in de A2 !! ik denk dat ze dit voor de stuurbekrachtiging hebben gebruikt wat niet mag want daar moet de speciale groene minerale olie van vw - audi in om lekkage van keeringen te voorkomen.
of ze hebben wel de juiste er in gedaan maar boeken dit onder 1 noemer af.
Gebruikersavatar
Mc.Didi
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 jan 2013, 12:23

24 dec 2013, 05:57 0 x

Factuur garage Colanbeen Gent (België) ivm. startprobleem eindelijk ontvangen...
andermaal diep in de geldbeugel moeten tasten nl. 532 euro... :cry:

Wat het totaal aan reparatiekosten de laatste drie maand op het totaal brengt van : 2761 euro :!:

- 4/9/2013 : reparatiefactuur van 2090 euro (zie hoger in dit draadje)
- 30/10/2013 : nieuwe batterij van 139 euro
- 18/11/2013 : reparatiefactuur van 532 euro

En de problemen blijven aanhouden...

Heb weeral tweevoudig probleem... :evil:

1) Foutmelding remmen - ABS op dashboard... volgens garagehouder defecte ABS-sensor...
2) Bij scherp naar links overdraaien een metaal op metaal schurend geluid aan rechter voorwiel... volgens garagehouder remklauw die tegen de remschijf schuurt bij scherp naar links draaien...

Volgende afspraak bij garage Colanbeen Gent (België) voor nazicht en reparatie van bovenstaande 2 pijnpunten alsook waarom mijn verbruik merkelijk hoger ligt dan alle andere forumleden, ligt vast in eerste week 2014...

Wat kan er nu nog allemaal stuk gaan...? :twisted: :( :?:

Houden u op de hoogte van het verder verloop van mijn lijdensweg...
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3867
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

24 dec 2013, 09:52 0 x

Spijtig dat het de duurste oplossing (complete vervanging van de startmotor) is geworden.
Na bijna 2 ton is daar moeilijk iets van te zeggen.

1) ABS-lampje: doen de remlichten het wel?
zie ook het volgende draadje:

http://www.audi-a2.nl/post16154.html

2) Er is bij de vorige beurt ook aan de voorremmen gewerkt? In ieder geval ontluchten, gezien de rekening.
Zou dat even overleggen met de garagist ...

3) Meerverbruik. Is het bij het uitlezen van de auto bij de vorige reparatie niets bijzonders uitgekomen?

Succes en hopelijk valt het in het nieuwe jaar wel mee met de onkosten ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
audiJan
Berichten: 461
Lid geworden op: 24 jan 2013, 21:39

24 dec 2013, 20:15 0 x

Is de kilometerstand ook wel de daadwerkelijke kmstand met al die reparaties .
Dat vraag ik mij af
Goedkoop rijden is nu al lang voorbij op deze manier.
Gebruikersavatar
Mc.Didi
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 jan 2013, 12:23

20 jan 2017, 19:16 0 x

Net terug van de garage... nog radelozer en financieel een stuk lichter dan voorheen...

Maandag
16/1 mijn A2 verplicht laten afslepen naar een garage die het dichts
bij mijn werk was want daar had die snoodaard van mij het andermaal
laten afweten... geen starten meer aan... slaat gewoon niet meer aan.
Gezien
ik alleenstaande ben en op niemand moet rekenen de korte pijn dan maar
en onmiddellijk de dieselpomp door een nieuwe laten vervangen... Prijs
takelen 70 euro. Prijs nieuwe pomp met plaatsing : 500 euro en daar
bovenop de taxi tot de garage 30 euro... Rond bedrag dus van 600 euro
kwijt vandaag en vier dagen auto kwijt...
 
Resultaat van dit alles : Geen stap genaderd...start nog altijd niet en die mechanieker weet niet wat het kan zijn...
dan
maar een rubberen inlaatslang aan de motor gelost en er remreiniger
ingespoten en vervolgens gestart en zowaar hij deed het... het toerental
blijft mooi stabiel bij ralentie... dit was de enige oplossing die men
mij kon bieden...
Vervolgens dan maar auto meegenomen in deze
toestand wat zat ondertussen 4 dagen zonder auto en waar ik woon niet zo
evident. Tevens moet ik maandag terug werken en een oplossing had hij
niet... volgens hem diende hij de aandrijfriem te controleren omdat die
misschien op een slecht moment staat afgesteld voor te starten... en
indien dit de oplossing niet was dan kon het misschien een sensor zijn
maar als tussenoplossing bood hij mij aan een elektrische pomp in de
motorruimte te plaatsen om de diesel op te zuigen en aldus vlotter de
motor van brandstof te voorzien. Bediening van deze pomp zou hij mooi
aan het dashboard ergens verwerken...
Uiteraard is dit kloppen zoals
een blinde naar een ei want aan 50 euro per werkuur gaat deze queeste
als snel een bom "zoek"geld kosten zonder de te vervangen onderdelen dan
nog gerekend.
In het naar huis rijden plots alarm op mijn display
met het logo van een stuurwiel dat oplicht gevolgd door alarm
"Olie!Sensor" en in de praktijk servostuur volledig zwaar en rijden
zoals een vrachtwagen zonder servo assistentie...Tevens rijdt hij zeer
onregelmatig en verliest de motor bij momenten kracht dit deed hij ook
al de laatste dagen voor hij de geest gaf op mijn werk... topsnelheid
met veel gesnok en opgaande kracht zo'n 120 km per uur en inhalen al
helemaal onmogelijk want geen power...
Bij thuis komen en dus
uiteraard met warme motor proberen starten en hij doet het niet... slang
los aan de inlaat van de motor, remreiniger ingespoten en na drie spuit
en start pogingen sloeg hij terug aan en bleef regelmatig draaien.

Om
een lang verhaal kor te maken... 1) wat zijn de opties voor deze
alarmmelding ? Is er ergens oile bij te vullen of bestaat de
mogelijkheid om die sensor zelf te vervangen ... of misschien wel
beiden... zo ja waar zit die sensor dan ?
2) Iemand enig idee wat die startprobleem veroorzaakt en waar het verlies aan kracht nu eigenlijk zit...

Distributieriem werd een 30.000 km geleden vervangen...

Heb
er wel wat voor over om die A2 op de baan te houden maar
bedrijfszekerheid  is voor mij en mijn werk een must, ik ka, mij niet
veroorloven om een auto te hebben waar ik niet kan op rekenen... als die
zekerheid er niet meer is dan gaat die de deur uit hoe jammer ik dit
ook mag vinden.

Dit is nu de derde garage die zich over dit
probleem buigt en mij geen oplossing kan aanbieden ... dit is echt te
gek... allen verschuilen zich achter het feit dat hij geen foutmeldingen
op de computer geeft en zij dus niet weten wat er aan scheelt...
vroeger hadden we geen comlputers maar wisten de mechaniekers tenminste
wat er aan je auto schortte... wat een toestand is dat nu vandaag... in
totaal is die nu al een 9 dagen in de garage geweest en nog steeds is er
geen oplossing. Echt om radeloos van te worden..;

Wie heeft de gouden tip ?
audiJan
Berichten: 461
Lid geworden op: 24 jan 2013, 21:39

20 jan 2017, 19:29 0 x

Ik zie hier drie garages voorbij komen die geen diagnose stellen, je kan eens  op internet zoeken naar garages die hier in gespecialiseerd zijn . leg jou probleem voor en hoor eens aan hoe zij dit gaan tackelen.

Dit kan gewoon opgelost worden
Gebruikersavatar
AudiFanSedert1971
Audi A2 clublid
Berichten: 2325
Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
Locatie: Almere
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

20 jan 2017, 20:15 0 x

Nou er zit een brandstof opvoerpomp in de tank ook bij diesels van de A2 behalve, DUS NIET de 1.2 3L DIESEL.

En smomige voor de webasto kachel een extra aansluiting eraan dus 2 aansluitingen.

Met een regelklepje erin.

Verleden week nog op forum over gesproken of er wel of geen opvoerpomp in tank bij diesels zat.

vanwege vreemd geluid achterin bij diesel 1.4

http://www.audi-a2.nl/index.php?p=/disc ... -opname/p1


Is deze al bekeken door heren monteurs ?

op pagina 38 zie ik het staan ...een elektrischopvoer pompje item 223_260 voor de diesel...in de dieseltank achterin onder de achter zetels.

even pdf downloaden en lezen:

Self-Study Programme 223
The 1.2l and 1.4l TDI engines (let op: AMF)
With Pump Injection System
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_223.pdf



Wat betreft melding oliesensor gewoon deze te vervangen van merk hella is goedkoper dan org audi.
Of soms nog goedkoper ander merk.
Had die melding ook.
Onderaan je carterpan .
Let op eerst alle olie aftappen voordat je boutjes gaat los nemen.!

Grt
Rolf
Almere
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :blush: 522.630.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Gebruikersavatar
Mc.Didi
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 jan 2013, 12:23

20 jan 2017, 21:35 0 x

@AudiFanSedert1971

Wat die dieselpomp in de tank betreft ... de mechanieker vandaag beweerde dat hij dit had bekeken en dat er GEEN pomp in mijn brandstoftank zit... dus wat er niet is kunnen we gelukkig al uitsluiten... =)

Heb dat zelf nu nog niet gecontroleerd maar heb vastgesteld dat er in elk geval alles uit mijn koffer is gehaald... er is dus zeker in gerommeld en neem aan dat die bewering wel zal kloppen... ik zal dat morgen met daglicht toch nog even controleren want inderdaad volgens de pdf die je bijvoegde zou er wel degelijk een elektrische pomp moeten in de tank zitten...
Gebruikersavatar
AudiFanSedert1971
Audi A2 clublid
Berichten: 2325
Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
Locatie: Almere
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

20 jan 2017, 21:56 0 x

@Mc.Didi  

Het is het beste dat  je dit zelf ook gaat bekijken maar dan de achter stoelen eruit en daaronder gaat kijken.

Aan die tekening zie je  dat pomp  dan normaal gesproken in de unit zit verwerkt waarbij ook de vlotter unit (sensor voor de  tank hoeveelheidsmeter) aan hangt.

Succes wij horen het wel.
Groeten,

Rolf

Almere
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :blush: 522.630.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Plaats reactie