achterlicht doet het, remlicht niet

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
zoop

01 feb 2014, 22:21 0 x

[quote="Peter_Audi_A2"]
Vind het raar dat bij een kapotte remlichtschakelaar de gewone remlichten het niet doen, maar het derde remlicht
boven het raam het wel doet ... :?:[/quote]
Ik ook, maar ik heb daarvoor nog zitten te kloten met de verkeerde lampjes. Het zou ook kunnen zijn dat dat licht permanent brandde in plaats van als ik het rempedaal intrapte. Ik weet het nu ook niet meer precies.
Willie60

22 mei 2014, 21:36 0 x

Zojuist even de remlichtschakelaar onder het dashboard vandaan gehaald, gedemonteerd en schoongemaakt.
Kontakten binnen in de schakelaar waren aangetast/vuil, even met een koolstofborsteltje de contacten mooi schoon gemaakt.
schakelaar weer gedemonteerd en teruggeplaatst, daarna ook even gekalibreerd, werkt weer super :D

Ik zag mijn vrouw vandaag thuis komen zonder remlichten op de A2.... :idea:
Ja idd de laatste dagen regelmatig een paar keer op het rempedaal trappen voordat de auto wilde starten en het rode lampje naast het pookje uitging..

Voorlopig opgelost, ik denk dat ik voor de zekerheid nog een nieuwe schakelaar ga halen en achter in de auto leg als backup.
Audi_gekkie

23 mei 2014, 02:31 0 x

Best wel handig dat het werkt als backup, door 'm achterin de auto te leggen. :mrgreen:
Het blijft een bijzondere auto de 3L.
Dit vind in nu zo'n nadeel van die 3L. Werkt een remschakelaar niet, dan start de auto ook niet.
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

23 mei 2014, 09:04 0 x

[quote="Audi-gekkie"]Best wel handig dat het werkt als backup, door 'm achterin de auto te leggen. :mrgreen:
Het blijft een bijzondere auto de 3L.
Dit vind in nu zo'n nadeel van die 3L. Werkt een remschakelaar niet, dan start de auto ook niet.[/quote]

Dit geldt voor elke auto die beveiligd is tegen starten terwijl de auto in de versnelling staat.
Dus voor alle (half) automaten, sommige handgeschakelde auto's zijn ook op deze manier beveiligd
(koppeling intrappen voor het starten).
als het betreffende schakelaartje stuk is, kom je dus niet weg ... ;)
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Nijssen

23 mei 2014, 16:13 0 x

Hoi zoop,

Ik heb ook zoiets gehad en toen bleek dat ik de verkeerde soort lamp erin had gedraaid. Je moet volgens mij een lamp hebben met twee gloeidraden (1 voor normaal achterlicht en 1 extra voor het remlicht). Heb je er een lamp in gedraaid met 1 gloeidraad dan krijg je dit probleem ook.

Gaat het remlicht-controle-lampje branden op het dashboard zodra je de rem intrapt? Dat kreeg ik nl. bij mij toen ook.

Er zit maar één schakelaar in het systeem en die zit bij je rempedaal. Als je derde remlicht het doet is het uitgesloten dat het aan deze schakelaar ligt.

Succes!
Audi_gekkie

25 mei 2014, 22:48 0 x

sam

28 nov 2015, 12:49 0 x

hoi allemaal
heb een vraag is een audi a2 1.2 nou een half automaat of een volautomaat want word een beetje gek van iedereen de ene zegt dit en de andere dat ahhahahaha hoop dat jullie meer weten
Ron47
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

28 nov 2015, 13:51 0 x

Het is een gewone handschakelbak met een normale koppeling. Echter zit er een aparte computer in die een kopelingsverstwller bedient en een gangsteller waarmee de versnellingen worden ingelegd. Je kunt dus zelf niet koppelen en ook niet schakelen. Ook de tiptronic bediening gaat via die computer bediend. Het systeem behoeft absoluut onder houd via inleren door de vagcom. Ook gaat de koppeling geleide bus ooit stuk en dan moet je NIET doorrijden want dan wordt de versnellingsbak ook kapotgeramd door de gangsteller. Ik heb al aardig wat versnellingsbakken moeten demonteren laten reviseren en weer monteren.
Audi_gekkie

29 nov 2015, 01:32 0 x

Ook welkom @Sam
Misschien even een voorstellen in de goede rubriek?
Plaats reactie