Schokdempers defect? Vv. voor Koni FSD's?

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

08 apr 2014, 01:05 0 x

[quote="HansJan"]De Koni FSD's hebben ook mijn voorkeur, vind het effect van de lastwisseling nog veel te groot. Het setje op internet is interessant, gioedkoper heb ik ze nog niet kunnen vinden.

http://www.extreme-carstyling.nl/koni/k ... &motor=816

Prijsopvraag leert me dat montage bij aangesloten bedrijf €50 per kant kost, dus totaal €766 inclusief montage. Je kunt de €200 ook uitsparen door je aan te melden op een Duits sleuteltreffen, dan doen ze het daar (gratis) voor je. ;) [/quote]
Ik heb vandaag de link van extreme-carstyling nog eens gevolgd en de bestelling in gang gezet tot de daadwerkelijke betaling, maar ook dan blijft de prijs €566 en is daarmee dus bijzonder interessant.

Nu er al 3 kandidaten zijn (mijzelf, Joris en gekkie) voor zo'n set (en mogelijk zelfs meer) is het wellicht een idee om collectief in te kopen en er een nog betere prijs uit te halen (voor zover dat mogelijk is). Zijn er nog meer gegadigden?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Audi_gekkie

08 apr 2014, 02:35 0 x

[quote="HansJan"]
Nu er al 3 kandidaten zijn (mijzelf, Joris en gekkie) voor zo'n set (en mogelijk zelfs meer) is het wellicht een idee om collectief in te kopen en er een nog betere prijs uit te halen (voor zover dat mogelijk is). Zijn er nog meer gegadigden?[/quote]

Nou ga je wel heel kort door de bocht. :)
Ik heb er zeker belang bij, maar er gaan eerst andere grote uitgaven voor.
Ook vervang ik zomaar iets niet als het goed is. Doe ik tenslotte ook niet met mijn vrouw. :mrgreen:
HansJan
Moderator

08 apr 2014, 10:09 0 x

[quote="Audi-gekkie"]Nou ga je wel heel kort door de bocht. :)
Ook vervang ik zomaar iets niet als het goed is. Doe ik tenslotte ook niet met mijn vrouw. :mrgreen:[/quote]
Gekkie, je snapt er ook helemaal niets van. Je moet je vrouw niet vergelijken met schokdempers, dat is haar lingerie. Alhoewel het kan lijken of de boel prima in balans is, gaat het naar verloop van tijd lubberen. Maar als je er iedere dag naar kijkt dan zal het niet direct opvallen.

Goede lingerie is nu eenmaal duur, maar dan investeer je wel voor de langere termijn. Dus laat die garagedeur nou even voor wat het is, het seizoen is er toch niet naar en geef Tweety een nieuw lingeriesetje! En de vrouw ook niet vergeten uiteraard :lol:

Nou, kan ik je toevoegen aan de lijst? :mrgreen:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Audi_gekkie

08 apr 2014, 18:22 0 x

[quote="HansJan"][quote="Audi-gekkie"]Nou ga je wel heel kort door de bocht. :)
Ook vervang ik zomaar iets niet als het goed is. Doe ik tenslotte ook niet met mijn vrouw. :mrgreen:[/quote]
Gekkie, je snapt er ook helemaal niets van. Je moet je vrouw niet vergelijken met schokdempers, dat is haar lingerie. Alhoewel het kan lijken of de boel prima in balans is, gaat het naar verloop van tijd lubberen. Maar als je er iedere dag naar kijkt dan zal het niet direct ipvallen.

Goede lingerie is nu eenmaal duur, maar dan investeer je wel voor de langere termijn. Dus laat die garagedeur nou even voor wat het is, het aeizoen is er toch niet naar en geef Tweety een nieuw lingeriesetje! En de vroyw ook niet vergeten uiteraard :lol:

Nou, kan ik je toevoegen aan de lijst? :mrgreen:[/quote]

:lol: :lol: :lol:

Nope.

De lingerie van mijn vrouw zit nog super strak en anders doe ik er gewoon een riem omheen.
Maar je hebt wel gelijk. Mijn vrouw kan eventueel zonder lingerie, maar Tweety kan niet zonder goede schokdempers. :mrgreen:

Goed we gaan weer over tot de orde van de dag. ;)
joris1980
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

08 apr 2014, 23:12 0 x

Hoi HansJan,

Ik heb gezegd dat ik aan t sparen ben voor Koni FSD´s..... helaas nu geen geld voor. Komt in de toekomst wel (wil eventueel montage combineren met onderhoudsbeurt, nog zo'n 6000km te gaan, ben dan de A2 maar 1 x kwijt :D )

Vriendelijke groet,

Joris1980
HansJan
Moderator

08 apr 2014, 23:29 0 x

Hoi Joris,

Ik ga alvast informeren naar staffelkorting. Als het direct voordeel oplevert om meerdere sets in te kopen wil ik wel overwegen om voor te financieren als er voldoende animo en commitment is.

Je hoort van mij.

Groeten, Hans Jan
HansJan
Moderator

09 apr 2014, 13:32 0 x

Gents,

Ik heb een reactie van de webshop (en @pocoloco heeft helaas pech ...):

Quote Extreme Carstyling:
Momenteel hebben we al een extra actie in samenwerking met de Koni importeur op de FSD kits die t/m vrijdag loopt. Normaal geven we namelijk 10% korting nu is er een korting van 25% in de webshop verwerkt! Ik wil je in ieder geval vragen iedere A2 rijder hierop te wijzen. Vanaf zaterdag staat hij namelijk weer op 10% en daarna is het ook moeilijker om nogmaals deze korting te kunnen geven, ook bij grotere aantallen.

Onze core business is de online verkoop van automaterialen. We hebben echter wel een samenwerking met een garagebedrijf in Wervershoof. Daar komt het monteren op deze FSD set 150 euro incl. uitlijnen.

Doe er uw voordeel mee!
joris1980
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

09 apr 2014, 18:06 0 x

Toch de knoop door gehakt :D Zojuist set Koni FSD dempers besteld voor mn A2tje :D
Ben benieuwd wanneer ze binnen komen.... #volverwachting :)

Neem ook de toplagers mee, deze zijn naar mijn weten nog nooit vervangen

Joris1980
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

09 apr 2014, 20:29 0 x

Goede keuze Joris !! Alhoewel de aktieprijs hier momenteel, eigenlijk ong.de gewone prijs is in DL. En waar zit het hoofdkantoor van Koni ?? juist bij ons meeting adres om de hoek (Oud-Beijerland) Uitlijnen bij vervangen van de schokbrekers ??? Waar komt dat fabeltje vandaan ? helemaal overbodig. Montageprijs van €150,00 incl btw vindt ik echter niet verkeerd. Je bent er toch wel 2, a 2,5 uur mee bezig.
A2robin

09 apr 2014, 21:18 0 x

Er zijn helaas niet alleen positieve berichten over de koni fsd's

Hopelijk is de corrosiewering nu verbeterd.

http://www.a2oc.net/forum/showthread.ph ... -CORROSION
Plaats reactie