Wiellager?
- Audi_gekkie
Dus het idee om de nieuwe lager in de vriezer te leggen en de remtrommel in de oven is dé manier?
@pocoloco Als het de wiellager voor was begon ik er niet aan. Dan gaat Tweety gelijk door naar dokter Leon Nuvelstijn (Jan Los).
@pocoloco Als het de wiellager voor was begon ik er niet aan. Dan gaat Tweety gelijk door naar dokter Leon Nuvelstijn (Jan Los).
- Audi_gekkie
I-) I-)
Ik doe niet moeilijk. Ik ga dat lager ook vervangen.
ik zeg alleen dat als het de voorwiellager betreft ik het uitbesteed.
Ik doe niet moeilijk. Ik ga dat lager ook vervangen.
ik zeg alleen dat als het de voorwiellager betreft ik het uitbesteed.
- Audi_gekkie
@Audi_gekkie zegt: "Wat vinden jullie van deze manier om de achterwiel lager te vervangen?"
@pocoloco zegt: "Het gedeelte van de achterzijde klopt ."
Ik ging er van uit dat dit een goede manier was, op het antwoord dat je gaf.
Ik doe het wel op mijn manier.
@pocoloco zegt: "Het gedeelte van de achterzijde klopt ."
Ik ging er van uit dat dit een goede manier was, op het antwoord dat je gaf.
Ik doe het wel op mijn manier.
- rolf
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Nou, dat van dat lager in de vriezer en de trommel in de oven werkt vaak uitstekend!
Heb dat zelf ook al een paar keer toegepast.
Oven op max gebruiken.
Wel de warme trommel naar de vriezer brengen, die heeft de grootste massa en koelt minder snel af dan dat het lager opwarmt.
Dit is simpel de wetten van moeder natuur toepassen.
Met vloeibaar stikstof je lager afkoelen gaat ook prima.
Maar nooit er met hamers op gaan lopen rammen, als je geluk hebt valt hij er zo in.
PS; Zorg ervoor dat alles brandschoon is, dus geen vetresten in het gat anders krijg je ruzie met de mrs.
)
Heb dat zelf ook al een paar keer toegepast.
Oven op max gebruiken.
Wel de warme trommel naar de vriezer brengen, die heeft de grootste massa en koelt minder snel af dan dat het lager opwarmt.
Dit is simpel de wetten van moeder natuur toepassen.
Met vloeibaar stikstof je lager afkoelen gaat ook prima.
Maar nooit er met hamers op gaan lopen rammen, als je geluk hebt valt hij er zo in.
PS; Zorg ervoor dat alles brandschoon is, dus geen vetresten in het gat anders krijg je ruzie met de mrs.

- Audi_gekkie
@chipsoer zegt: "Achter stelt niet veel voor, je hebt een dop M30 twaalfkant nodig."
Zo'n twaalfkant is dus niet de traditionele dopsleutel, want die heeft er zes.
Wel balen want ik dacht dit weekend het klusje te klaren met mijn uitgebreide Sonic dopsleutelset.
( Eerst de 30mm dop geprobeerd en toen de 32mm, maar helaas.
Toen dit topic er nog een bij gepakt en @chipsoer zijn reactie nog een door gelezen.
Ik ken zo'n twaalfkant helemaal niet X( Maar zal komende week even bij Brezan langs hier in het dorp.
Zo'n twaalfkant is dus niet de traditionele dopsleutel, want die heeft er zes.
Wel balen want ik dacht dit weekend het klusje te klaren met mijn uitgebreide Sonic dopsleutelset.

Toen dit topic er nog een bij gepakt en @chipsoer zijn reactie nog een door gelezen.
Ik ken zo'n twaalfkant helemaal niet X( Maar zal komende week even bij Brezan langs hier in het dorp.
- Audi_gekkie
Na een goede voor bereiding vandaag begonnen om de wiellagers en remschoenen te vervangen.
Maaruuh ik krijg de asmoer er niet af! De moer die de wiellager vast houdt is een redelijk vlakke moer, waardoor je weinig houvast hebt met je 30mm dopsleutel.
Bij het kracht zetten trek je 'm snel scheef, waardoor deze er af schiet.
Ik heb onder de dop twee metalen plaatjes gedaan waardoor het scheeftrekken vermindert.
Helaas schiet de dop er nog regelmatig af. Met een klauwhamer geef ik harde tikken op de sleutel, maar er is geen beweging in te krijgen.
Iemand een idee?
Maaruuh ik krijg de asmoer er niet af! De moer die de wiellager vast houdt is een redelijk vlakke moer, waardoor je weinig houvast hebt met je 30mm dopsleutel.
Bij het kracht zetten trek je 'm snel scheef, waardoor deze er af schiet.
Ik heb onder de dop twee metalen plaatjes gedaan waardoor het scheeftrekken vermindert.
Helaas schiet de dop er nog regelmatig af. Met een klauwhamer geef ik harde tikken op de sleutel, maar er is geen beweging in te krijgen.
Iemand een idee?
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Even bij Jan Los langsrijden bij je om de hoek toch en de mannen van jan Los willen vast wel even helpen met grote slagmoersleutel het te losdraaien.
handmatig weer aandraaien en naar je huis gaan...
Daar losdraaien...
grt
Rolf
handmatig weer aandraaien en naar je huis gaan...
Daar losdraaien...
grt
Rolf
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
527.000.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 295.500.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 305.550.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 295.500.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 305.550.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl