Een maand geleden heb ik mijn EGR vervangen door een nieuwe Pierburg EGR via Mister-auto €108.- incl. verzendk. Het inleren heb in de Skoda garage laten doen voor €35.-
Het motormanagementlampje is maar een tiental km's uit geweest.
Bij het uitlezen bleek ook de lambdasonde defect.
Het is een breedband lambdasonde NGK 1825 die heb ik in Berlijn besteld prijs € 126.- incl verz. De montage viel me mee op het uitlaatspruitstuk binnen een uurtje geklaard.
EGR-klep AUA vervangen
Gideon,
Hij was al langer onbetrouwbaar als ik hem smeerde met siliconenoil via de beluchtingkern ging het weer een tijdje goed maar in december lukte het niet meer smeren.
Dus eerst waren incidentele storingen die vanzelf weer uit het storingsgeheugen verdwenen.
In december bleef de EGR-storing permanent in het geheugen zitten bij ca. 135000km.
pier
Hij was al langer onbetrouwbaar als ik hem smeerde met siliconenoil via de beluchtingkern ging het weer een tijdje goed maar in december lukte het niet meer smeren.
Dus eerst waren incidentele storingen die vanzelf weer uit het storingsgeheugen verdwenen.
In december bleef de EGR-storing permanent in het geheugen zitten bij ca. 135000km.
pier