Hoeveel onderhoud aan jullie A2?

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Gebruikersavatar
RedSoxCoder
Berichten: 73
Lid geworden op: 10 mei 2009, 21:55

18 mei 2015, 09:57 0 x

Bedankt voor jullie reacties - altijd een plezier om te lezen :)

Inderdaad, je hebt gelijk. Bandenslijtage is heel weinig.

Zo'n longlife doe ik eigenlijk altijd voor 't grote onderhoud. Het is 240 euro voor twee jaar en ik hoef er geen anwb bij te nemen. Maar bougies 130 euro, filter 45 euro....dat vind ik echt te veel.
Je zou dan twee jaar rond kunnen rijden, maar dat is echt niet zo. Remvloeistof bij de apk in september en dan vragen ze voor stootrubbers achter vervangen 178 euro. Echt idioot.

Maar nogmaals, regulier onderhoud bij de dealer kost pegels. Maar wat er dan aan kleine mankementen bijkomt vind ik echt wel triest (ondanks dat ik elke dag met plezier instap hoor!)

Thanks! :)
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6369
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

18 mei 2015, 10:44 0 x

Bougies €130?? Waanzinnig, das meer dan 500% marge. En oliefilter idem, die dingen kosten geen drol. Maar een GB voor €240 lijkt mij onwaarschijnlijk. Want alleen de bougies, olie en filter samen kosten bij Audi al meer dan €275. Tel daar het hoge werkplaatstarief bij en je zit zo op €450.

Voor die marges kan je beter een ANWB abo nemen en onderhoud laten uitvoeren door een goede vakgarage. En die zijn er genoeg. Misschien moet je er even voor rijden maar die kosten wegen nog altijd op tegen het hoge onderdeel- en werkplaatstarief bij mister-Audi.

Tegelijkertijd realiseer ik mij ook dat de hoge tarieven niet zomaar ergens vandaan komen. De eisen voor materieel en personeel in de werkplaats liggen enorm hoog. Men moet veel investeren om aan alle eisen te kunnen blijven voldoen. Met alle voorzieningen in de auto's van vandaag is dat ook niet onlogisch. En iemand moet voor die kosten opdraaien: de eigenaar van de auto.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Deli
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 dec 2014, 17:53

18 mei 2015, 13:35 0 x

130 euro voor een set bougies vind ik i.d.d erg veel. En een filter van 45 euro? Waar halen ze de onderdelen vandaag vraag ik me af..
ik bestel veel van Porza, vergelijk dat maar eens..
Gebruikersavatar
AudiFanSedert1971
Audi A2 clublid
Berichten: 2325
Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
Locatie: Almere
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

18 mei 2015, 14:31 0 x

de bougies nkg bkur6 via "Audi dealer" 101 000 033 AA zitten bij mij al sinds 24 okt 2013 erin bij 172349 km nu op 228.708 km..... kosten 21,85 euro ex btw.

Dus zal ze eerdaags moeten vervangen....
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :blush: 523.785.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.600.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.790km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Gebruikersavatar
Dirck
Berichten: 650
Lid geworden op: 14 mar 2015, 22:29

18 mei 2015, 16:11 0 x

Bougies voor A2 AUA via mijnautoonderdelen.nl

Febi E3,78 per stuk, geen long life...
Bosch E3,65
Bosch E21,79

http://www.mijnautoonderdelen.nl/audi/a ... 976/bougie
En met deze link de gehele lijst, het kan zijn dat een BYY of FSI andere nodig heeft dus zoek zelf even, dan zie je werkelijke prijzen maar zonder porto.....



De NGK voor minder dan E6,-....
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3868
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

18 mei 2015, 17:39 0 x

Er zijn een aantal factoren die invloed hebben op de onderhoudskosten:

- Hoeveel km/jaar wordt er met de auto gereden;
- Doe je het onderhoud zelf/door de BOVAG-garage/Audi-dealer;
- Zit er nog achterstallig onderhoud van de vorige eigenaar wat nog moet worden
ingehaald;
- Leeftijd van de auto in combinatie met de km-stand. Hoe ouder de auto/hoge km-stand, hoe
groter de kans op onverwachte onkosten.

Ik heb zelf niet ervaren dat de auto duurder in onderhoud is/vaker kapot is dan mijn vorige auto (VW Golf 3 Cabrio).
distributie vervangen kostte bij mij 480 Euro,
het verdere onderhoud over 3 jaar was bij mij ca. 680 euro. De auto heeft in die drie jaar
24.000 km gereden. Het onderhoud gebeurt bij een BOVAG garage.

De hoge tarieven bij de Audi-dealer hebben alles te maken met de showroom ...
Vraag me af of je motorisch niet beter bij de Seat/Skoda afdeling terecht kunt, zit per slot van rekening dezelfde motor in ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
audiJan
Berichten: 464
Lid geworden op: 24 jan 2013, 21:39

18 mei 2015, 17:44 0 x

Duitse degelijkheid schrijf maar op je buik.
Dat is al lang heel lang niet meer.
Wat reparatie betreft bij mij is het al niet veel beter toyota is gewoon beter dat is duidelijk
Maar kwa ruimte en brandstof verbruik is de a2 goed.
Wil je minder reparaties moet je hem links laten liggen
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6369
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

18 mei 2015, 20:16 0 x

@audiJan: off-topic, zou je je profiel kunnen aanpassen?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Dirck
Berichten: 650
Lid geworden op: 14 mar 2015, 22:29

19 mei 2015, 10:51 0 x

De enige A2 die geen onderhoud nodig heeft op stofdoek na is die ik in China bestelde schaal 1:30... :-&
audiJan
Berichten: 464
Lid geworden op: 24 jan 2013, 21:39

20 mei 2015, 07:28 0 x

Het valt inderdaad wel op in mijn optiek dat er vaak met duitse degelijkheid geschermd word.
Onderhoud heeft elke auto nodig, maar ik heb zelf nog nooit zoveel aan een auto moeten sleutelen als aan een a2 en dan heb ik ook nog een peugeot met dubbele km stand.
bv wielagers lekke rembekrachtiger kantelende zuigers olie verbruik piepende ventilator lekke airco stabstangrubbers condens in de koplamp knakkende deurvangers remklauw speling gescheurde deurschanieren tikkende klepstoters schokdemperlager enz enz enz en dit is allemaal heel normaal ben ik onder tussen wijs geworden. dus kwaliteit nee dat is het niet.
Plaats reactie