Onze Audi A2
- Audi_gekkie
Na verkoop van de Clio, zo lees ik het.2000,- is op zich ook niet veel geld voor een A2
- Audi_gekkie
@lodi De A2 is Akoyasilber??
Ik denk eerder Piniengrün Perleffekt, maar lastig te zien zo onder de carport.
https://wiki.a2-freun.de/wiki/index.php/Lackierungen
Je geeft aan dat de binnenverlichting ACHTER het alleen niet doet. Ook niet als je handmatig de schakelaar omzet? De schakelaar moet in de middenstand staan, zodat deze aan gaan nadat de deuren worden geopend of de sloten worden ontgrendeld.
Als de verlichting ook niet aan gaat met de schakelaar is of het lampje kapot of hij maakt geen contact. Dit laatste is een bekend probleem.
Zie hier één van de oplossingen:
http://www.audi-a2.nl/index.php?p=/disc ... ing#latest
Trouwens de echte kilometerstand (als je twijfelt) is uit te lezen met een VagComkabel die sommige forumleden hebben en/of door via het chassisnr. de onderhoudshistorie op te vragen.
Ik denk eerder Piniengrün Perleffekt, maar lastig te zien zo onder de carport.
https://wiki.a2-freun.de/wiki/index.php/Lackierungen
Je geeft aan dat de binnenverlichting ACHTER het alleen niet doet. Ook niet als je handmatig de schakelaar omzet? De schakelaar moet in de middenstand staan, zodat deze aan gaan nadat de deuren worden geopend of de sloten worden ontgrendeld.
Als de verlichting ook niet aan gaat met de schakelaar is of het lampje kapot of hij maakt geen contact. Dit laatste is een bekend probleem.
Zie hier één van de oplossingen:
http://www.audi-a2.nl/index.php?p=/disc ... ing#latest
Trouwens de echte kilometerstand (als je twijfelt) is uit te lezen met een VagComkabel die sommige forumleden hebben en/of door via het chassisnr. de onderhoudshistorie op te vragen.
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
@Lodi,
Welkom op het forum met een op zich nette wagen.
Het is tegenwoordig goed uitkijken waar je auto laat repareren blijkt maar weer.
Het is misschien verstandig binnen je familie of vaste vriendkring te vragen waar ze hun auto voordelig en goed repareren.
Door recensie betreffende bedrijf te googelen kom je vaak erachter deze bedrijven mensen beduvelen en slecht werk leveren.
Verder wens ik je desondanks veel plezier met je A2 .
:-h
Welkom op het forum met een op zich nette wagen.
Het is tegenwoordig goed uitkijken waar je auto laat repareren blijkt maar weer.
Het is misschien verstandig binnen je familie of vaste vriendkring te vragen waar ze hun auto voordelig en goed repareren.
Door recensie betreffende bedrijf te googelen kom je vaak erachter deze bedrijven mensen beduvelen en slecht werk leveren.
Verder wens ik je desondanks veel plezier met je A2 .
:-h
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
thanks allen!blij met de goede reacties en tips!2000 euro is idd na verkoop van de clio is r dus 1500 van de prijs af gegaan.(totaal 3500 - 1500 = 2000)..zo dachten wij nog even een beetje geld over te houden voor evt reparaties aan de audi.De garage jasmin was een tip via me broertje die dus altijd goed is geholpen daar,en via een maat van me die altijd erg ,erg ,erg precies is met zijn wagens dus dacht dat zit wel goed.. bleek anders te zijn dus nu..Over de kleur betreft,weet ik nie goed wat voor kleur t eigenlijk nu is! hij staat op papier als donker groen, maar int donkder lijkt ie wel bruin en zwart en in de zon is ie meer groen blauw! erg gaaf ook vinden wij! Ik ben er wel van overtuigd dak m wil houden maar de vriendin zit r wel vaker in en vind t schakelen niet echt tof zoals t nu zit..als t aan haar ligt kijkt ze t nog even aan maar liever heeft ze het gefixt! anders wil ze r nie in rijden!! wat ik overegens wel snap.. Ik rijd zelf (bijna altijd) op 2 wielen (scooter of motor) wat ik pers veel makkelijker vind en mooier!,maar altijd met veel plezier en liefde aan men autos gewerkt en in gerdeden.Zelf al golf 2 gehad, golf 1 cabrio ,alfa 155 v6 en een mooie alfa 156 2.0!allemaal mooie en vijne wagens en altijd zelf in de onderhoud gehad.Sinds men vriendin met de clio op de proppen kwam ging de 156 weg en reden we stuk kleiner maar ook goedkoper! ook wel fijn! Maar toen was die liefde voor de autos wel een beetje om... Sinds nu dus!! audi heeft toch iets wat me weer aantrekt tot het verzorgen er van en vind dit echt een heel gaaf ding! als t aan mij lig zal ik alles willen doen om m te houden... dus ook die nare rekeningen..
Nou hierbij zijn we er toch echt uit;we houden de audi WEL! we zijn van plan om alles in de toekomst te fixen en er een lange tijd hopelijk mee door te gaan! verder is de wagen nu bijna klaar!
Op 2e kerst dag savonds na t gezellige eten met de familie reden we de stoep af en knapte spontaan de stab stang! athans de 'hulp stangen'? zo maar voorzichtig naar huis en de volgende dag de schade bekeken en de nieuwe parts besteld.kosten ipv de buruchte garage 46 euri! nice en gelijk een uur of 2 onder de audi alles er onder gemaakt! Klaar voor de volgende kmtrs! Alleen valt me op dat t klapperen eigenlijk bijna weg was alleen nu ook na een paar week weer langzaam terug komt!? kan dit dan zijn dat de draag armen ook slecht zijn of?? Verder de koplamp vocht probleem gefixt! thanks voor de tips btw! en de binnenverlichting achter ook werkend gekrege door alles ff na te lopen en schoon te maken! beters!Nu alleen de tankklep van t zomer ff fixen en dan is bijna alles al weer klaar,filmpje op you tube gevonden en daarbij moet de hele deur zowat uit elkaar! dus ik denk een MOOI WEER klus! Verder gaan we ff sparen voor de revisie van de versnellings bak en laten die ook maken dan.. Verder prima wagen en erg blij met de reacties op al onze vragen!fotos moet ik nog steeds plaatsen maar begrijp veel van autos/motoren maar nog nie zo veel van pc,s haha maar dat kompt van zelf! mvg l van rooijen
Op 2e kerst dag savonds na t gezellige eten met de familie reden we de stoep af en knapte spontaan de stab stang! athans de 'hulp stangen'? zo maar voorzichtig naar huis en de volgende dag de schade bekeken en de nieuwe parts besteld.kosten ipv de buruchte garage 46 euri! nice en gelijk een uur of 2 onder de audi alles er onder gemaakt! Klaar voor de volgende kmtrs! Alleen valt me op dat t klapperen eigenlijk bijna weg was alleen nu ook na een paar week weer langzaam terug komt!? kan dit dan zijn dat de draag armen ook slecht zijn of?? Verder de koplamp vocht probleem gefixt! thanks voor de tips btw! en de binnenverlichting achter ook werkend gekrege door alles ff na te lopen en schoon te maken! beters!Nu alleen de tankklep van t zomer ff fixen en dan is bijna alles al weer klaar,filmpje op you tube gevonden en daarbij moet de hele deur zowat uit elkaar! dus ik denk een MOOI WEER klus! Verder gaan we ff sparen voor de revisie van de versnellings bak en laten die ook maken dan.. Verder prima wagen en erg blij met de reacties op al onze vragen!fotos moet ik nog steeds plaatsen maar begrijp veel van autos/motoren maar nog nie zo veel van pc,s haha maar dat kompt van zelf! mvg l van rooijen