Adapterstukje voor voor Bosch Aero Twin

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Romulus

20 jan 2011, 11:26 0 x

We hebben onze A2 nog geen jaar, maar ik heb nog nauwelijks een moment meegemaakt waarop de wisser slecht wiste of geluid maakte. In de vorst voor kerst op een gegeven moment, met heel weinig water op de ruit, had-ie de neiging om te hakkelen op het onderste gedeelte, maar dat was maar op één dag. Ik ben er super over tevreden (maar heb dan ook nog geen nieuw blad hoeven kopen :? )
Menno

20 jan 2011, 11:42 0 x

Ja Sorry..maar wat is een bosch aero twin in hemelsnaam, is dat een type ruitenwisser?
mchaiba

20 jan 2011, 23:57 0 x

Bosch Aero Twin is een wisser.

Vandaag heb ik bij de dealer een wisserarm gehaald (73,50 euro). Zij vertelden me dat de oude wisserarm met een U- Haak niet meer worden geproduceerd. je krijgt dus automatisch de versie die sinds 2002 worden gebruikt. En dat is dus een klik-systeem. Ik heb ook wissers gezien die ook Aero Twin zijn met een bevesteging op het oude systeem dus een U-haak. Maar omdat de lak bij mij er vanaf is heb ik besloten om over te gaan naar de klik-systeem.

Je hoeft dus geen nieuwe wisserarm te kopen om Aero Twin wissers te gebruiken.
mister

21 jan 2011, 00:02 0 x

@mchaiba:

En waar kun je die wissers krijgen? Alleen bij de dealer?
mchaiba

21 jan 2011, 00:24 0 x

Ik heb me gek gezocht op internet (zowel nieuw als 2e hands) want ik dacht in eerste instantie dat bij de audi dealer te duur zou zijn. Omdat ik hem dus nergens kon vinden heb ik de audi dealer in utrecht gebeld. Ik ging eigenlijk om een besteling te doen maar ze hadden er een in voorraad. :P

qua look vind ik hem ook mooier

oh dit is het artikelnummer:
8Z1 955 407 E

gr.mchaiba
A2 Sky Window

23 jan 2011, 13:10 0 x

Zelf een adapterstukje ontworpen en reeds gemonteerd... werkt perfect en ziet er bovendien erg goed uit (al zeg ik het zelf). Vrijdag komt er een nieuwe distributiekit op (inclusief waterpomp), nieuwe schijven en blokken.
Leo

23 jan 2011, 17:17 0 x

Om de oude voor de nieuwe wisser te vervangen:
Als je op http://www.ruitenwisserwinkel.nl kijkt kom je bij de Audi a2 (lijstje links) de Bosch Aerotwin Retrofit wissers tegen; dit zijn wissers die speciaal bedoeld zijn om aan de ouderwetse U-haak te bevestigen waar in elk geval mijn a2 mee is uitgerust.

Afbeelding

Je kunt dus niet de reguliere aerotwins hebben, je moet model retrofit kiezen.
Typenummers zijn "Bosch AR 650" (één wisser) en "AR 651S" (dit zijn er twee).
Wat je voor de a2 nodig hebt is een 70 cm lange wisser (dus eigenlijk AR700), maar die schijnt niet te bestaan. Dit zijn 65 cm lange wissers; ik heb ze nog niet in huis maar ben benieuwd of dat verschil van 5 cm niet teveel zicht wegneemt.
Kosten daar 28.50 per stuk (!), of 43,50 voor twee, wat ik maar gelijk gedaan heb (blijkft een gokje). Levertijd is 15 dagen (beetje lang, maar op tijd voor de wintersport!).

Nou maar hopen dat dit beter werkt dan de reguliere wisser; bij hogere snelheden klappert die vooral aan de bijrijderszijde op de ruit en hou je flinke & irritante strepen.

Groet,
Leo
Leo

14 feb 2011, 13:25 0 x

Nou, mooie boel :?
Ik heb de set van twee wisser (AR 651S) van Ruitenwisserwinkel.nl een paar dagen geleden ontvangen. En die pasten dus niet - de U-haak van de stand waaraan de wisser zit is te breed. Contact gehad met ruitenwisserwinkel.nl en die gaven aan dat het standaard-maten zijn. Een uur later kreeg ik een (keurige) mail met de mededeling dat dat toch niet helemaal waar is en dat deze dus inderdaad NIET PASSEN. Zo werd de wisser wel aangeboden op hun website; dat is inmiddels aangepast.

Excuus als ik iemand op het verkeerde spoor heb gezet.... ik heb ze zelf terug gestuurd en de kosten - ook de portokosten voor het retour zenden - keurig teruggekregen.

Inmiddels via atu.de een vervangende ouderwetse wisser (SWF 963) binnengekregen (binnen 24 uur!). Past natuurlijk prima, maar blijft minder mooi dan de aerotwin.

Leo
Lucius

27 apr 2013, 16:49 0 x

[quote="mchaiba"]Ik heb hierover gebeld met de dealer.
Een nieuwe wisserarm (nieuw model) deze kost 70 euro. alleen kon hij me niet met zekerheid zeggen of deze wel past.

Heeft iemand van jullie de nieuwe versie wisserarm op een oud model geplaats?
Als iemand dat kan bevestigen dan ga ik hem namelijk bestellen.[/quote]

Weet iemand het typenummer van een nieuwe wisserarm inclusief bosch aerotwin? Ik heb model 2001 en wil overstappen op de aerotwin. Thx
A2robin

01 mei 2013, 20:43 0 x

Ik zit in Frankrijk momenteel voor vakantie en heb in de supermarkt :mrgreen: een Bosch aerotwin gehaald type AM700U
Past perfect en was 18.25 euro
Plaats reactie