Zit in Italië op het moment, als je nog een goede week kunt wachten wil ik hem wel voor je uitlezen. Gr EricBlauweA2 schreef: ↑10 jun 2018, 18:03Ok,
Kan iemand dit "uitlezen" misschien voor mij doen (ik woon in Midden-Limburg)?
Ook ben ik best bereid zo'n uitlees apparaat aan te schaffen (als de prijs tenminste niet al te gek is), welke bevelen jullie aan (liefst een los apparaat waarbij ik niet met een laptop hoef te slepen)?
Alvast bedankt!
ABS troubles
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
- BlauweA2
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Eric,
Top! Alvast bedankt, geniet vooral nog even van Italië.
(Als je mij een berichtje stuurt zodra je terug bent spreken we wat af).
Top! Alvast bedankt, geniet vooral nog even van Italië.
(Als je mij een berichtje stuurt zodra je terug bent spreken we wat af).
For those with an eye for the finer detail, I salute you.
- ronald.bos
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Ik heb zojuist de ABS kabel linksvoor (deels) vervangen. Helemaal doortrekken tot in de passagiersruimte leek me wat teveel van het goede, dus ik heb de bestaande kabel in de motorruimte doorgeknipt en daar de nieuwe kabel aan vast gesoldeerd. Afgewerkt met krimpkous en zelfvulkaniserende tape en met een paar tie-wrapjes vastgezet aan de kabelboom. ABS lampjes zijn verdwenen!
Twee aders van de originele draad bleken zwartig te zijn. Wat dit precies is weet ik niet; ik las over beschermend rubber, maar het zou ook corrosie kunnen zijn. Ik hoop het eerste. Om dit te kunnen solderen heb ik het met rode S-39 flux (bouwmarkt loodgietersafdeling) en een flink hete bout weg weten te 'branden', en daarna hield het soldeer (N.B. wel elektronica soldeer gebruiken).
De ABS kabelboom heb ik bij de lokale Audi garage besteld, in de handel is deze lastig te krijgen. Levering gaat snel, wel vooruit betalen.
Edit: de foto's staan in omgekeerde volgorde (qua tijd van de dag), ik weet zo snel niet hoe ik dat moet fixen.
Twee aders van de originele draad bleken zwartig te zijn. Wat dit precies is weet ik niet; ik las over beschermend rubber, maar het zou ook corrosie kunnen zijn. Ik hoop het eerste. Om dit te kunnen solderen heb ik het met rode S-39 flux (bouwmarkt loodgietersafdeling) en een flink hete bout weg weten te 'branden', en daarna hield het soldeer (N.B. wel elektronica soldeer gebruiken).
De ABS kabelboom heb ik bij de lokale Audi garage besteld, in de handel is deze lastig te krijgen. Levering gaat snel, wel vooruit betalen.
Edit: de foto's staan in omgekeerde volgorde (qua tijd van de dag), ik weet zo snel niet hoe ik dat moet fixen.
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Goed gedaan! Zal vast voldoening geven
Foto volgorde voor je gefixt

Foto volgorde voor je gefixt

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- ronald.bos
- Motortype: (nog) geen Audi A2
-
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Mooi werk. Zo Heb ik het ook al een paar keer gedaan. Die zwart geoxideerde draden komt door capillaire werking waardoor vocht dat in de wielkast in de draad komt omhoog kruipt.
2 draden voor de ABS en 2 voor de remblokslojtage indicatie.
Gaat nooit meer stuk tenzij de kabel in de wiekast weer ergens langs kan schuren.
2 draden voor de ABS en 2 voor de remblokslojtage indicatie.
Gaat nooit meer stuk tenzij de kabel in de wiekast weer ergens langs kan schuren.