Knipperlichten werken niet [Opgelost: relais vervangen]
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Check de dokter eens, heeft vast eentje op voorraad. Het relais (of de behuizing ervan) van de A2 is langwerpig en past in de beugel achter het dashboard.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Zomaar onderdelen kopen zou ik niet doen, A2 Docter leverde wat nodig en je weet nog niet zeker wat het defect is.... ik heb ooit een los relais gehad wegens de perfecte wegen in België, daar was deze los gerammeld dus even aandrukken en klaar... dat kan na alle eerdere genoemde ook nog.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
De alarmlichten schakelaar overbrugt de knipperlicht handel zeg maar ,maar dan links en rechts te gelijk.
Zou ook denken het de handel is, ook als je last van tikkende relais hebt onder het rijden...zonder je knipperlicht handel aantipt.
Het kan ook dat er eens gewerkt is aan het stuurkolom de connector van de handel niet goed aangekilikt is?
Gezien namelijk bij indrukken op de knop van de alarmlichten ze wel werken....,dat beide knipperlichten niet werken met de handel komt niet zo vaak voor ,vaak links of rechts afzonderlijk van elkaar,maar het zou natuurlijk kunnen .
Hier ook een link op het A2 forum
viewtopic.php?t=1061
en daar zie een link naar het duitse Audi A2 forum heel veel info over zelf oplossen van defecten aan het relais.
Ik zou voor nieuwe of eventueel een gebruikte relais te nemen.
Die heeft Lukas vast wel liggen ,voor montage kun je ook bij hem zijn ...
Ook leuk om even een idee te hebben ...waar je niet moet wezen voor de mensen met een kleine beurs ....https://www.problemcar.nl/nl/particulie ... ais-v.html
Zou ook denken het de handel is, ook als je last van tikkende relais hebt onder het rijden...zonder je knipperlicht handel aantipt.
Het kan ook dat er eens gewerkt is aan het stuurkolom de connector van de handel niet goed aangekilikt is?
Gezien namelijk bij indrukken op de knop van de alarmlichten ze wel werken....,dat beide knipperlichten niet werken met de handel komt niet zo vaak voor ,vaak links of rechts afzonderlijk van elkaar,maar het zou natuurlijk kunnen .
Hier ook een link op het A2 forum
viewtopic.php?t=1061
en daar zie een link naar het duitse Audi A2 forum heel veel info over zelf oplossen van defecten aan het relais.
Ik zou voor nieuwe of eventueel een gebruikte relais te nemen.
Die heeft Lukas vast wel liggen ,voor montage kun je ook bij hem zijn ...
Ook leuk om even een idee te hebben ...waar je niet moet wezen voor de mensen met een kleine beurs ....https://www.problemcar.nl/nl/particulie ... ais-v.html

"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
522.200.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- HansJan
- Moderator
Schandalig! Wetende dat het uitbouwen van het opbergbakje minder dan 5 minuten werk is. Het relais verwijderen is wel wat lastiger. Voor het vervangen van de deurvanger werd mij destijds ook een offerte gedaan van €220. Maar dan werd de deurvanger wel in kleur afgelakt.AudiFanSedert1971 schreef: ↑24 aug 2018, 09:08Ook leuk om even een idee te hebben ...waar je niet moet wezen voor de mensen met een kleine beurs ....https://www.problemcar.nl/nl/particulie ... ais-v.html![]()

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- joost.cuijpers
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Pfoe wat een geld! Het was inderdaad het relais, hij is vervangen. Als de weerstanden binnen zijn ga ik kijken of ik ook de knipperlichten full led kan maken
- HansJan
- Moderator
Ik heb al heel wat knipperlicht comfortmodules ingebouwd maar me altijd afgevraagd hoe het relais vast zit. Heb het bij een paar eerdere pogingen niet los gekregen uit angst iets af te breken, wat kan jij daarover vertellen?
- joost.cuijpers
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Het is echt een kwestie van trekwerk. Het relais zit met een soort veertjes vastgeklikt in het achterste plastic deel. En je moet het dus van links naar rechts duwen
Het makkelijkste is als je ook de airco eruit trekt. (kwam ik na een uurtje achter dat dat kan)
Vanaf daar is het eigenlijk makkelijk. Je duwt de vergrendel pinnetjes in en schuift het relais uit de stekker. Dat was het al
- jorge
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Hallo,
Ik ben momenteel ook bezig met vervangen van het knipperlicht relais.
De nieuwe werkt, dus relais was op basis van dezelfde problemen als in dit topic benoemd het probleem.
Echter, ik krijg met geen mogelijkheid het oude relais eruit.
Ik weet waar de pinnetjes op het relais zitten, maar ik wiebel al een uur, maar er zit geen beweging in.
Iemand nog een hele goede tip voor verwijderen?
Er is ook geen ruimte om nieuwe relais erbij te plaatsen
Ik ben momenteel ook bezig met vervangen van het knipperlicht relais.
De nieuwe werkt, dus relais was op basis van dezelfde problemen als in dit topic benoemd het probleem.
Echter, ik krijg met geen mogelijkheid het oude relais eruit.
Ik weet waar de pinnetjes op het relais zitten, maar ik wiebel al een uur, maar er zit geen beweging in.
Iemand nog een hele goede tip voor verwijderen?
Er is ook geen ruimte om nieuwe relais erbij te plaatsen
Audi A2 1.4 benzine 2001 05-GS-LL Orgineel NL | KM 353.000 | Clima | Elect. Ramen | Spacebox | Multibox | Vies interieur is geen interieur