kabel service klep
- bram
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Dat klopt, is ook waarom medewerkers (geen monteur aanwezig op dat moment blijkbaar) me niet konden helpen om de klep open te krijgen. Aan een hendel trekken kan iedereen natuurlijk.
De hendel geeft nul komma nul weerstand, dus ze gaven al bij vorig onderhoud aan dat de kabel 'gebroken' was. Ik heb ook een probleempje met de ophanging van de rechterdeur (zoals onlangs te lezen op forum), en wou de A2 dus in een vakantieweek even daar laten om dat te verhelpen, en zou toen ook vragen om de kabel te 'herstellen', maar weet dus niet of dat kan.
In elk geval heeft de realiteit me ingehaald, want nu zit ik dus met lage olie, en een klep die niet open kan. Ik probeer even de haak-methode.
De hendel geeft nul komma nul weerstand, dus ze gaven al bij vorig onderhoud aan dat de kabel 'gebroken' was. Ik heb ook een probleempje met de ophanging van de rechterdeur (zoals onlangs te lezen op forum), en wou de A2 dus in een vakantieweek even daar laten om dat te verhelpen, en zou toen ook vragen om de kabel te 'herstellen', maar weet dus niet of dat kan.
In elk geval heeft de realiteit me ingehaald, want nu zit ik dus met lage olie, en een klep die niet open kan. Ik probeer even de haak-methode.
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Als he onder je stuur werkzaamheden moet doen oid dan wordt vaak die interieurkap verwijderd. Zijn 2 boutjes en hij kan eruit. Hiervoor moet de hendel van de kabel af. Als deze niet juist terugwijst geplaatst dan functioneert de serviceklep bediening niet.
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Als de kabel breekt gaat deze er helemaal uit......
Maar als deze bij terug zetten plaat niet is ingehaakt... slordige garage en die plaat even los en kijken.
Mijn kromme schroevendraaier is mini met versleten kruis, en die gebruik ik voor naafkappen aftrekken en wieldoppen.... en ook gister na eerst kijken waar hij zit.... en als je tot bovenkant er tussen doet prik je deze ook zo open.... niet bepaald diefstal veilig ontdek ik nu.
Blind vind je dit niet, ik heb meerdere A2's en dan is het makkelijker......
Maar als deze bij terug zetten plaat niet is ingehaakt... slordige garage en die plaat even los en kijken.
Mijn kromme schroevendraaier is mini met versleten kruis, en die gebruik ik voor naafkappen aftrekken en wieldoppen.... en ook gister na eerst kijken waar hij zit.... en als je tot bovenkant er tussen doet prik je deze ook zo open.... niet bepaald diefstal veilig ontdek ik nu.
Blind vind je dit niet, ik heb meerdere A2's en dan is het makkelijker......
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ben je lid van de wegenwacht? Vaak zijn die mensen handig met het openkrijgen van deuren/motorkappen e.d.bram schreef: ↑08 sep 2018, 08:22Dat klopt, is ook waarom medewerkers (geen monteur aanwezig op dat moment blijkbaar) me niet konden helpen om de klep open te krijgen. Aan een hendel trekken kan iedereen natuurlijk.
Ik begrijp trouwens niet dat het probleem al bij een vorig onderhoud werd geconstateerd en er door de garage niets aan gedaan is.
De serviceklep is de "motorkap" van de A2. Als deze niet loskan, kun je geen controle/onderhoud aan de motor/versnellingsbak doen.
- bram
Ik dus ook niet...Peter_Audi_A2 schreef: ↑08 sep 2018, 09:38Ik begrijp trouwens niet dat het probleem al bij een vorig onderhoud werd geconstateerd en er door de garage niets aan gedaan is.
De serviceklep is de "motorkap" van de A2. Als deze niet loskan, kun je geen controle/onderhoud aan de motor/versnellingsbak doen.

- bram
Gelukt!
Een verankeringsijzer van een cementsnelbouwsteen deed het.
Onbeschrijfelijk dat ik nu niet voor zoiets de auto moet achterlaten bij de garage. Voelt goed. Zelfstandig.
Nu nog enig probleem; 5W40 in huis, 5W30 in de A2 ... grrrr
Een verankeringsijzer van een cementsnelbouwsteen deed het.
Onbeschrijfelijk dat ik nu niet voor zoiets de auto moet achterlaten bij de garage. Voelt goed. Zelfstandig.
Nu nog enig probleem; 5W40 in huis, 5W30 in de A2 ... grrrr
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Even aan het zoeken geweest en vond deze beschrijving op het Audiforum:
Monteren/demonteren van de kabel voor de ontgrendeling:
https://workshop-manuals.com/audi/a2/bo ... ase_cable/
Hopelijk heb je er iets aan.
Monteren/demonteren van de kabel voor de ontgrendeling:
https://workshop-manuals.com/audi/a2/bo ... ase_cable/
Hopelijk heb je er iets aan.
Laatst gewijzigd door Peter_Audi_A2 op 08 sep 2018, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.