Ik heb een basis uitvoering A2,wel met standaard centrale deurvergrendeling, maar zonder afstandbediening, (met ook een cylinder in de deur vd bijrijder); Heb het optionele alarm, toen ik de auto net had las ik ergens in het boekje dat als ik de bestuurderszijde deur opende, de rest vd deuren nog op slot zou moeten zijn. Dat is bij mij niet. Alles is meteen ontgrendeld en van het alarm af. Wellicht niet te vergelijken bij de jouwe. De interieurbewaking is onderdeel van het alarm, volgens mij heeft niet elke A2 die extra knop bij de tankklep-ontgrendeling.karolography schreef: ↑19 sep 2018, 22:15@stefan74 volgens mij haal je in sommige delen de inbraakbeveiliging door de war met het alarm trouwens. Want sommige dingen die je noemt horen bij de inbraakbeveiliging en andere dingen bij het alarmsysteem..
(zo gaat de inbraakbeveiliging er wel af met de sleutel in de deur, maar voor het alarm moet je echt de sleutel in het contact steken - of met de afstandsbediening uiteraard)
De inbraakbeveiliging zit trouwens inderdaad standaard op de A2, maar het alarmsysteem niet.
Afstandsbedieningen werken niet...
- stefan74
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
- Bert
- Audi A2 clublid
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Voor mijn beeldvorming; wat is het (functionele) verschil tussen inbraakbeveiliging (waarvan wordt beweerd dat deze standaard op de A2 zit) en het optionele alarmsysteem?
1.4 TDI (AMF) | 17-12-2003 | DPF | Chiptuned (96 pk/247Nm) | Exclusive | Ebonyzwart pareleffect | Mistlampen | OSS | APS | Navigatiesysteem (PNK) | S line | Audi fade effect decal op voorportieren | Winterpakket | Zomer: S line 9-spaaks 205/40R17
- stefan74
Heb het instructieboekje erbij gepakt, mag aannemen dat met inbraakbeveiliging de interieurbewaking bedoeld wordt.
Interieurbewaking is onderdeel van het alarm, het alarm staat in het boekje met een sterretje erachter (*) dat wil zeggen dat het niet standaard is maar optioneel.
In het boekje spreekt men wel over een 'standaardalarm', maar ik denk dat men bedoeld dat het de handleiding is voor het fabrieksalarm ,en dus niet voor een 3th party alarm.
Interieurbewaking is onderdeel van het alarm, het alarm staat in het boekje met een sterretje erachter (*) dat wil zeggen dat het niet standaard is maar optioneel.
In het boekje spreekt men wel over een 'standaardalarm', maar ik denk dat men bedoeld dat het de handleiding is voor het fabrieksalarm ,en dus niet voor een 3th party alarm.
- karolography
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Stukje over inbraakbeveiliging (pag 48 uit de handleiding): “Bij ingeschakelde inbraakbeveiliging wordt het moeilijker om in de auto in te breken. Als de inbraakbeveiliging is ingeschakeld, zijn de portierslotgreep en de schakelaar voor de centrale deurvergrendeling buiten werking.”
Alarm staat op pagina`s 56, 57 en 58 uitgelegd. Enkele kenmerken: motorkap, bagageruimte, portieren, contactslot, radio (originele), interieur worden gecontroleerd op binnendringen.
@Bert
Alarm staat op pagina`s 56, 57 en 58 uitgelegd. Enkele kenmerken: motorkap, bagageruimte, portieren, contactslot, radio (originele), interieur worden gecontroleerd op binnendringen.
@Bert

- karolography
- Audi A2 clublid
@stefan74 volgens mij hoort die bewegingssensor bij het alarm (pagina`s 56, 57 en 58 uit de handleiding) en niet bij de inbraakbeveiliging (pagina 48).
Het is allemaal nogal ingewikkeld.
Het is allemaal nogal ingewikkeld.

- stefan74
Ik denk dat wij verschillende instructieboekjes hebben. pagina 48 staat bij mij de handleiding voor het veilig vervoeren van kinderen, op pagina 56,57 en 58 wordt beschreven hoe je de achterbank verwijderd. Alarmsysteem is pagina 22, ik heb het hier over het gedrukte instruktieboekje, wellicht kijk jij naar een pdf versie ?karolography schreef: ↑20 sep 2018, 13:21@stefan74 volgens mij hoort die bewegingssensor bij het alarm (pagina`s 56, 57 en 58 uit de handleiding) en niet bij de inbraakbeveiliging (pagina 48).
Het is allemaal nogal ingewikkeld.![]()
- karolography
- Audi A2 clublid
Oh! Nee, heb wel een papieren boekje! Wil je anders eens kijken in de ‘trefwoordenlijst’ (index) achterin? Dan vind je de juiste pagina`s bij de twee onderwerpen. 

- stefan74
Ik denk dat er meerdere uitvoeringen/ revisies instruktieboekjes zijn.karolography schreef: ↑20 sep 2018, 13:31Oh! Nee, heb wel een papieren boekje! Wil je anders eens kijken in de ‘trefwoordenlijst’ (index) achterin? Dan vind je de juiste pagina`s bij de twee onderwerpen.![]()
- Bijlagen
-
- 007.jpg (2.85 MiB) 4253 keer bekeken
- karolography
- Audi A2 clublid
@stefan74 en staat de Inbraakbeveiliging ook in de index?
Als het goed is vind je bij dat hoofdstuk van het alarm ook dat je de sleutel in het contact moet stoppen om het alarm uit te zetten. Dus wel gek dat dat bij jou anders werkt...
Als het goed is vind je bij dat hoofdstuk van het alarm ook dat je de sleutel in het contact moet stoppen om het alarm uit te zetten. Dus wel gek dat dat bij jou anders werkt...

- stefan74
Nee, inbraakbeveiliging staat bij mij niet in de index, wel interieurbewaking, als onderdeel van het optionele alarmsysteem en dan wordt er gerefeerd aan pagina 22. Maar waar het eigenlijk om gaat, dat het niet goed werkt bij jou, wellicht toch een defecte comfortmodule? Je hebt hem toch bij Jan Eenink gekocht? zit er geen garantie/ coulance bij ?karolography schreef: ↑20 sep 2018, 13:59@stefan74 en staat de Inbraakbeveiliging ook in de index?