12 jul 2012, 02:07
0 x
bij het treffen in Reuver, hebben ze bij mijn A2 1.2 tdi ook 2 verschillende temperaturen uitgelezen van de temp. sensor, met dank aan Joost3L, ThcK, yellow fellow, Phoenix (dld).
Advies temp. sensor vervangen (omdat de storing steeds terugkwam). Niet het makkelijkste bij de 1.2 tdi, omdat de bevestigingclip weinig ruimte heeft om naar beneden te kunnen.
Maar... ik wil er aan beginnen, zie ik dat zo'n beetje alle bedrading (die dikke kabelslang) aan de 4-draads kabel van de temp. sensor hangt te trekken en er een beugel wat verder naar onder ook compleet los zit, die als ondersteuning dient van die dikke kabelslang. Dat zal wel met het verleden te maken hebben, omdat de bak diverse malen is uitgebouwd (denk Ik).
ja, het laat zich bijna raden, de 4 draadjes, meer kun je het niet noemen, hingen keurig "af te knikken" op de scherpe rand van de stekker, met als gevolg dat toen ik de stekker eraf had er zo ongeveer 1 1/2 draad gebroken waren. Toch maar de temp. sensor vervangen want die had ik nou eenmaal nieuw en de bedrading gaan repareren. DWZ met een pincet het resterende isolatie in de stekker vrijmaken (nog net 2-3 mm!), een krimpkousje op de losliggende kabeltjes schuiven en met een printboutje de zaak "voorvertinnen" daarna vastsolderen en het krimpkousje tot in de stekker opschuiven. Nog even met een luciferke de krimpkous "activeren" en klaar is .........ehh Gillian
De bedrading vervolgens weer aansluiten en ontlastend vastmaken van de dikke kabelslang met ty-rapps etc.
Na deze werkzaamheden met de nodige "Leermomenten", werd ik beloond door een afspraak met ThcK, die de storing voor mij ging resetten, met goed resultaat, nogmaals mijn dank,
mvrgrt. Gillian