Lagere temperatuur koelvloeistof

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Gompie

30 jun 2011, 19:44 0 x

[quote="Menno & Tamara"]waar zit die sensor precies?[/quote]
Zie mijn reaktie hierboven, daar staat een link met foto's.
In ieder geval bij de BBY aan de bovenkant van de motor, rechts van het kleppendeksel.
Makkelijk te zien als je de kap er af hebt tenminste.. ;)
Gomp
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

06 jul 2011, 19:32 0 x

Het was de sensor, ik heb hem vanmiddag vervangen. Wijzer staat weer mooi in het midden !!Het verwisselen kan echt iedereen, tenminste bij de 1.4 aua blok. Een kwartiertje werk, inclusief koelvloeistof bijvullen. Helaas vondt ik de prijs van de sensor bij Audi Arena in Venlo aan de hoge kant, incl o-ring was ik €38,50 euro lichter. De artikelnrs zijn 059 919 501A voor de sensor. en N 903 168 02 voor de O-ring.
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

06 jul 2011, 21:38 0 x

Zoals ik al veronderstelde in mijn eerste reactie op dit probleem!

Theo
Romulus

07 jul 2011, 10:33 0 x

Mooi dat het is opgelost en iets simpels bleek te zijn!

Die dealer is inderdaad wel aan de prijs, ja... :s hock:
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

09 jul 2011, 18:28 0 x

[quote="pionok"]Over ETKA, deze kun je uitvoeren in compatible xp sp2 modus, dan werkt hij wel onder de 64 bit.

gr. rene[/quote]

Ik heb dit geprobeert maar het werkt nog steeds niet.
Ik heb het geprobeert onder Service Pack 2 en Service Pack 2.
Zijn er niet andere versies of dergelijken die wel werken onder 64 Bit?
Of kan opnieuw installeren werken?

Hoor graag van je.
gillian

12 jul 2012, 02:07 0 x

bij het treffen in Reuver, hebben ze bij mijn A2 1.2 tdi ook 2 verschillende temperaturen uitgelezen van de temp. sensor, met dank aan Joost3L, ThcK, yellow fellow, Phoenix (dld).
Advies temp. sensor vervangen (omdat de storing steeds terugkwam). Niet het makkelijkste bij de 1.2 tdi, omdat de bevestigingclip weinig ruimte heeft om naar beneden te kunnen.
Maar... ik wil er aan beginnen, zie ik dat zo'n beetje alle bedrading (die dikke kabelslang) aan de 4-draads kabel van de temp. sensor hangt te trekken en er een beugel wat verder naar onder ook compleet los zit, die als ondersteuning dient van die dikke kabelslang. Dat zal wel met het verleden te maken hebben, omdat de bak diverse malen is uitgebouwd (denk Ik).
ja, het laat zich bijna raden, de 4 draadjes, meer kun je het niet noemen, hingen keurig "af te knikken" op de scherpe rand van de stekker, met als gevolg dat toen ik de stekker eraf had er zo ongeveer 1 1/2 draad gebroken waren. Toch maar de temp. sensor vervangen want die had ik nou eenmaal nieuw en de bedrading gaan repareren. DWZ met een pincet het resterende isolatie in de stekker vrijmaken (nog net 2-3 mm!), een krimpkousje op de losliggende kabeltjes schuiven en met een printboutje de zaak "voorvertinnen" daarna vastsolderen en het krimpkousje tot in de stekker opschuiven. Nog even met een luciferke de krimpkous "activeren" en klaar is .........ehh Gillian

De bedrading vervolgens weer aansluiten en ontlastend vastmaken van de dikke kabelslang met ty-rapps etc.

Na deze werkzaamheden met de nodige "Leermomenten", werd ik beloond door een afspraak met ThcK, die de storing voor mij ging resetten, met goed resultaat, nogmaals mijn dank,
mvrgrt. Gillian
falcon

12 jul 2012, 10:10 0 x

Netjes! Een gepriegel maar wel met een topresultaat!
okuki

12 jul 2012, 10:37 0 x

Met dit slechte weer (hier in Be toch) kan een mens toch niet veel anders doen. Maar geduld moet je er wel voor hebben, en de voldoening achteraf is des te groter.
pionok

12 jul 2012, 15:09 0 x

[quote="chipsoer"][quote="pionok"]Over ETKA, deze kun je uitvoeren in compatible xp sp2 modus, dan werkt hij wel onder de 64 bit.

gr. rene[/quote]

Ik heb dit geprobeert maar het werkt nog steeds niet.
Ik heb het geprobeert onder Service Pack 2 en Service Pack 2.
Zijn er niet andere versies of dergelijken die wel werken onder 64 Bit?
Of kan opnieuw installeren werken?

Hoor graag van je.[/quote]

Opnieuw installeren kan een optie zijn. je kan ook handmatig aangeven waar de installatie moet gebeuren. Als je kiest voor de gewone programfiles map ipv de 64bit map en dan uitvoeren in xp SP2 modus. Wat ook nog kan helpen is uitvoeren als administrator.

Ik heb het momenteel zelf niet meer op de pc staan, maar zo heb ik het wel een keer voor elkaar gekregen. Ook ik draai 64bit vandaar.
Plaats reactie