Na vervangen remvoering handremkabel te kort?! [Opgelost: verkeerde handremkabel]

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Thedennman
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

02 jan 2019, 23:18 0 x

Spinazie schreef:
02 jan 2019, 22:17
Theoretisch gezien kun je de linker en rechter kabel omwisselen en kijken of het probleem verplaatst...

Praktisch gezien zou ik de dealer opbellen met je chassisnummer, dan weet je zeker dat je de goede kabel hebt. Kan nooit heel duur zijn.

Overigens vond ik dit een handige link toen ik mijn achterremmen ging vervangen: http://faculty.ccp.edu/faculty/dreed/ca ... /index.htm
Thanks.!
Heb links ook los gehaald dan past t rechts wel..
Dan past links weer niet.... dus blijft vaag
Het is ook niet zo n handrem systeem dat er 2 kabels naar de handrem hevel/hendel lopen.
Maar 1 handrem hevel naar het midden die zich dan splitst...
Grrrr... morgen maar eens terug naar de Tc
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

02 jan 2019, 23:50 1 x

Elke AMF is vrijwel van eerste generatie met links en rechts hetzelfde kabeltje!

Maar als je beide los had en lengte verschil hebt hebben ze voor een nieuwere dus verkeerde geleverd!
En wat iemand anders riep, mijn vragen, ik heb geen Audi maar Universele en die passen altijd op vele voertuigen!

Maar als je de ratel die bij slijtage een stand verder klikte niet goed terug zet past het nooit.
Ik kon dit merk kabel niet vinden en heb ander huismerk op voorraad... meet de lengte eens op.

Vele leveranciers weten verschil tussen eerste en latere A2 niet en geven iedereen hetzelfde en daar zou ook wel eens de fout kunnen zitten, zoals Rolf de As rechts die gelijk is aan Skoda Fabia, VW Polo en Seat Ibiza wel paste en links geen 500 maar 538 nodig heeft, en in plaats van dure as beter een Losse en goedkopere Homo had kunnen halen en monteren!

De lange rechter as was met Audi nummer, de linker niet!

online zag ik 1075 om 825 kabels... maar Bosch 1987 477 808 is beide 1075 en past altijd voor maar €12,49 op dit moment te bestellen.... ik had ze zelf iets goedkoper op Zwarte Vrijdag besteld...!
OEM 8Z0 609 921 B of F en OEM 8Z0 609 922 C of G en passen op elke oudere of nieuwe.... bij nieuwe die verschil heeft gewoon iets ruimere bocht maken!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Thedennman

03 jan 2019, 10:00 1 x

eekhoorntje schreef:
02 jan 2019, 23:50
Elke AMF is vrijwel van eerste generatie met links en rechts hetzelfde kabeltje!

Maar als je beide los had en lengte verschil hebt hebben ze voor een nieuwere dus verkeerde geleverd!
En wat iemand anders riep, mijn vragen, ik heb geen Audi maar Universele en die passen altijd op vele voertuigen!

Maar als je de ratel die bij slijtage een stand verder klikte niet goed terug zet past het nooit.
Ik kon dit merk kabel niet vinden en heb ander huismerk op voorraad... meet de lengte eens op.

Vele leveranciers weten verschil tussen eerste en latere A2 niet en geven iedereen hetzelfde en daar zou ook wel eens de fout kunnen zitten, zoals Rolf de As rechts die gelijk is aan Skoda Fabia, VW Polo en Seat Ibiza wel paste en links geen 500 maar 538 nodig heeft, en in plaats van dure as beter een Losse en goedkopere Homo had kunnen halen en monteren!

De lange rechter as was met Audi nummer, de linker niet!

online zag ik 1075 om 825 kabels... maar Bosch 1987 477 808 is beide 1075 en past altijd voor maar €12,49 op dit moment te bestellen.... ik had ze zelf iets goedkoper op Zwarte Vrijdag besteld...!
OEM 8Z0 609 921 B of F en OEM 8Z0 609 922 C of G en passen op elke oudere of nieuwe.... bij nieuwe die verschil heeft gewoon iets ruimere bocht maken!

Thanks eekhoorn..
Ga zo de orginele opmeten (alleen buitenkabel is nog heel)
En haal rechts er eens onder weg om op te meten...
De nieuwe die ik heb is trouwens een aftermarkt merk.

Vervolg met een paar uur..🤣
eekhoorntje

03 jan 2019, 12:55 0 x

De ABS zie ik nu voor ruim €16,- Bosch is goedkopere......€12 nog wat en ik betaalde Zwarte Vrijdag en 1½ week wachten minder als €10,-

De Bosch is beide langere en past ook op nieuwere voertuigen en dan is 1 kant iets te lang dus ruimere bocht.

Andersom zal niet passen zie ik.
Ik ga deze vervangen wegens vorig jaar flink roest maar kon nog net...
Straks voor de APK even wisselen. Ik hou niet van gebroken kabels!

De latere modellen hebben 1 dezelfde en 1 kortere en dat laatste snap ik niet, maar blijkbaar iets uit midden de kabel naar handrem hendel binnen... doen ze wel vaker waar ik het nu niet van begreep!

Het opmeten kan door de oude buitenkabel zowel links als rechts er even naast te houden, en je ziet welke kort en lang is....!
Maar niet elke plaatselijke onderdelen winkel heeft altijd de juiste in voorraad helaas!
De online winkels hebben wel vaak keuze uit vele merken en types.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

03 jan 2019, 16:09 0 x

Thedennman schreef:
03 jan 2019, 10:00
Het is inmiddels 6 uur later ... Gaat het goed? :dizzy:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Spinazie
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

03 jan 2019, 17:03 0 x

Thedennman

03 jan 2019, 19:59 2 x

HansJan schreef:
03 jan 2019, 16:09
Thedennman schreef:
03 jan 2019, 10:00
Het is inmiddels 6 uur later ... Gaat het goed? :dizzy:
Ja thanks..!

Was druk...
Heb een nette gebruikte handremkabel gevonden met zelfde partsnummer..
Nieuw bij de vw zou lang gaan duren en ergens bij de 30,-€ kosten dus dan maar een gebruikte, was in nette staat.

Deze was dus plug en play.. moest alleen ffkes de handrem stellen..
En was dus echt cm a 1.5 a 2 langer dan de aftermarkt kabel

2 week geleden de A2 laten uitlijnen en monteur meende dat beiden fusee hoesjes kapot waren..
Waren dus de stuurkogel hoesjes.. viel iets mee.

Wel zag ik dat beide remslangen voor op knappen stonden dus die ook gelijk vervangen..

Hoop werk verzet dus op mn laatste vakantie dag..
Morgen voor de a.p.k.. we gaan t zien..

Greetszz🛠👊

Ps nogmaals bedankt voot het mee denken.!
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

03 jan 2019, 22:46 3 x

Thedennman schreef:
03 jan 2019, 19:59

Deze was dus plug en play.. moest alleen ffkes de handrem stellen..
En was dus echt cm a 1.5 a 2 langer dan de aftermarkt kabel
Goh, waar ken ik dat van............ :mrgreen:
eekhoorntje

03 jan 2019, 23:42 2 x

Zelf zou ik de APK nooit in laatste week doen, liever een maand eerder en dan blijft deze 13 maanden geldig... voor de zekerheid als ze iets vinden kun je nog onderdelen zoeken/kopen en zelf doen....
Voor mijn auto die eind April moet ga ik daarom eind februari al langs en heb dan 2 maanden te tijd...
Die van mijn zoon ook gelijk zelfde dag dus 2x APK en ik zie wel wat ik heb.
Thedennman

04 jan 2019, 17:07 1 x

eekhoorntje schreef:
03 jan 2019, 23:42
Zelf zou ik de APK nooit in laatste week doen, liever een maand eerder en dan blijft deze 13 maanden geldig... voor de zekerheid als ze iets vinden kun je nog onderdelen zoeken/kopen en zelf doen....
Voor mijn auto die eind April moet ga ik daarom eind februari al langs en heb dan 2 maanden te tijd...
Die van mijn zoon ook gelijk zelfde dag dus 2x APK en ik zie wel wat ik heb.
Ben meestal wel op tijd... heb echter veel geholpen bij een verhuizing.

Maar kwam er weer goed door heen, 1 opmerking...
Olie lekkage aan t blok wist ik.
Binnenkort maar is de klepdekselpakking vernieuwen.

Dan is de a2 weer tiptop.... op het dak na🤔🤣
Plaats reactie