Vocht in de kofferbak
[quote="wesser"]Dus hoe meer zelfstudie...[/quote]Bouw de achterbank uit en ga achterin de auto zitten, eventueel met zaklamp of keukenpapier/krant. Laat je vrouw/vriend(in)/zoon/dochter/tuinman met de tuinslang de auto natspuiten op verdachte plekken. Zoek aan de binnenkant waar het vochtig wordt. Da's geen zelfstudie, maar practicum :mrgreen:
Check het achterlicht en anders kon het toch wel een rooster zijn, dan is het ook vaak vanuit
een hoek vochtig. Bij mij was ook eerst alleen het tapijt in de hoek vochtig, maar later stond er ook wat vocht in de accubak. Toen heb ik maar snel door tastend de bron van het water met kiem gesmoord, als je begrijpt wat ik bedoel. Verzin dus snel een list Wesser!
een hoek vochtig. Bij mij was ook eerst alleen het tapijt in de hoek vochtig, maar later stond er ook wat vocht in de accubak. Toen heb ik maar snel door tastend de bron van het water met kiem gesmoord, als je begrijpt wat ik bedoel. Verzin dus snel een list Wesser!
Toch maar even afspraak gemaakt met Audidealer Vortkamp in Gronau D. Niet goedkoop: 130,00. Het verwijderen van de bumper schijnt arbeidsintensief te zijn. Audidealer in Enschede durfde er 175,00 voor te vragen en wilde eerst vooraf geen prijsafspraak maken. Ik hoop dat het probleem nu opgelost is..........
De achterbak is nog steeds droog! Zo zie je het nut van het forum want het probleem met de ventilatieroosters was niet gelijk bekend bij de Audidealer in Gronau. Op mijn verzoek hebben ze de roosters met extra kit vastgezet. (ook gelezen in dit forum)
- Stanley-Efu
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Hallo, ik heb me vanochtend voorgesteld in de daarvoor bestemde rubriek. Daar is te lezen dat overwegen een best mooie A2 aan te schaffen, maar deze heeft last van behoorlijk wat vocht in de kofferbak. tapijt vochtig, evenals de complete accubak+navibak (die is ook stuk trouwens). Ik heb dit topic doorgelezen en heb nog 2 vragen:
1) Kun je de (losse) ventilatieroosters zo zien/controleren of kun je die pas vastlijmen / nieuwe bestellen+erop zetten als de bumper eraf is?
2) Als het aan de achterlicht(en) zou liggen of achterklep, kun je dan de oorzaak het beste met de 'tuinslang'methode achterhalen? En hoe dan op te lossen?
De antwoorden helpen met de onderhandeling en ik zou de verkoper de juiste infomatie kunnen verstrekken om dit juist op telossen alvorens we tot aankoop overgaan. (het is wel een mooie namelijk....)
Alvast bedankt!
1) Kun je de (losse) ventilatieroosters zo zien/controleren of kun je die pas vastlijmen / nieuwe bestellen+erop zetten als de bumper eraf is?
2) Als het aan de achterlicht(en) zou liggen of achterklep, kun je dan de oorzaak het beste met de 'tuinslang'methode achterhalen? En hoe dan op te lossen?
De antwoorden helpen met de onderhandeling en ik zou de verkoper de juiste infomatie kunnen verstrekken om dit juist op telossen alvorens we tot aankoop overgaan. (het is wel een mooie namelijk....)
Alvast bedankt!

1.4 benzine, OSS, FIS, PDC, Cruise control, Ebonyzwart, Zwart interieur, 16" A1 velgen 195/50/R16, ONK, ribbelgrill, Concert II bluetooth 

Hallo Stanley,
Als de auto verder tiptop is, zou ik hem zeker overwegen. De achterbumper moet er af om bij de roosters te komen.
Persoonlijk heb ik nieuwe genomen en ze met Sicaflex carosseriekit (liever geen siliconenkit) vastgezet.
Beide roosters nieuw was iets van €35 meen ik. Klus is ongeveer 1,5 tot 2 uur werk. Een A2 kan natuurlijk op andere plekken lekken zoals OSS, achterdeur rubbers, achterlicht en klep. In heel veel gevallen zijn het de roosters die van bovenaf uitlubberen. Als je de tuinslang probeert is het nog niet heel makkelijk om onderscheid tussen lek bij achterlicht of rooster te maken want het water dat via het achterlicht wegstroomt komt ook langs de roosters als je niet heel secuur mikt. Het helpt als een hulpje binnenin zit te kijken. Let wel op dat als de lekkage langer aanwezig is, de antenneversterker ook kaduuk kan zijn.
Sukses in deze natte tijden!
Gompie
Als de auto verder tiptop is, zou ik hem zeker overwegen. De achterbumper moet er af om bij de roosters te komen.
Persoonlijk heb ik nieuwe genomen en ze met Sicaflex carosseriekit (liever geen siliconenkit) vastgezet.
Beide roosters nieuw was iets van €35 meen ik. Klus is ongeveer 1,5 tot 2 uur werk. Een A2 kan natuurlijk op andere plekken lekken zoals OSS, achterdeur rubbers, achterlicht en klep. In heel veel gevallen zijn het de roosters die van bovenaf uitlubberen. Als je de tuinslang probeert is het nog niet heel makkelijk om onderscheid tussen lek bij achterlicht of rooster te maken want het water dat via het achterlicht wegstroomt komt ook langs de roosters als je niet heel secuur mikt. Het helpt als een hulpje binnenin zit te kijken. Let wel op dat als de lekkage langer aanwezig is, de antenneversterker ook kaduuk kan zijn.
Sukses in deze natte tijden!
Gompie
- Stanley-Efu
Hallo Gompie, bedankt voor je snelle reactie. Ik maak uit alle info op dat het wel lastig is, maar geen onoverkomelijk probleem. De radio-ontvangst was tijdens de proefrit goed, mag ik dan aannemen dat de antenneversterker nog goed is?
Als het aan de achterlichten of klep blijkt te liggen, gaat het dan om een afdichtingsprobleem met rubbers of moeten er nieuwe onderdelen komen?
Ik hoor het graag nog even. Thanks!
Als het aan de achterlichten of klep blijkt te liggen, gaat het dan om een afdichtingsprobleem met rubbers of moeten er nieuwe onderdelen komen?
Ik hoor het graag nog even. Thanks!

1.4 benzine, OSS, FIS, PDC, Cruise control, Ebonyzwart, Zwart interieur, 16" A1 velgen 195/50/R16, ONK, ribbelgrill, Concert II bluetooth 

[quote="Stanley-Efu"]Als het aan de achterlichten of klep blijkt te liggen, gaat het dan om een afdichtingsprobleem met rubbers of moeten er nieuwe onderdelen komen?[/quote]
Zou ik niet uit eigen ervaring kunnen zeggen, maar achterlicht kan b.v.iets te los zitten en in ergste geval is er
b.v. slecht gerepareerde bots schade. Als de plastic afdekking achter deurpaneel los zit kan dat ook lekken.
Moeilijk zo te zeggen.....
Sukses!
Zou ik niet uit eigen ervaring kunnen zeggen, maar achterlicht kan b.v.iets te los zitten en in ergste geval is er
b.v. slecht gerepareerde bots schade. Als de plastic afdekking achter deurpaneel los zit kan dat ook lekken.
Moeilijk zo te zeggen.....
Sukses!
- Stanley-Efu
Bedankt gompi, we zullen zien met welke oplossing de garage komt en of zij de oorzaak vonden.