De zekering ook gecontroleerd?
geen knipperlicht, wat is er stuk ?
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
- werner
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Het zou natuurlijk altijd kunnen, maar bij aanschaf van de auto 1 jaar geleden is er een nieuwe richtingaanwijzerhandel ingekomen met cruise-control. Ik weet niet of dan ook het deel dat daadwerkelijk schakelt wordt vervangen ? En waarom houden dan links en rechts tegelijkertijd op.
Ik lees op het forum dat de meeste storingen beginnen met onregelmatig of maar een paar knipperen. Bij was er in 1 keer niets meer.
Ik lees op het forum dat de meeste storingen beginnen met onregelmatig of maar een paar knipperen. Bij was er in 1 keer niets meer.
Laatst gewijzigd door werner op 18 feb 2020, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- ArcSissy
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Hoi @werner,
Ik heb bij de installatie van een andere knippermodule ook last van uitval van de knipperlichten gehad. Bij mij bleek de oorzaak te zitten in het niet goed vast knijpen/klikken van de module. Het leek alsof deze goed leek aangesloten, maar pas nadat ik met heel veel kracht de module op de stekker duwde, kreeg ik de bevestigende 'klik' van het correcte stekker-contact.
Je kunt in de beperkte ruimte, achter de airco-module bijna geen kracht zetten, maar ik zou hier toch eerst nog eens naar kijken.
My two cents...
Ik heb bij de installatie van een andere knippermodule ook last van uitval van de knipperlichten gehad. Bij mij bleek de oorzaak te zitten in het niet goed vast knijpen/klikken van de module. Het leek alsof deze goed leek aangesloten, maar pas nadat ik met heel veel kracht de module op de stekker duwde, kreeg ik de bevestigende 'klik' van het correcte stekker-contact.
Je kunt in de beperkte ruimte, achter de airco-module bijna geen kracht zetten, maar ik zou hier toch eerst nog eens naar kijken.
My two cents...
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
- werner
Inderdaad, de zekering dus, wellicht stukgegaan van al het frutten en meten met de multimeter. Voordat ik het relais uitbouwde nog gecontroleerd.
Maar ik kan weer richting aangeven. Dank allemaal voor het meedenken.
Maar ik kan weer richting aangeven. Dank allemaal voor het meedenken.
- HansJan
- Moderator
Dat advies was inmiddels al 5 keer gegeven ... Had je dat voor het vervangen van het relais nog niet gecontroleerd?
Wel fijn dat je het hebt kunnen oplossen, het relais kan je niet retourneren?
Wel fijn dat je het hebt kunnen oplossen, het relais kan je niet retourneren?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Mooi dat het is opgelost.
Zou het nog wel even in de gaten houden, een zekering gaat meestal niet voor niets stuk (ouderdom en/of oxidatie daargelaten).
Zou het nog wel even in de gaten houden, een zekering gaat meestal niet voor niets stuk (ouderdom en/of oxidatie daargelaten).
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Er zijn zekeringen met en zonder gaatjes... en met dunne meetpennen kan ik ze gemonteerd vaak doormeten, dus welke koop je?
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
- werner
Ik heb, om te kijken waarom mijn knippers het niet meer deden naar de zekering gekeken. DIe was toen OK.
Vervolgens heb ik het oude relais uitgebouwd, Met mijn multimeter gekeken of ik uit kon vinden of er spanning komt als er richting wordt aangegeven en vervolgens het nieuwe relais ingebouwd. Ergens in dit proces is de zekering gesneuveld (ik denk bij het meten). Vandaar dat het nieuwe relais het eerst niet leek te doen. Na vervangen van de zekering deed die het natuurlijk wel. Het oude relais is echt kapot en de 57 euro niet voor niets uitgegeven.
Vervolgens heb ik het oude relais uitgebouwd, Met mijn multimeter gekeken of ik uit kon vinden of er spanning komt als er richting wordt aangegeven en vervolgens het nieuwe relais ingebouwd. Ergens in dit proces is de zekering gesneuveld (ik denk bij het meten). Vandaar dat het nieuwe relais het eerst niet leek te doen. Na vervangen van de zekering deed die het natuurlijk wel. Het oude relais is echt kapot en de 57 euro niet voor niets uitgegeven.

- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Meetfoutje?
Ik had ooit de stand Ampere ingesteld, in plaats van Volt.
Dan plofte de zekering en als je niet oplet ga je de fout in.
Ik heb om te voorkomen van uittrekken, meten en half terug zetten zekeringen met gaatjes voor mezelf
gekocht, met dunne pennen, dus geen Action aanbieding kun je doormeten zonder uithalen.
Verder is een Relais van €57,- niet goedkoop, maar als je online bestelde,
kreeg je vaak dubieuze merken, of de melding uitverkocht en mag je andere uitzoeken.,-
Ik wacht nu al 1 week op Autodoc voor een 395, een relais met 5 pootjes...
Dit is OEM 8Z0 951 263.
Van €3,15 Huismerk uitverkocht via Vemo €7,09 naar Bosch €4,45 gegaan en nu onderweg...
Als je moet fietsen of auto huren, dan ben je meer als die €57 kwijt.
Ik had ooit de stand Ampere ingesteld, in plaats van Volt.
Dan plofte de zekering en als je niet oplet ga je de fout in.
Ik heb om te voorkomen van uittrekken, meten en half terug zetten zekeringen met gaatjes voor mezelf
gekocht, met dunne pennen, dus geen Action aanbieding kun je doormeten zonder uithalen.
Verder is een Relais van €57,- niet goedkoop, maar als je online bestelde,
kreeg je vaak dubieuze merken, of de melding uitverkocht en mag je andere uitzoeken.,-
Ik wacht nu al 1 week op Autodoc voor een 395, een relais met 5 pootjes...
Dit is OEM 8Z0 951 263.
Van €3,15 Huismerk uitverkocht via Vemo €7,09 naar Bosch €4,45 gegaan en nu onderweg...
Als je moet fietsen of auto huren, dan ben je meer als die €57 kwijt.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?