opzoek naar een Audi A2 monteur omg Hilversum
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Ik weet dat een AUA van eerste generatie vele eerst een Action ruitenwisser proberen en die past niet.
Gat is te smal.
En de Oranje lampjes, als die bijna 20 jaren jong zijn verliezen ze vaak hun verf.
En hoe snel moet ze deze APK doen, bij te laat is boete.
Ook is het niet duidelijk of het een advies of moeten is....
matige banden met 1,8 mm moet je goedkeuren en melden..... niet afkeuren.
en ik heb al eens een bekende banden firma gezien die er een met 2,9 mm als advies gaf, koop maar nieuwe....
Gat is te smal.
En de Oranje lampjes, als die bijna 20 jaren jong zijn verliezen ze vaak hun verf.
En hoe snel moet ze deze APK doen, bij te laat is boete.
Ook is het niet duidelijk of het een advies of moeten is....
matige banden met 1,8 mm moet je goedkeuren en melden..... niet afkeuren.
en ik heb al eens een bekende banden firma gezien die er een met 2,9 mm als advies gaf, koop maar nieuwe....
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Hadden jij (eekhoorn) en Nina medio mei geen discussie over bij APK afgekeurde (voor)banden? Kennelijk niets uitgekomen en nu zal de APK wel dringen worden.
@Nina denk eraan de auto te schorsen als de APK-datum is verlopen. Dat is goedkoper dan een (automatisch door de RDW gegenereerde) bekeuring wegens het bezit van een auto zonder geldige APK.
@Nina denk eraan de auto te schorsen als de APK-datum is verlopen. Dat is goedkoper dan een (automatisch door de RDW gegenereerde) bekeuring wegens het bezit van een auto zonder geldige APK.
- eekhoorntje
Ze kreeg vermoedelijk van verkoper 2 andere maar die waren blijkbaar iets minder als mijn 6mm Dunlops en 5½ mm geen idee welk merk dat meer was.
Voor €100,- met monteren en balanceren maar als niet nodig.....
Ik adviseer daarom al jarenlang iedereen; Doe het 2 maanden eerder,
vooral als iets niet leverbaar is, enkele jaren terug geen linker koplampen leverbaar.
Enkele moesten poetsen of koplamp lenen wegens 4 maanden levertijd.
Ook de Deurvangers, nu rustiger maar als enkele dealers revisie sets bestellen, waren ook enige tijd niet leverbaar, en nu nog vaste klanten over die geen €42,- ex willen betalen als setje maar €5,- kost en voor monteurs met ervaring 5 minuten uurloon erbij!
Alleen is het Lijstje voor mijn met Reuma niet volledig af te werken helaas...
Maar nu een maand later.... denk dat boete wel eens onderweg kan zijn.
Voor €100,- met monteren en balanceren maar als niet nodig.....
vooral als iets niet leverbaar is, enkele jaren terug geen linker koplampen leverbaar.
Ook de Deurvangers, nu rustiger maar als enkele dealers revisie sets bestellen, waren ook enige tijd niet leverbaar, en nu nog vaste klanten over die geen €42,- ex willen betalen als setje maar €5,- kost en voor monteurs met ervaring 5 minuten uurloon erbij!
Alleen is het Lijstje voor mijn met Reuma niet volledig af te werken helaas...
Maar nu een maand later.... denk dat boete wel eens onderweg kan zijn.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
- Spits
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Even over die 2 maanden eerder.... Een voorbeeld en vraag;eekhoorntje schreef: ↑14 jun 2020, 20:58
Je gaat 2 maanden eerder je APK doen.
Het voertuig wordt niet goedgekeurd (afgekeurd dus) en ook als zodanig afgemeld bij de RDW.
Je krijgt het rapport "niet goedgekeurd" mee en de lijst met afkeurpunten.
Nu kan je zeggen; Maakt niet uit, ik heb nu 2 maanden om te repareren......
Maar is dat ook zo?
Immers is de keuring een moment opname, en op dat moment is je voertuig niet conform de minimale veiligheid welke vereist is om aan het verkeer deel te mogen nemen.
Ik denk dat je het voertuig eigenlijk alleen nog, na reparatie, mag besturen om naar het garagebedrijf te rijden voor herkeuring!
Ja, nou niet zo miepen hoor Spits! Ja, inderdaad sorry........
Maar wat nou als je aangereden gaat worden door een voertuig welke eigenlijk nog 2 maanden APK resterend HAD...... maar eerder naar de keuring ging, afgekeurd werd en toch nog lekker bleef doorrijden (met slechte remmen, of erger...) en zo jouw geliefde A2 aan een total-loss helpt (of erger; je lichamelijk in de vernieling helpt...)?
@Nina, Sorry voor het min of meer off-topic, maar dit "2 maanden eerder APK verhaal" is geen vrijbrief om met een ondeugdelijk voertuig te kunnen rondrijden, en komt wel regelmatig als zodanig hier voorbij.
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
- Peter_Maathuis
- Moderator
Ik ga zo vroeg mogelijk op voor de APK - die vroege APK zie ik als veiligheidscheck met reparatie-advies (en dan vooral voor punten die ik zelf niet zo gemakkelijk kan controleren). Als de auto wordt goedgekeurd (en dat gebeurt meestal), prima.
En anders wil ik alleen weten welke punten moeten worden aangepakt. Daar heb ik dan nog 7 weken de tijd voor. Ik probeer te voorkomen dat de auto wordt afgemeld.
Na afkeur + afmelding rijd je strikt genomen met een auto die niet aan de APK-eisen voldoet. Maar als je 7 weken later naar de keuring gaat, reed je de 7 weken voor de keuring met dezelfde auto die niet aan de APK-eisen voldoet, alleen weet je dat nog niet...
Na afkeur + afmelding wijzigt de RDW de APK-datum niet in het systeem en je krijgt geen bekeuring wegens bezit van auto die niet APK gekeurd is...
En natuurlijk rijd ik niet door met een lekke remleiding, maar een knipperlicht wat net iets minder oranje is dan de keurmeester wenst of een ashoes die wat vet verliest, maken de auto niet onmiddellijk een gevaar op de weg...
En anders wil ik alleen weten welke punten moeten worden aangepakt. Daar heb ik dan nog 7 weken de tijd voor. Ik probeer te voorkomen dat de auto wordt afgemeld.
Na afkeur + afmelding rijd je strikt genomen met een auto die niet aan de APK-eisen voldoet. Maar als je 7 weken later naar de keuring gaat, reed je de 7 weken voor de keuring met dezelfde auto die niet aan de APK-eisen voldoet, alleen weet je dat nog niet...
Na afkeur + afmelding wijzigt de RDW de APK-datum niet in het systeem en je krijgt geen bekeuring wegens bezit van auto die niet APK gekeurd is...
En natuurlijk rijd ik niet door met een lekke remleiding, maar een knipperlicht wat net iets minder oranje is dan de keurmeester wenst of een ashoes die wat vet verliest, maken de auto niet onmiddellijk een gevaar op de weg...
- aarmarman
Ik denk dat TS op zoek is naar een "beun de haas" die dat voor een zacht prijsje kan fixen.
even 4 nieuwe banden, wiellagers, ashoes blower ed laten doen bij een vakgarage gaat een fortuin kosten.
even 4 nieuwe banden, wiellagers, ashoes blower ed laten doen bij een vakgarage gaat een fortuin kosten.
Vogels-LPG | Wählscheiben velgen | CC | Audi symphony | Hypercolor LED binnenverlichting | Bilstein B4 | 2e licht kofferbak | Verwarmde spiegels, | Komfortblinker | Nebelscheinwerfer | Lordose | Multibox
- 4$$
Ja dat gaat wel wat centen kosten. Alleen al de verwarmingsventolator met weerstand kost al gauw €150, 4 banden inclusief monteren pakweg €300, wiiserblad €15. Andere zaken zijn me onbekend maar dit is al €465 exclusief montage van enkele onderdelen. Ik vermoed bij elkaar tegen de €1000. En dan bedoel ik bij een gewone universele garage.
Audi A2 1.4 75PK(2001 AUA) | OSS black top | RNS-D navigation plus | Parc Distance Control | Cruise Control | BT | Mistlampen |
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Bij schorsen mag de auto niet meer aan de openbare weg staan, maar moet op eigen terrein worden gezet.Peter_Maathuis schreef: ↑14 jun 2020, 16:43Hadden jij (eekhoorn) en Nina medio mei geen discussie over bij APK afgekeurde (voor)banden? Kennelijk niets uitgekomen en nu zal de APK wel dringen worden.
Schorsen zie ik meer als een mogelijkheid om het onderhoud/reparatie van de 2e/3e auto even uit te stellen/wachten op onderdelen.
Schorsen van de 1e/enige auto betekent dat je moet gaan fietsen/OV/auto huren/lenen.
1000 Euro aan reparatie/onderhoud betekent voor veel auto's tussen de15/20 jaar oud een economisch total loss,
vooral ook omdat een groot deel van de reparatiekosten uit arbeid bestaat.
Aan de andere kant kun je je afvragen of je voor 1000 Euro (meer) wel een auto kunt kopen waarmee je weer een
aantal jaren vooruitkunt.
Je moet dan wel weten wat de toestand van de rest van de auto is,
(oftewel wat zit er (op termijn) nog meer aan te komen aan onderhoud/reparaties).
- eekhoorntje
De Kosten?
4x goedkope chinese banden €35,- + montage€15,-is x4 €200,-
Ik bood goede banden aan, €100,- en montage al €60,- dus €40 netto...
Komt nog wel plons benzine bij 2x80 km = €16,-
En de rest onderdelen, materiaal €100,- online met 2 weken levertijd + DHZ of...
€200,- plaatselijke leveranciers en nog montage erbij.
Dat je totaal op €200,- materialen zit en €800,- arbeidsloon, dan is DHZ garage in Hilversum
een leuk alternatief mits je het zelf kunt of handig mannetje hebt.
Maar wat kost een Lease Citigo? €199,- per maand = € 2389,- per jaar dus ook €1389,- duurder dan alleen maar onderhoud.
In de eerste 5 jaren maar 1x APK , maar ook grote beurt nodig €200,-
Dan kom je toch op €1600,- per jaar en dan de meerprijs van AR gedeelte van je verzekering?
Dat je van grote beurt €200,- naar €1000,- gaat, maar geen AR premie of afschrijving nihil.
Kijk eens wat een 30 jaren of oudere kever nu kost?
Meer dan de ooit nieuwprijzen en die stijgen in waarde.
Als je die waarde stijging binnen 10 jaren verrekende zal deze uiteindelijk toch erg voordelig worden.
Zelfs voor mensen die alles in betaalbare garage laten doen.
Op dit forum zitten vele met meerdere A2's en de eerste is was meestal boven de €5000,-
Nu kopen ze 2e voor minder dan €2000,- en die €3000 mogen ze in achterstallig onderhoud steken.
Als je voor €150,- onderdelen per jaar en alles zelf doen of €750,- per jaar gemiddeld aan onderhoud kwijt bent? DHZers verdienen dan €600,- aan hun hobby.
Alleen als je de Garage ook onderdelen laat komen is het geen €150 maar €300 voor dezelfde dag geleverde service en kom je op €150 om €900,- gemiddelde per jaar!
Een Classic Car is voor mensen die bereid zijn te betalen aan een A2 Dokter of erg veel zelf doen.
En rubber aandrijfas, ik weet dat SKF Rubber nu €12,- kost en complete Homokineet €26,- maar als deze al lek is en er vuil in kan zitten, zou ik niet voor nieuwe rubber gaan en voor zekerheid gaan.
Voor montage rubber is tang nodig voor , heb ik niet en de plak rubbers met naad, heb
er vele op de sloop gezien die niet goed gelijmde en eerder op de naad open gaan.
Dan is de duurdere klik rubbers met naad zo duur dat complete Homokineet monteren voordeliger is....
Net als ik iedereen adviseerde; Preventief de Stuur en Fusee kogels alle 4 elke 8 jaren nieuwe rubberen hoesje geven van €1,38 bij Brezan dus minder dan €6,- en 1 kogel is al duurder en je bespaarde uitlijnen!
Reken nu zelf maar eens uit als je 4 jaren lang te laat bent en wacht tot ze kapot zijn!
4x Kogel + 4x montage +4x uitlijnen = € gratis laptop!
Met de kans dat de banden ook nog scheef slijten en je zit op gratis Apple....Uh...!
4x goedkope chinese banden €35,- + montage€15,-is x4 €200,-
Ik bood goede banden aan, €100,- en montage al €60,- dus €40 netto...
Komt nog wel plons benzine bij 2x80 km = €16,-
En de rest onderdelen, materiaal €100,- online met 2 weken levertijd + DHZ of...
€200,- plaatselijke leveranciers en nog montage erbij.
Dat je totaal op €200,- materialen zit en €800,- arbeidsloon, dan is DHZ garage in Hilversum
een leuk alternatief mits je het zelf kunt of handig mannetje hebt.
Maar wat kost een Lease Citigo? €199,- per maand = € 2389,- per jaar dus ook €1389,- duurder dan alleen maar onderhoud.
In de eerste 5 jaren maar 1x APK , maar ook grote beurt nodig €200,-
Dan kom je toch op €1600,- per jaar en dan de meerprijs van AR gedeelte van je verzekering?
Dat je van grote beurt €200,- naar €1000,- gaat, maar geen AR premie of afschrijving nihil.
Kijk eens wat een 30 jaren of oudere kever nu kost?
Meer dan de ooit nieuwprijzen en die stijgen in waarde.
Als je die waarde stijging binnen 10 jaren verrekende zal deze uiteindelijk toch erg voordelig worden.
Zelfs voor mensen die alles in betaalbare garage laten doen.
Op dit forum zitten vele met meerdere A2's en de eerste is was meestal boven de €5000,-
Nu kopen ze 2e voor minder dan €2000,- en die €3000 mogen ze in achterstallig onderhoud steken.
Als je voor €150,- onderdelen per jaar en alles zelf doen of €750,- per jaar gemiddeld aan onderhoud kwijt bent? DHZers verdienen dan €600,- aan hun hobby.
Alleen als je de Garage ook onderdelen laat komen is het geen €150 maar €300 voor dezelfde dag geleverde service en kom je op €150 om €900,- gemiddelde per jaar!
Een Classic Car is voor mensen die bereid zijn te betalen aan een A2 Dokter of erg veel zelf doen.
En rubber aandrijfas, ik weet dat SKF Rubber nu €12,- kost en complete Homokineet €26,- maar als deze al lek is en er vuil in kan zitten, zou ik niet voor nieuwe rubber gaan en voor zekerheid gaan.
Voor montage rubber is tang nodig voor , heb ik niet en de plak rubbers met naad, heb
er vele op de sloop gezien die niet goed gelijmde en eerder op de naad open gaan.
Dan is de duurdere klik rubbers met naad zo duur dat complete Homokineet monteren voordeliger is....
Net als ik iedereen adviseerde; Preventief de Stuur en Fusee kogels alle 4 elke 8 jaren nieuwe rubberen hoesje geven van €1,38 bij Brezan dus minder dan €6,- en 1 kogel is al duurder en je bespaarde uitlijnen!
Reken nu zelf maar eens uit als je 4 jaren lang te laat bent en wacht tot ze kapot zijn!
4x Kogel + 4x montage +4x uitlijnen = € gratis laptop!
Met de kans dat de banden ook nog scheef slijten en je zit op gratis Apple....Uh...!