ik heb vandaag de map sensor gewisseld maar dat heeft niet geholpen

Dit is geen 16 kleppen probleem maar een audi probleem, Elk ander willekeurig 1.4 trek 10 keer beter van onder uit .Peter_Audi_A2 schreef: ↑11 sep 2020, 22:30Waar ik in het begin aan moest wennen bij de A2, is/was het gebrek aan trekkracht bij een laag toerental.
Bij het wegrijden de koppeling op laten komen zonder gas bij te geven kan wel, maar je merkt dat de motor "doodslaat".
Hij reageert dan in eerste instantie niet op het (verder) intrappen van het gaspedaal en komt met moeite op toeren.
Heb van de garage begrepen dat dit een typische 16 klepper eigenschap is, die vooral bij een kleine cylinderinhoud merkbaar is. De trekkracht zit
hoog in het toerenbereik, betekent dus dat je voordat je de koppeling op laat komen gas moet geven om (vlot) op te trekken.
Vereist enige handigheid/ervaring maar dan gaat het wel beter.
Er is kort nadat ik de auto heb gekocht 8 jaar terug een software update uitgevoerd. Het wegrijden/optrekken is wel iets beter geworden, maar helemaal weg is het nog steeds niet.
Vind het een van de (kleine) nadelen van de 1.4 16V benzine.
@HansJan an, ik zou de Topictitel wat duidelijker maken: Motor 1.4 16V AUA pakt slecht op [benzine]
Probleem speelt niet alleen bij Audi, motor werd door het hele concern gebruikt.audiJan schreef: ↑17 sep 2020, 09:21Dit is geen 16 kleppen probleem maar een audi probleem, Elk ander willekeurig 1.4 trek 10 keer beter van onder uit .Peter_Audi_A2 schreef: ↑11 sep 2020, 22:30Waar ik in het begin aan moest wennen bij de A2, is/was het gebrek aan trekkracht bij een laag toerental.
Bij het wegrijden de koppeling op laten komen zonder gas bij te geven kan wel, maar je merkt dat de motor "doodslaat".
Hij reageert dan in eerste instantie niet op het (verder) intrappen van het gaspedaal en komt met moeite op toeren.
Heb van de garage begrepen dat dit een typische 16 klepper eigenschap is, die vooral bij een kleine cylinderinhoud merkbaar is. De trekkracht zit
hoog in het toerenbereik, betekent dus dat je voordat je de koppeling op laat komen gas moet geven om (vlot) op te trekken.
Vereist enige handigheid/ervaring maar dan gaat het wel beter.
Er is kort nadat ik de auto heb gekocht 8 jaar terug een software update uitgevoerd. Het wegrijden/optrekken is wel iets beter geworden, maar helemaal weg is het nog steeds niet.
Vind het een van de (kleine) nadelen van de 1.4 16V benzine.
@HansJan an, ik zou de Topictitel wat duidelijker maken: Motor 1.4 16V AUA pakt slecht op [benzine]
Vooral warm is al helemaal een drama .
Software kan niet iets oplossen wat hardwarematig zo gemaakt is, en dat is het cylinderkop ontwerp met dito slagverhouding van deze motor.