Dimlichtlamp kapot
Moderator edit: onderwerp aangehangen bij bestaand onderwerp. Graag de zoekfunctie gebruiken.
Inderdaad is het uitbouwen van de koplampen veruit de handigste manier, heb het vorige week zelf ook mogen ervaren. Lijkt omslachtig maar geeft juist de benodigde ruimte. Inderdaad is er dan een Torx T30 bit nodig, die was bij Praxis alleen verkrijgbaar samen met nog 31 andere bits voor nog geen 7 euro.
Inderdaad is het uitbouwen van de koplampen veruit de handigste manier, heb het vorige week zelf ook mogen ervaren. Lijkt omslachtig maar geeft juist de benodigde ruimte. Inderdaad is er dan een Torx T30 bit nodig, die was bij Praxis alleen verkrijgbaar samen met nog 31 andere bits voor nog geen 7 euro.
- duitse degelijkheid
[quote="Romulus"]Moderator edit: onderwerp aangehangen bij bestaand onderwerp. Graag de zoekfunctie gebruiken.
Inderdaad is het uitbouwen van de koplampen veruit de handigste manier, heb het vorige week zelf ook mogen ervaren. Lijkt omslachtig maar geeft juist de benodigde ruimte. Inderdaad is er dan een Torx T30 bit nodig, die was bij Praxis alleen verkrijgbaar samen met nog 31 andere bits voor nog geen 7 euro.[/quote]
I agree ! ....gelijk allebei de lampen vervangen.
Dankzij dit forum ben ik er al met al toch weer snel doorheen geloodst !!
Kan ik Maandagochtend weer '' verlicht '' naar mijn werk
Allemaal bedankt...en een goeie jaarwisseling
Ook voor 2012 geldt......
Inderdaad is het uitbouwen van de koplampen veruit de handigste manier, heb het vorige week zelf ook mogen ervaren. Lijkt omslachtig maar geeft juist de benodigde ruimte. Inderdaad is er dan een Torx T30 bit nodig, die was bij Praxis alleen verkrijgbaar samen met nog 31 andere bits voor nog geen 7 euro.[/quote]
I agree ! ....gelijk allebei de lampen vervangen.
Dankzij dit forum ben ik er al met al toch weer snel doorheen geloodst !!
Kan ik Maandagochtend weer '' verlicht '' naar mijn werk
Allemaal bedankt...en een goeie jaarwisseling
Ook voor 2012 geldt......
[quote="audietje"][quote="Romulus"]Welkom terug van vakantie, Sjors!
[quote="j.hoeben1"]Ik dus naar mijn dorps garage maar die zijn wegens de kermis gesloten :evil: .[/quote]Dat is wat ik noem een dorpsgarage! :mrgreen:
Kijk eens of je eruit komt met het Wiki: http://www.a2-freun.de/wiki/index.php/S ... ustauschen[/quote]
Heb de info van Romulus maar ff afgedrukt.
Zal in dashboardkastje bewaren voor het geval dat lamp verwisseld moet worden.
groet
audietje[/quote]
Info kwam goed van pas. 31 dec 2011/ 1 januari 2012: linkerkoplamp kapot. (dimlicht)
Alhoewel het een fluitje van een cent lijkt heb ik me er maar niet aan gewaagd.
Als ik de techneut uithang worden het meestal mr. Bean achtige taferelen.
heb gelukkig een handige schoonzoon.
Heb wel zelf nieuw lampje gekocht bij Shellstation. (gelijk maar 2 stuks)
Met behulp van de van de info van forum/romulus koplampunit uitgebouwd en gelijk ook maar het rechterexemplaar. Bijna donker en behoorlijke regen beide units mee naar binnen genomen en aldaar de gloeilampen verwisseld. De hele boel weer mee naar buiten. Alles een beetje drooggewreven en in een mum van tijd zaten beide units op hun plek. alle lampen even gecheckt: Alles weer als nieuw !
Schoonzoon wees me nog op een pijpje dat haaks op de achterzijde van de units gemonteerd zit. Die zijn voor het afvoeren van condens. Kennelijk is er bij de latere modellen van de A2 daar toch een modificatie doorgevoerd. Heb dan ook nog nooit last gehad van condens en het boren van gaatjes zal dus (hopenlijk) niet nodig zijn. Heb paar foto's bijgevoegd waaronder een van mijn "blinde" A2.
Het forum/de forumleden hebben wederom hun nut bewezen ! En Steef ook !
groeten en alle goeds voor 2012
Audietje (Hans)
[quote="j.hoeben1"]Ik dus naar mijn dorps garage maar die zijn wegens de kermis gesloten :evil: .[/quote]Dat is wat ik noem een dorpsgarage! :mrgreen:
Kijk eens of je eruit komt met het Wiki: http://www.a2-freun.de/wiki/index.php/S ... ustauschen[/quote]
Heb de info van Romulus maar ff afgedrukt.
Zal in dashboardkastje bewaren voor het geval dat lamp verwisseld moet worden.
groet
audietje[/quote]
Info kwam goed van pas. 31 dec 2011/ 1 januari 2012: linkerkoplamp kapot. (dimlicht)
Alhoewel het een fluitje van een cent lijkt heb ik me er maar niet aan gewaagd.
Als ik de techneut uithang worden het meestal mr. Bean achtige taferelen.
heb gelukkig een handige schoonzoon.
Heb wel zelf nieuw lampje gekocht bij Shellstation. (gelijk maar 2 stuks)
Met behulp van de van de info van forum/romulus koplampunit uitgebouwd en gelijk ook maar het rechterexemplaar. Bijna donker en behoorlijke regen beide units mee naar binnen genomen en aldaar de gloeilampen verwisseld. De hele boel weer mee naar buiten. Alles een beetje drooggewreven en in een mum van tijd zaten beide units op hun plek. alle lampen even gecheckt: Alles weer als nieuw !
Schoonzoon wees me nog op een pijpje dat haaks op de achterzijde van de units gemonteerd zit. Die zijn voor het afvoeren van condens. Kennelijk is er bij de latere modellen van de A2 daar toch een modificatie doorgevoerd. Heb dan ook nog nooit last gehad van condens en het boren van gaatjes zal dus (hopenlijk) niet nodig zijn. Heb paar foto's bijgevoegd waaronder een van mijn "blinde" A2.
Het forum/de forumleden hebben wederom hun nut bewezen ! En Steef ook !
groeten en alle goeds voor 2012
Audietje (Hans)