Kan/Kon je de A2 nog wel met deze plastic sleutel starten?Exdivie schreef: ↑10 nov 2021, 14:32Hoe ziet die sleutel eruit? Zoiets als dit: https://hm-electronics.nl/nl/product/3, ... d-hu66-024?
Klopt!, zo'n sleutel is het. vlgs mij gewoon een plastic sleuteltje. Ik heb er inderdaad een label aanhangen maar dat zal dan het sleutelnummer zijn. Ik heb hem zo niet bij de hand maar ik zal er een foto van posten
Audi A2 start niet meer
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
- Spinazie
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Om bij het begin te beginnen, zijn alle andere zaken uitgesloten? Voor ontbranding heb je benzine, een vonk en compressie nodig, weet je of deze zaken in orde zijn? En is de auto nog uitgelezen op foutcodes?
Ik weet niet van een losse startonderbreker, grote kans dat ie zoals al genoemd in het tellerpaneel zit.
Is het niet het simpelste om de gehele set van tellerhuis, ecu, contactslot en sleutels in een keer te vervangen?
- kobus1978
- Audi A2 cluborganisatie
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Sorry, kan het niet laten.
Ik zou er helemaal niets aan doen gezien de huidige brandstofprijzen!
Ik zou er helemaal niets aan doen gezien de huidige brandstofprijzen!

De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
- toutdroit
- Audi A2 clublid
Zei de November tourtocht organisator

In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
In Gabon: Was Musso sports 4x4 2006, nu Toyota Raf 4 hybrid inclusief owners manual van 220 paginas (help!) ; Korando 4x4 2005
In Gabon: Was Musso sports 4x4 2006, nu Toyota Raf 4 hybrid inclusief owners manual van 220 paginas (help!) ; Korando 4x4 2005
- Exdivie
Ja daar kon ik gewoon mee startenPeter_Audi_A2 schreef: ↑10 nov 2021, 15:59Kan/Kon je de A2 nog wel met deze plastic sleutel starten?Exdivie schreef: ↑10 nov 2021, 14:32Hoe ziet die sleutel eruit? Zoiets als dit: https://hm-electronics.nl/nl/product/3, ... d-hu66-024?
Klopt!, zo'n sleutel is het. vlgs mij gewoon een plastic sleuteltje. Ik heb er inderdaad een label aanhangen maar dat zal dan het sleutelnummer zijn. Ik heb hem zo niet bij de hand maar ik zal er een foto van posten

- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Dus de gewone sleutel werkt niet, de plastic sleutel werkt wel.Exdivie schreef: ↑10 nov 2021, 21:49Ja daar kon ik gewoon mee startenPeter_Audi_A2 schreef: ↑10 nov 2021, 15:59Kan/Kon je de A2 nog wel met deze plastic sleutel starten?Exdivie schreef: ↑10 nov 2021, 14:32Hoe ziet die sleutel eruit? Zoiets als dit: https://hm-electronics.nl/nl/product/3, ... d-hu66-024?
Klopt!, zo'n sleutel is het. vlgs mij gewoon een plastic sleuteltje. Ik heb er inderdaad een label aanhangen maar dat zal dan het sleutelnummer zijn. Ik heb hem zo niet bij de hand maar ik zal er een foto van posten![]()
Dan zou het dus aan de transponder van de gewone sleutel kunnen liggen ...
- Exdivie
Moderator edit: niet de direct voorafgaande post quoten
Oei, nu begrijpen we elkaar verkeerd....
Voordat de storing was opgetreden kon ik inderdaad met deze plastic sleutel starten. M.i. zat hier geen transponder in dus ik begrijp nu eigenlijk niet waarom de auto niet wil starten (was startonderbreker dan al uit geprogrammeerd?)
Met deze storing wil de auto ook met deze plastic sleutel niet meer starten.
Ik kom er steeds richting een defect instrumenten paneel
Oei, nu begrijpen we elkaar verkeerd....
Voordat de storing was opgetreden kon ik inderdaad met deze plastic sleutel starten. M.i. zat hier geen transponder in dus ik begrijp nu eigenlijk niet waarom de auto niet wil starten (was startonderbreker dan al uit geprogrammeerd?)
Met deze storing wil de auto ook met deze plastic sleutel niet meer starten.
Ik kom er steeds richting een defect instrumenten paneel
- Exdivie
Update...
ACtronics stuurt de spullen terug.
Ik heb een nieuw instrumentenpaneel gereserveerd, kan ik vandaag nog ophalen. Heb inmiddels contact gehad met Morris, die kan en wil me snel helpen de electronica op elkaar af te stemmen dus met een beetje geluk dit weekeinde weer een draaiende motor...
Wordt vervolgd.
ACtronics stuurt de spullen terug.
Ik heb een nieuw instrumentenpaneel gereserveerd, kan ik vandaag nog ophalen. Heb inmiddels contact gehad met Morris, die kan en wil me snel helpen de electronica op elkaar af te stemmen dus met een beetje geluk dit weekeinde weer een draaiende motor...
Wordt vervolgd.
- TJT
Ben heel benieuwd naar het resultaat, aangezien mijn ouders een A2 hebben met een vergelijkbaar probleem dat ook nog niet is opgelost.
Ook ik verdenk het instrumentenpaneel, maar mogelijk ook de massa van climatronic.
Bij uitlezen van clima kwam naar voren dat er kortsluiting op de massa is.
Als jij je A2 op contact zet, gaat dan de climatronic wel aan?
Ook ik verdenk het instrumentenpaneel, maar mogelijk ook de massa van climatronic.
Bij uitlezen van clima kwam naar voren dat er kortsluiting op de massa is.
Als jij je A2 op contact zet, gaat dan de climatronic wel aan?