1.4 Benzine start niet goed
- rolf
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Geheel in de Noorse traditie zal ik een hijswerktuig van hout fabriceren. B)
Kan het mischien wel aan 2 dakspanten van de garage ophangen, zoveel gewicht zal het toch niet wezen wat er omhoog gehouden moet worden??
Kan het mischien wel aan 2 dakspanten van de garage ophangen, zoveel gewicht zal het toch niet wezen wat er omhoog gehouden moet worden??
- rolf
<a rel="nofollow" target="_blank">Ron47</a> schreef:
Ik zou mn bougiegaten afdekken. Als er iets in de cylinders valt....
Cilinderkop moet er toch af........... maar er ligt nu een oude lap overheen. :3
Rolf, ik had laatst ook het lopen op 3 cilinders en motormanagement lampje dat knipperde. Uitgelezen: misfire op cilinder 4. Na vervanging van de bougies (had jij al gedaan) en de vier bougiekabels (!) is het over. Dus wellicht ook de bougiekabels vervangen?
- rolf
Dit is een BBY motor met zijn eigen bobine per bougie, geen bougie kabels dus.
Modules heb ik onderling al verwisseld met hetzelfde resultaat.
Maar met 2 cilinders met een compressie van 6.5 tot 7 gaan ook bougiekabels niet helpen.......
Hier is mechanisch iets goed mis.
Hoop op een doorgeslagen koppakking tussen 3 en 4, dat is maar een dun randje en precies de 2 cilinders met een lage compressie.
Modules heb ik onderling al verwisseld met hetzelfde resultaat.
Maar met 2 cilinders met een compressie van 6.5 tot 7 gaan ook bougiekabels niet helpen.......
Hier is mechanisch iets goed mis.
Hoop op een doorgeslagen koppakking tussen 3 en 4, dat is maar een dun randje en precies de 2 cilinders met een lage compressie.
- Audi_gekkie
Is die kop zo zwaar?rolf schreef:
Zat het nog eens te bekijken, maar ophangen Is niet handig als de kop eraf moet............Dus ga er maar een stapeltje hout onderzetten.
Ik heb vroeger zelf ook een kop vervangen van mijn Opel Ascona.
We hebben toen met twee man de kopwissel gedaan.
Er zijn toch wel een paar potige Noormannen die kunnen tillen?
- luukske
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Is die kop zo zwaar?Audi_gekkie schreef:
<blockquote class="Quote">
<div class="QuoteAuthor">rolf schreef:
Zat het nog eens te bekijken, maar ophangen Is niet handig als de kop eraf moet............Dus ga er maar een stapeltje hout onderzetten.
Ik heb vroeger zelf ook een kop vervangen van mijn Opel Ascona.
We hebben toen met twee man de kopwissel gedaan.
Er zijn toch wel een paar potige Noormannen die kunnen tillen?
</div>
</blockquote>
ik denk dat hij bedoelt dat er tijdens het werken steeds een balk is waar je onderdoor moet werken.
Met een bokje heb je boven alles vrij om te sleutelen. Bovendien kun je makkelijk je blok laten zakken en omhoog doen als er een krik of iets onderstaat.