1.4 Benzine start niet goed

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

06 jul 2016, 19:49 0 x

Omdat de motor constructie qua koelslangen daar blijkbaar niet geschikt voor is om een direct contact warmte element te plaatsen.
DEFA heeft die simpelweg niet in het assortiment.
Nu is het voor benzine motoren minder moeilijk om te starten als het erg koud is, dus dan is de noodzaak minder aanwezig.
In beide auto's zit precies hetzelfde, op de motorwarmer na dan.
Pocoloco

06 jul 2016, 22:17 0 x

Dit stukje gevonden op de duitse site en vertaald

In het forum al enkele topics daar omgaan met het onderwerp van de FSI-motoren reinigen met de BEDI apparaat, maar ik doe het niet een kwestie van hoe dit te reinigen zelf uit te voeren.

Het gaat om de reiniging van de motor, meer bepaald de volgende delen van de motor:
 - Inlaat en uitlaat poorten van de cilinderkop en de inname paden of lading luchtroutes
 - Reiniging van de verbrandingskamer
 - Reiniging van de inlaat- en uitlaatkleppen
 - injector
 - Throttle, Drosselklappenflansch
 - Uitlaatgasrecirculatie
 - Het reinigen van de zuigerveren

In principe deze zuivering kan worden uitgevoerd bij benzine en in diesels uitgevoerd, uitlopers en turbomotoren, het inlaatspruitstuk of directe inspuiting. De meeste van deze schoonmaak voordeel Direkteinspritzermotoren.

De 1.6 FSI is te wijten worden gelaagd principe een hoge uitlaatgasrecirculatie tarief, die sterk bijdraagt ​​aan de vervuiling van de lucht-inductie (zie foto in bijlage). Bovendien gebeurt het vaak dat de injector cokesvorming, deze rechtstreeks te injecteren in de verbrandingskamer en worden derhalve blootgesteld aan de uitlaatgassen direct van de verbranding. Deze verontreinigingen leiden tot vermogensverlies, de toegenomen consumptie en in het ergste geval ontstekingsfouten op één of meer cilinders. Dit probleem beïnvloedt alle Direkteinspritzermotoren bij VW, BMW, Mercedes en andere fabrikanten.

Voorbeeldfoto's beschikbaar op het internet, mogelijk hier in het forum of expliciet hier u hier2, hier3 en hier4 (beelden van de inlaat () - kanalen van de A2 1.6FSI vanaf 2002 ongeveer 120.000).

De 1,4 TDI is niet zo kwetsbaar FSI, hoewel hij ook spuit rechtstreeks in de verbrandingskamer. Het komt minder vaak voor dat er iets zo smerig dat het problemen veroorzaakt. Om dit, sommige mensen slecht enkele 2T extra olie te voorkomen in de dieseltank. Een zoektocht zal meer input geven. De meeste van TDI alleen vuile zo sterk tijdens het rijden geen Dino diesel, maar biodiesel of misschien zelfs plantaardige olie / brandstoffen. Aangezien ik het reinigen van de TDI ook nog niet gedaan, ga ik hieronder, maar alleen op de 1.6FSI.

https://www.youtube.com/watch?v=5luyB6BqMD4

werkwijze wordt hier beschreven.
https://a2-freun.de/forum/showthread.php?t=52989
Audi_gekkie

06 jul 2016, 22:27 0 x

Informatief!
Vertaling Google sucks.
rolf

07 jul 2016, 07:54 0 x

Is inderdaad een nadeel van FSI motoren, met name in het inlaat traject vervuilen de inlaatkleppen en inlaatspruitstuk buitensporig door het gebrek aan de reinigende werking van langsstromende benzine dampen.
Daar heeft de 1.4 motor geen last van, inlaat traject is niet vervuilt.
rolf

14 jul 2016, 14:39 0 x

Vandaag de kop naar het revisie bedrijf gebracht, is volgende week klaar.
Ben benieuwd.............
Was afgelopen weekend met m'n zoon in de UK, Duxford airshow, the flying legends, was geweldig als die brullende motoren van die WW2 vliegtuigen en gelijk maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat pakking werk in te kopen.
Scheelt mij weer een berg munten..........
Dus volgende week hopelijk weer starten met "montage" ipv demontage. <span>:mrgreen: </span>
rolf

18 jul 2016, 12:16 0 x

Die bespaarde munten gaan er weer net zo hard uit.........
Ben net gebeld door het revisie bedrijf, alle uitlaatkleppen zijn beschadigd en de klepgeleiders hebben te veel speling.
Boel Is veel te heet geweest, vraag mij niet hoe dit kan.
Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar flink zijn best gedaan de eerste 75000km en ben ik 25000km verder de pineut.
Zou niet weten hoe dat ding in mijn tijd ooit te heet geweest moet zijn met al die max. 80km wegen hier.
Het slechtste senario valt mij weer ten deel.

Ikke niet blij.......Maar goed, straks ff slikken bij het pinnen en de boel weer in elkaar schroeven.

Iemand een idee wat de oorzaak hier van kan zijn?
Audi_gekkie

21 jul 2016, 03:32 0 x

Dat is flink balen Rolf :/
Ik vermoed dat de vorige eigenaar met te weinig olie of koelvloeistof heeft gereden?

Het is momenteel rustig op dit forum vanwege vakantie. Het ligt niet aan dit onderwerp dat er weinig gereageerd wordt.
AudiFanSedert1971
Audi A2 clublid

21 jul 2016, 06:58 0 x

Jammer je dit overkomt.
Kan het zijn de wagen geschiedenis km stand gewoon niet klopt?

Onze wagen iook BBY nmiddels 272.000 gereden heeft niet eens zulke toestanden heeft meegemaakt.

Dan hierdoor de conclussie van overhitting was gemaakt aan de hand van klepgelijders versleten waren.en had je dan verbrande kleppen?

Was dan de uitlaasgassen dan al die tijd km stand gereden dan zo afwijkend ?
Dat is raar..

Dan zou je dit toch moeten merken als hij te arm zou staan.
De verstuivers zou dan al die tijd te weinig opbrengst gestaan hebben je dit toch moet merkrn van vermogenverlies dus inhouden bij ootrekken of sccelereren.

Zo op afstsnd is dit niet te verklaren. Maar wieweet kooo9 dit wel eens zo'n geval in werkplaats is tegengekomen?

Lijkt mij de timing (tandje versprongen) toch een tijd niet goed gestaan te hebben en hiermee is doorgereden.

Of geen goede smering van de kwaliteit olie of oliedruk de kleppen niet helemaal open gingen ?

Nu installatie de uitlaatgasmeting controlleren en tijdensrijden de temp in de gaten houden met diagnose apparaat logfile .

Succes

Rolf
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :blush: 522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
rolf

21 jul 2016, 10:14 0 x

De oorzaak: Tja, vertel het me maar.

Toen we de auto kochten met 75k heb ik bij de dealer de hele distributie laten vernieuwen omdat die er al ruim 8 jaar omheen lag, mag toch aannemen dat dat goed gebeurt is.
Na de wissel heb ik ook niets vreemds gemerkt qua motorloop, dat kwam later pas en nu met de demontage van de cilinderkop heb ik ook niet waar kunnen nemen dat de timing niet in orde was.
Denk dat de schade daarvoor al veroorzaakt was en ik gewoon vette pech heb dat het pas in mijn tijd naar boven is gekomen.
Vrees dat het een kwestie van even tanden op elkaar, even slikken bij de presentatie van de revisie rekening en weer doorgaan.
Kan er nu toch niets meer aan veranderen en hoop dat ik straks eindelijk een A2 heb die het doet zoals het hoort.
rolf

21 jul 2016, 10:25 0 x

Qua timing: Zo trof ik de boel aan voor demontage.
Het nokkenas blokeringstool zat op dat moment gemonteerd.
De "schuine" tand moet gelijk staan aan het puntje, weet niet hoe nauw dat komt maar hij staat niet helemaal "perfect"
Zeg het maar.Afbeelding
Plaats reactie