Wiellagers vervangen

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Spits
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

16 okt 2018, 10:35 0 x

Peter_Audi_A2 schreef:
16 okt 2018, 10:12
Spits schreef:
16 okt 2018, 09:35
Bestel ik nu nooit meer wat daar? Neuh, integendeel, maar ik laat ze wel weten dat ze iets meer klantvriendelijkheid mogen tonen naar (vaste)klanten toe! Ze zullen ook wel moeten want aanbieders zijn er zat, voor je het weet zit je klant ergens anders (waar je alleen kan hopen dat het daar beter is).
Overigens gaat onderdelen bestellen via het net vaker wel goed dan niet, maar misschien is dat een persoonlijke ervaring.

Cheers, Menno
Wellicht is dat het probleem. Er is veel (prijs)concurrentie op dit gebied.

Wat is als leverancier zijnde dan de beste optie: concurreren op prijs, bezuinigen op de aftersales/technische onderteuning en accepteren dat het af en toe een keer verkeerd
gaat bij een afwijkend/exotisch onderdeel?
Of een goede prijs rekenen voor een goede aftersales/ondersteuning en vervolgens niets verkopen omdat je te duur bent?
Daar heb je een .

Aftersales en ondersteuning zal je sowieso moeten doen. Nu heb ik daar totaal nul verstand van, maar hoeveel zou het meer kosten iets netjes af te handelen? Bedoel, degene die op dat toetsenboard loopt te rammelen kan het toch ook met respect en begrip afdoen?
Maar misschien moeten die daar dan weer een training in krijgen............ en dat kost dan inderdaad weer geld!
Ik weet het ook niet...... bij mijn werkgever zijn er managers die onder hun mail Mvgr, vr.gr etc. zetten....... hoeveel moeite kost het nou om "Met vriendelijke groet" af te sluiten? Ik ben een simpele monteur, maar het staat zoveel netter en beter, dat kunnen ze toch zelf ook zien, en dat wil je zelf toch ook? Het zit allemaal in het detail, als daarvoor betaalt moet worden; So be it, maar wat is dat waard en mag dat dan kosten? Wordt een aandrijfas daar 5, 10, of 25 Euro duurder van?

@Peter_Audi_A2 , overigens is bovenstaande niet aanvallend naar jou toe bedoeld, mocht dit zo overkomen!
Laatst gewijzigd door Spits op 16 okt 2018, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

16 okt 2018, 10:42 0 x

Autodoc heeft wel 5 of meer websites met een andere naam maar het is de zelfde firma. ("autodeler" bijvoorbeeld)
Het gaat goed zolang het simpele dingen betreft, stuiten ze op een probleem zoals ik nu heb dan kunnen ze plotseling niet meer zelf denken.
Zelfs degene die mij belde van de afdeling speciale gevallen bleef in eerste instantie beweren dat dit de juiste aandijfas voor mijn A2 was.
Ze lezen je aangedragen bewijsstukken van notabene de fabrikant niet eens, staat zwart op wit dat ze geen passende aandrijfas hebben voor een A2 1.4 benzine.
Kon ik dat verhaal nog een keer gaan vertellen.............moest eerst een beetje boos worden voor hij eindelijk wilde luisteren.
Het staat zo op hun scherm dat het de goede is, dat de data misschien wel eens fout zou kunnen zijn komt niet in ze op, zelfs als je de reactie van de fabrikant onder de neus wrijft.
Die arrogantie stuit mij nog het meest tegen de borst, of je 1 of andere debiel bent.
rolf

16 okt 2018, 10:48 2 x

eekhoorntje schreef:
16 okt 2018, 10:32
Neem een losse Homo en je word niet genaaid door Mister Auto of Autodoc, die waren alle in 1x goed en binnen week binnen, afhankelijk reclame en vraag wie het wil zowel de merkloze als SKF perfect passende.....

De bak zijde is ook te vervangen maar indien spelingsvrij doe ik er alleen nieuw vet en rubber op, goedkoper en makkelijker.

De Homokineet aan de wielzijde is Links & Rechts hetzelfde en de bezorger heeft minder KG te tillen!
De goedkope merkloze zooi kost maar 1/10 van wat Rolf voor complete as betaalde en met rubbers bakzijde en vet kom je op 1/8 van de Rolf prijs en is 1 artikel schrijven voldoende en geen ?? pagina's vol.

En waarom zou een Milieu freak in Hybride & Full Electric rijdende een complete as weg pleuren en recyclen als een losse Homo altijd past en goedkoper is?

Ja, Ik spoor niet , en het bewijs hiervoor zijn nu de vele A2's die de parkeerruimte in de buurt verpesten!
Inderdaad, je spoort niet, en ik zou het waarderen als je je verder van commentaar in dit topic onthoud.
Deze "Milieu freak in Hybride & Full Electric rijdende" A2 bezitter zit niet op die geweldige adviezen van jou te wachten.
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

16 okt 2018, 13:05 1 x

@Spits, wees niet bang. Ik voel me niet zo snel aangevallen. Als je als werknemer in een bedrijf wordt afgerekend over de kwantiteit van de onderdelenverkoop in plaats van op de kwaliteit, werk je dit soort gedrag in de hand.

Ik ga er maar van uit dat de mensen zelf wel anders zouden willen, maar door de (werk)omstandigheden worden gedwongen tot dit soort gedrag.

Voor klachten moet je dan eigenlijk bij het management zijn, maar die zitten meestal goed verborgen in hun ivoren toren ...
rolf

16 okt 2018, 16:30 1 x

Dat is zeker waar, de mensen bij de klantenservice hebben eigenlijk geen technisch inhoudelijke kennis, die nemen je melding aan en sturen die naar de technische afdeling.
Daar is ook een hevig gebrek aan technische kennis heb ik gemerkt overigens.
Als die het niet weten sturen die het weer door naar een stapje hoger, en die begrijpen er ook helemaal niets van zodra het iets moeilijker wordt..........
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

16 okt 2018, 17:17 0 x

Het probleem ontstaat met het nieuwste Bosch Olie filter.
Met zelfde bestel nummer nu zonder 6 kant erop!

Past perfect en gewoon handvast aandraaien gaat prima....
Maar volgende jaar een nieuwe en ik kan dop 30 er niet op krijgen en de klem is te weinig ruimte.

Mijn ervaring is dat je alles 2x moet uitleggen voor je papier kreeg van hoe terug te sturen.
En dan betalen ze keurig binnen 1 week na 1 maand tijd rekken.

Zowel Mister Auto als Autodoc zijn wat dat betreft vrijwel gelijk.
Vooral hun manier als je bepaalde merk onderdeel bestelde een huismerk kreeg wat ook paste...
Een Conti Riemset met Waterpomp vervangen door Bolk en dan vergeten de prijs aan te passen!

Ja, die plastic waterpomp hoef ik niet, en SKF zou ik nog accepteren, maar ook ik ben het 100% met Rolf eens dat ze vaker Zure Vis geven in plaats van Service!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
rolf

16 okt 2018, 19:37 1 x

Geef het op....
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

16 okt 2018, 19:45 0 x

rolf schreef:
16 okt 2018, 16:30
Dat is zeker waar, de mensen bij de klantenservice hebben eigenlijk geen technisch inhoudelijke kennis, die nemen je melding aan en sturen die naar de technische afdeling.
Daar is ook een hevig gebrek aan technische kennis heb ik gemerkt overigens.
Als die het niet weten sturen die het weer door naar een stapje hoger, en die begrijpen er ook helemaal niets van zodra het iets moeilijker wordt..........
Ben je er voor jezelf al uit wat de volgende stap in deze soap gaat worden?
rolf

16 okt 2018, 20:05 1 x

Heb vanavond de oude er weer in gezet, kan het onderhand met mijn ogen dicht.
De verkeerde as heb ik vanavond naar het postkantoor gebracht, met de A2 :mrgreen: , en retour gestuurd.
Dus dat wacht ik maar ff af.
Begint hier fris te worden, 20+ hebben we hier niet meer, dus lekker sleutelen begint wat minder prettig te worden.
En het retour verhaal zal weer een week of 2 a 3 overheen gaan.
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

16 okt 2018, 21:13 0 x

Als het alleen maar de Homokineet is kun je nog moeiteloos een jaar doorrijden zonder schade,
radio iets harder en het kan geen kwaad... volgende jaar mijn advies van losse tenzij ze toch nog een passende vinden maar ik twijfel ook over complete.

De merken die complete assen leverden lijken wel gereviseerde dus met nieuwe aan beide kanten
erop gezet dus geen nieuwe assen!
Gezien de dikte van deze massieve is krom slaan erg onwaarschijnlijk en ben je volgend jaar met losse voordeliger uit en zij zijn een trouwe klant kwijt.

Maar voor mijn nog erger, de nieuwe die ik op de Skoda as gezet heb paste niet bij mijn dochter , dus die op haar oude gezet... ja, ook ik maakte de beide zonder op lengte te zetten!
En nee, ik ga je niet naar de Dealer sturen want ook daar komt er wel eens een gereviseerde langs zag ik vandaag omdat nieuwe in Back Order stonden!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Plaats reactie