OPGELOST
Eerder werd al opgemerkt dat het motorlampje niet brandde bij de video die ik had geplaatst. Scherp! Want is mij totaal niet opgevallen.
Toen peter het elektrische schema plaatste heb ik die vanmiddag geprint (wel zo handig als je gaat sleutelen ipv laptop of telefoon). Vanmiddag op het werk zat ik tussen de werkzaamheden door het schema eens te bestuderen en toen viel mij stekkerverbinding T17e op met als bijschrift foodwell front left. Dat nummer herkende ik, ik heb die 3 stekkers losgehaald om te meten of de spanning van de cruisecontrol op 1 van die stekkers uit komt om zo niet de ECU stekker los te trekken. (Dat is overigens ook zo, alle cruise control bekabeling komt uit op de witte stekker (T17b) waarna de bekabeling stopt en het dus makkelijker is daar vanaf de halen)
Geleend plaatje, maar deze 3 stekkers dus
Dus ik die stekkers controleren, bleek dat er 1 net niet goed terug geklikt was. Even goed aangedrukt, op contact zetten, en ja hoor. het motorlampje ging weer even aan. toen starten, en liep gelijk!
Was er vrij zeker van dat ik de oplossing wel ging vinden en het moest haast wel iets met mijn werkzaamheden te maken hebben, het zal te toevallig zijn als het de startmotor of aardedraad zou zijn.
Zo zie je maar, een foutje is snel gemaakt. Mede dankzij de hulp van hier toch snel opgelost! Nu weer de crusie control bedrading aansluiten, daar zat het hem immers niet in achteraf.