info prijs/garage amsterdam distributie set
- rolf
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Als ik de keuze mocht maken en de prijs nagenoeg hetzelfde is zou ik toch voor orgineel gaan, vindt distributie delen te gevoelig en moet gewoon goed zijn.
Zat er bij die prijs van de Bosch garage ook de riem voor de dynamo bij?
Als je airco hebt is het een riem voor de dynamo en airco compressor en een riemspandemper.
Zat er bij die prijs van de Bosch garage ook de riem voor de dynamo bij?
Als je airco hebt is het een riem voor de dynamo en airco compressor en een riemspandemper.
- floris schouten
rolf, doet pedro in alkmaar dan alles met originele audi onderdelen...?
bij hem zou ik 650 moeten betalen voor alles
en bij de bosch de garage in de buurt het zelfde bedrag voor de zelfde onderdelen, maar dan van "bosch"
die zelfde klus met de zelfde onderdelen is bij de audi zelf dis 880eu
bij hem zou ik 650 moeten betalen voor alles
en bij de bosch de garage in de buurt het zelfde bedrag voor de zelfde onderdelen, maar dan van "bosch"
die zelfde klus met de zelfde onderdelen is bij de audi zelf dis 880eu
- floris schouten
1x Kurkasbout (wordt geleverd van audi zelf)
Nieuwe Koelvloeistof
1x Multiriem
1x Waterpomp
2x Omlooprol
2x Spanrol
2x Distributieriem
Incl arbeidsuren en BTW.
650euro
bij de bosch bovag garage bij mij in de buurt....
Nieuwe Koelvloeistof
1x Multiriem
1x Waterpomp
2x Omlooprol
2x Spanrol
2x Distributieriem
Incl arbeidsuren en BTW.
650euro
bij de bosch bovag garage bij mij in de buurt....
- YellowFellow
Sorry hoor, maar ik snap die discussie over originele Audi onderdelen niet.
Audi fabriceert zelf geen distributieriemen, ook geen spanners, en ook geen omlooprollen. Die kopen ze in bij Contitech, SKF etc. en ze laten er -in bulk- door die leveranciers een Audi/VW logo op drukken. Die fabrikanten leveren vervolgens dezelfde riemen, maar dan met hun eigen logo via grote distributeurs aan webshops en garages. Er is niks minder goed aan een merk-set van een webshop of die van de Automat, versus die van een Dealer of een Bovag garage.
Naar de Dealer gaan, of naar een te dure Bovag-garage omdat ze 'daar originele Audi-onderdelen gebruiken' is dus een complete drogreden en zegt nul komma nul of je waar voor je geld krijgt of hoe groot de kans is dat je motor vast loopt door een gesprongen riem.
Als de monteur van de Dealer of die duurder-is-beter-Bovag-garage net op een slechte dag aan jouw auto sleutelt, en de spanrol of omlooprol niet op juist moment aantrekt loopt je 'Audi' riem er alsnog na een paar honderd KM vanaf. Dus welke garantie heb je dan precies met je merkriem?
Kies dus een garagist uit omdat je die vertrouwt, omdat je weet dat ze goede monteurs in dienst hebben of om dat je je comfortabel voelt bij hun garantieplan. Maar niet omdat ze zogenaamd orginele onderdelen gebruiken. Dat is gewoon complete onzin en zonde van het geld.
Anyway, dit is mijn bescheiden mening.
p.s. ik heb heb een abbo op het het vakblad AMT. Een aanrader voor iedereen. Er staat veel in over onderwerpen als zin/onzin van after-market en gereviseerde onderdelen.
Audi fabriceert zelf geen distributieriemen, ook geen spanners, en ook geen omlooprollen. Die kopen ze in bij Contitech, SKF etc. en ze laten er -in bulk- door die leveranciers een Audi/VW logo op drukken. Die fabrikanten leveren vervolgens dezelfde riemen, maar dan met hun eigen logo via grote distributeurs aan webshops en garages. Er is niks minder goed aan een merk-set van een webshop of die van de Automat, versus die van een Dealer of een Bovag garage.
Naar de Dealer gaan, of naar een te dure Bovag-garage omdat ze 'daar originele Audi-onderdelen gebruiken' is dus een complete drogreden en zegt nul komma nul of je waar voor je geld krijgt of hoe groot de kans is dat je motor vast loopt door een gesprongen riem.
Als de monteur van de Dealer of die duurder-is-beter-Bovag-garage net op een slechte dag aan jouw auto sleutelt, en de spanrol of omlooprol niet op juist moment aantrekt loopt je 'Audi' riem er alsnog na een paar honderd KM vanaf. Dus welke garantie heb je dan precies met je merkriem?
Kies dus een garagist uit omdat je die vertrouwt, omdat je weet dat ze goede monteurs in dienst hebben of om dat je je comfortabel voelt bij hun garantieplan. Maar niet omdat ze zogenaamd orginele onderdelen gebruiken. Dat is gewoon complete onzin en zonde van het geld.
p.s. ik heb heb een abbo op het het vakblad AMT. Een aanrader voor iedereen. Er staat veel in over onderwerpen als zin/onzin van after-market en gereviseerde onderdelen.
- rolf
Bij Hartog gebruiken ze uitsluitend orgineel.
Verder hanteert hij dezelfde prijs als de Bosch garage, dus zo "duur" is hij toch niet.
Tja, het is jouw auto, het is natuurlijk aan jou waar je hem heen brengt.
Weet alleen dat velen (Audiforummers) hun Audi bolide bij hem in onderhoud hebben en lees eigelijk uitsluitend positieve kritiek over zijn verrichte werkzaamheden van standaard onderhoud tot hele deel rivisies.
Verstand van zaken heeft ie zeker............en alkmaar is een gezellige stad om een paar uurtjes te vertoeven of rij naar de kust voor een lekkere strandwandeling als de A2 gefixet wordt.
It is all up to you, ik wordt er niets wijzer van of je nu naar Hartog of een ander gaat.
Verder hanteert hij dezelfde prijs als de Bosch garage, dus zo "duur" is hij toch niet.
Tja, het is jouw auto, het is natuurlijk aan jou waar je hem heen brengt.
Weet alleen dat velen (Audiforummers) hun Audi bolide bij hem in onderhoud hebben en lees eigelijk uitsluitend positieve kritiek over zijn verrichte werkzaamheden van standaard onderhoud tot hele deel rivisies.
Verstand van zaken heeft ie zeker............en alkmaar is een gezellige stad om een paar uurtjes te vertoeven of rij naar de kust voor een lekkere strandwandeling als de A2 gefixet wordt.

It is all up to you, ik wordt er niets wijzer van of je nu naar Hartog of een ander gaat.
[quote="YellowFellow"]Sorry hoor, maar ik snap die discussie over originele Audi onderdelen niet.
p.s. ik heb heb een abbo op het het vakblad AMT. Een aanrader voor iedereen. Er staat veel in over onderwerpen als zin/onzin van after-market en gereviseerde onderdelen.[/quote]
Hier sluit ik mij bij aan
p.s. ik heb heb een abbo op het het vakblad AMT. Een aanrader voor iedereen. Er staat veel in over onderwerpen als zin/onzin van after-market en gereviseerde onderdelen.[/quote]
Hier sluit ik mij bij aan
- rolf
Nee, audi maakt die onderdelen niet zelf, maar audi stelt wel de kwaliteitseisen op waar ze aan moeten voldoen.
Als ze dan uit een audi doosje komen mag je er vanuit gaan dat dit een kwalitatief goed onderdeel is.
En qua prijs scheelt het allemaal niet zo veel, het is meer het werkplaats dat dit soort klussen duur maakt.
En onderdelen van e-bay, pas daar mee op, het is vaak niet wat het lijkt.
Dan zegt die verpakking helemaal niets, zeker niet op dit soort delen of remdelen.
Als ze dan uit een audi doosje komen mag je er vanuit gaan dat dit een kwalitatief goed onderdeel is.
En qua prijs scheelt het allemaal niet zo veel, het is meer het werkplaats dat dit soort klussen duur maakt.
En onderdelen van e-bay, pas daar mee op, het is vaak niet wat het lijkt.
Dan zegt die verpakking helemaal niets, zeker niet op dit soort delen of remdelen.
Ik mis in het gesprek de garantie voorwaarden echt Hollanders kijken alleen naar de prijs.
Hoe word het werk uitgevoerd is dat niet van belang !
Ik mis veel belangrijke vragen de prijs is eigenlijk wel het laatste wat je moet weten.
Met andere woorden wat word er geleverd voor de prijs die vraag zouden meer mensen moeten stellen.
Dan kan je zeggen of iets duur of goedkoop is.
Hoe word het werk uitgevoerd is dat niet van belang !
Ik mis veel belangrijke vragen de prijs is eigenlijk wel het laatste wat je moet weten.
Met andere woorden wat word er geleverd voor de prijs die vraag zouden meer mensen moeten stellen.
Dan kan je zeggen of iets duur of goedkoop is.
- YellowFellow
Want? Bij een Continental riem in een Conti-tech doosje mag je daar niet van uit gaan?Als ze dan uit een audi-doosje komen mag je er vanuit gaan dat dit een kwalitatief goed onderdeel is
Als je zo zeker bent van het kwaliteitsoverwicht van door Audi geleverde onderdelen over de A-merken op de aftermarket, heb je dan misschien ook een bron met een onderzoek dat die verschillen statistisch of wetenschappelijk aantoont?
Ik weet niet hoeveel ervaring je zelf hebt met Ebay, maar als je als leverancier op Ebay merkloze troep verkoopt als merkonderdelen (als je dus een oplichter bent), dan wordt dat binnen de korste keren duidelijk door de feedback van kopers. Winkels met fake spul worden dan door Ebay offline gehaald. Bovendien kan je snel genoeg zien aan de reviews in een Ebay winkel zien wat de gemiddelde klant vindt van de geleverde kwaliteit. Ebay is wat dat betreft eigenlijk nog de veiligste plek om je spullen te kopen ook; Je kan er juist in hoge mate vanuit gaan dat 'what you see is what you get'. Bij automaterialenzaken niet. Daar hangen immers geen scoreborden naast de deur. Daar is het allemaal maar een vertrouwenskwestie.En onderdelen van e-bay, pas daar mee op, het is vaak niet wat het lijkt
- rolf
Je draaft nu een beetje door, ja, een contitech riem uit een contitech doosje is het zelfde als een contitech uit een audi doosje.
Dat is niet nodig omdat wetenschappelijk te bewijzen dat kwalitatief hetzelfde zijn.
Maar daar zit ook geen schokkend prijsverschil tussen.
Ik doelde meer dat er op ebay na verkoop heel vaak na een aantal slechte beoordelingen de verkoper is verdwenen en onder een andere naam verder gaat.
Dan moet je maar afwachten dat het gene wat in het doosje zit er ook werkelijk in zit, garantie tot om de hoek.
Of ga je reclameren bij een ebay verkoper als je waterpomp lekt na 10000km? betrouwbaar of niet?.
Maar daar gaat het nu niet om, de ts zoekt een goed adres om zijn d riem en aanverwanten te vernieuwen en tot nu toe ben ik de enige die hem in mijn ogen een betrouwbaar adres gegeven heeft die orginele onderdelen gebruikt en een in mijn ogen een normale prijs voor de klus rekend.
Of hij daar heen gaat is aan hem zelf, ik heb daar zelf geen enkel belang bij.
Dat is niet nodig omdat wetenschappelijk te bewijzen dat kwalitatief hetzelfde zijn.
Maar daar zit ook geen schokkend prijsverschil tussen.
Ik doelde meer dat er op ebay na verkoop heel vaak na een aantal slechte beoordelingen de verkoper is verdwenen en onder een andere naam verder gaat.
Dan moet je maar afwachten dat het gene wat in het doosje zit er ook werkelijk in zit, garantie tot om de hoek.
Of ga je reclameren bij een ebay verkoper als je waterpomp lekt na 10000km? betrouwbaar of niet?.
Maar daar gaat het nu niet om, de ts zoekt een goed adres om zijn d riem en aanverwanten te vernieuwen en tot nu toe ben ik de enige die hem in mijn ogen een betrouwbaar adres gegeven heeft die orginele onderdelen gebruikt en een in mijn ogen een normale prijs voor de klus rekend.
Of hij daar heen gaat is aan hem zelf, ik heb daar zelf geen enkel belang bij.