Wat Audi-gekkie zegt klopt.
Ze hebben de vorige keer enkel de vacuumklep vervangen.
Vorige week is de EGR klep zelf schoongemaakt
.
- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
de EGR word elektrisch aangestuurd, zit geen vacuum op behalve soms een beluchtingslang die los in de lucht hangt.
het vacuumklepje zal ergens anders van zijn.
mocht het weer voorkomen dan moeten ze hem in basis stand zetten.
het vacuumklepje zal ergens anders van zijn.
mocht het weer voorkomen dan moeten ze hem in basis stand zetten.
Zijn we weer :mrgreen:
Lampje is weer aan..
Wil nu de EGR schoonmaken, echter krijg ik hem niet los.. gebogen buis loopt ergens naartoe waar ik er niet bij kan of kan zien waar ie naar toe loopt..
iemand met ervaring mbt het loshalen hiervan?
anders ga ik eens wat siliconenolie/spray in de kern spuiten (via vacuumaansluiting?), wellicht dat dan het lampje weer uit gaat
Lampje is weer aan..
Wil nu de EGR schoonmaken, echter krijg ik hem niet los.. gebogen buis loopt ergens naartoe waar ik er niet bij kan of kan zien waar ie naar toe loopt..
iemand met ervaring mbt het loshalen hiervan?
anders ga ik eens wat siliconenolie/spray in de kern spuiten (via vacuumaansluiting?), wellicht dat dan het lampje weer uit gaat
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
De gebogen buis zit in het midden nog vast met een schroef aan het thermostaat huis, effe met een spiegeltje zoeken, je ziet hem zo niet zitten. Is de gasklep ook al gereinigd tesamen met de buis ?
Lampje is al weer uit.. Heb wel nog de klep ingespoten met siliconenolie.
Had van de week al een flesje injectie/systeemreiniger in de tank gekiept, plus van de week BP Ultimate getankt..
Geloof er normaal niet zo in, maar als het lampje uit blijft, is er alweer een probleem minder
Had van de week al een flesje injectie/systeemreiniger in de tank gekiept, plus van de week BP Ultimate getankt..
Geloof er normaal niet zo in, maar als het lampje uit blijft, is er alweer een probleem minder