Vervangen brandstoffilter
- Audi_gekkie
Heb je wel gebruik gemaakt van aluminium bouten?
- Bluemotion
Ik heb nog een nieuwe liggen voor de A2 1.2 Febi 30371,
voor 2 tientjes mag je deze wel overnemen, + 3,95 kiala verzendkosten
voor 2 tientjes mag je deze wel overnemen, + 3,95 kiala verzendkosten

- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Pas op met v.v. van het papieren brandstoffilter!!
De plastic schroef die in het midden van het filter zit moet je er uit draaien om hem leeg te laten lopen en om een dop op het filterdeksel te krijgen.
tot daar geen probleem.
Maar als je die kleine schroef er weer inzet doe dit met de hand en alleen zachtjes vast zetten, heel weinig kracht gebruiken!!! Hij moet er in en aan zitten dat is genoeg anders breekt hij af en kan je een heel nieuw filterhuis kopen......
Ervaring mee... ja...
(
De plastic schroef die in het midden van het filter zit moet je er uit draaien om hem leeg te laten lopen en om een dop op het filterdeksel te krijgen.
tot daar geen probleem.
Maar als je die kleine schroef er weer inzet doe dit met de hand en alleen zachtjes vast zetten, heel weinig kracht gebruiken!!! Hij moet er in en aan zitten dat is genoeg anders breekt hij af en kan je een heel nieuw filterhuis kopen......
Ervaring mee... ja...

Vandaag bleek bij mij bij de vorige vervanging ( of de keer ervoor ... ) het mis te zijn gegaan. Hij was gelijmd. Mij bevalt dit niet en wil die deksel eigenlijk alsnog vervangen. Wat moet ik bestellen?Maar als je die kleine schroef er weer inzet doe dit met de hand en alleen zachtjes vast zetten, heel weinig kracht gebruiken!!! Hij moet er in en aan zitten dat is genoeg anders breekt hij af en kan je een heel nieuw filterhuis kopen......
Ervaring mee... ja...(
Onderstaand is een voorbeeld. Heb geen foto van de mijne.
- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Kost je een compleet huis is geen los deksel voor te krijgen....
8Z0 127 401 A als hij voor modeljaar 2003 ch nr 011596 is
8Z0 127 401 B als hij na model jaar 2003 ch nr 011597 is
Laat de dealer hem voor je opzoeken op je chassisnummer voor de juiste.
Ik heb mijne dus ook v.v. 1,5 jaar geleden, ik kan de bon niet meer vinden in mijn dossier van mijn A2.... zal ik uit kwaadheid wel meteen verscheurd hebben.. :-w
( =))
8Z0 127 401 A als hij voor modeljaar 2003 ch nr 011596 is
8Z0 127 401 B als hij na model jaar 2003 ch nr 011597 is
Laat de dealer hem voor je opzoeken op je chassisnummer voor de juiste.
Ik heb mijne dus ook v.v. 1,5 jaar geleden, ik kan de bon niet meer vinden in mijn dossier van mijn A2.... zal ik uit kwaadheid wel meteen verscheurd hebben.. :-w

Inmiddels is de prijs ( wat niet... ) gestegen.
( ik kwam een prijs tegen op duits forum van idd iets van 76,- , maar inmiddels is hij bij de duitse dealer al bijna 88,- ... ) De nederlandse dealer zit op iets van 93,-
Maar jos ( jbautoservice ) heeft hem voor me besteld. ( 80,- ) Zaterdag even plaatsen.
( ik kwam een prijs tegen op duits forum van idd iets van 76,- , maar inmiddels is hij bij de duitse dealer al bijna 88,- ... ) De nederlandse dealer zit op iets van 93,-
Maar jos ( jbautoservice ) heeft hem voor me besteld. ( 80,- ) Zaterdag even plaatsen.